موضوعات داغ

معرفی نسخه هیبریدی اسپورتیج؛ قدرت نمایی کیا برای تویوتا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در برنامه ریزی بلندمدت شرکت خودروسازی کیا آمده است که تا سال 2025 میلادی، این شرکت حداقل 16 خودروی پیشرفته با سیستم‌های محرک مبتنی بر الکتریسیته و یا کم مصرف خواهد داشت که شامل 5 مدل خودروی تمام الکتریکی، 5 مدل خودروی پلاگین هیبریدی، 5 مدل خودروی هیبریدی و همچنین یک مدل خودروی سلول سوختی یا همان "هیدروژنی" می‌شود که تا پایان سال 2025 میلادی از سوی کیا راه اندازی خواهد شد. حال از این 5 مدل خودروی هیبریدی که در برنامه ریزی کیا گنجانده شده است، یکی از آنان خودروی شاسی بلند "کیا اسپورتیج" خواهد بود که تا اواخر سال جاری میلادی به همراه یک سیستم محرک هیبریدی خفیف راه اندازی خواهد شد که جزییات اولیه آن را در ادامه مورد برسی قرار خواهیم داد.

کیا اسپورتیج هیبریدی

کیا اسپورتیج هیبریدی


طبق گفته مقامات شرکت خودروسازی کیا، شاسی بلند "کیا اسپورتیج" یک سیستم محرک هیبریدی خفیف دریافت خواهد کرد که پیشرانه درون سوز آن دیزلی بوده و توسط یک سیستم محرک الکتریکی حمایت خواهد شد. در این میان بدون اشاره به خروجی قدرت و یا حجم سیلندر پیشرانه درون سوز، به سیستم محرک الکتریکی اتومبیل اشاره شده است که تنها 1 موتور الکتریکی داشته و نیروی مورد نیاز آن توسط مجموعه باتری‌های کوچک 0.46 کیلووات ساعت لیتیوم یونی تامین خواهد شد، هرچند موضوع مهم‌تر می‌تواند نصب این موتور به عنوان یک تقویت کننده نیرو بر روی میل لنگ پیشرانه دیزلی باشد که در مجموع 13 اسب بخار به قدرت خروجی موتور اضافه خواهد کرد.
در ادامه گفتنی است که سیستم محرک هیبریدی دارای 2 حالت "موتور" و "ژنراتور" خواهد بود که با فعال کردن حالت "موتور" می‌توان به افزایش قدرت پیشرانه درون سوز کمک کرد، اما در صورت قرار دادن موتور الکتریکی در حالت "ژنراتور"، می‌توان مجموعه باتری‌های اتومبیل را مجددا شارژ کرد تا برای استفاده بعدی آماده باشد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/31
خود برندای ژاپنی جرات ندارن برای تویوتا قدرت نمایی کنن حالا کیا میخواد قدرت نمایی کنه !!!
کیا و هیوندای میتونن برن برای چینی ها قدرت نمایی کنن ، هر چند یک مدت دیگه هم از چین عقب میفتن.
با طراحی های جدید تویوتا هیوندای و کیا محو خواهند شد
1397/2/31
واقعا تویوتا مخصوصا لکسوس یک سر رو گردن از همه خودرو ساز ها بالا تر هستند حتی از آلمانی ها چه برسه به کره تجربه اش رو دارم میگم واقعا تو دوام عالی فقط تو طراحی از آلمانی ها عقب هستند
1397/3/1
تو طراحی هم لکسوس شونه به شونه آلمانا میره.