موضوعات داغ

خودروسازان اروپایی در ایران می‌مانند

عکس مطلب اول
ایرنا : مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تضمین‌های لازم در قراردادهای پسابرجامی از طرف‌های خارجی اخذ شده است و بر این اساس خودروسازان اروپایی به همکاری خود با ایران ادامه می‌دهند. «امیرحسین قناتی» افزود: مشکلی در قراردادهای خارجی صنعت خودرو وجود ندارد و این همکاری‌ها تداوم خواهد یافت. وی بیان کرد: طبق آنچه خودروسازان داخلی به نقل از شریکان خارجی خود اعلام کرده‌اند، کشورهای اروپایی به روابط اقتصادی با ایران ادامه خواهند داد. قناتی درباره اجرای قانون انسداد از سوی اتحادیه اروپا برای حمایت از سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی در ایران نیز گفت: با توجه به اقدام‌هایی که در گذشته در انعقاد این قراردادها داشتیم، انتظار نمی‌رود خودروسازی اروپا به اجرای این قانون نیاز چندانی داشته باشند.
به گزارش «ایرنا» قانون انسداد پیروی شرکت‌های اتحادیه اروپا را از تحریم‌های فرامرزی آمریکا ممنوع ساخته و شرکت‌ها را مجاز می‌شمارد تا زیان‌های ناشی از این تحریم‌ها را از عامل آن دریافت کنند. براساس این قانون که کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد اجرای آن را برای تحریم‌های آمریکا علیه ایران آغاز می‌کند، آرای ناشی از داوری‌های خارج از اتحادیه اروپا که براساس تحریم‌های آمریکا صادر شده باشند، لغو می‌شوند. در بند دوم بیانیه مطبوعاتی کمیسیون اروپا در قانون انسداد، آغاز روند رسمی برداشتن موانع تامین مالی فعالیت‌های داخل ایران از سوی بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام شده است. این امر به بانک سرمایه‌گذاری اروپا اجازه می‌دهد تا از سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در ایران حمایت کند که می‌تواند برای شرکت‌های کوچک و متوسط مفید باشد.

در همین حال مدیرعامل شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه (ایکاپ) نیز گفت: پژو برخلاف سال‌های گذشته، این‌بار با انجام سرمایه‌گذاری وارد بازار ایران شده و مقوله ریسک را نیز در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کرده است؛ بنابراین به‌طور حتم در بازار ایران باقی می‌ماند. «محمدرضا معتمد» با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام افزود: شرکت پژو پس از برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران و اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای سرمایه‌گذاری وارد بازار ایران شده و اقدام به تاسیس شرکت مشترک ایکاپ کرده است. معتمد ادامه داد: از جمله مواردی که متاثر از تجربه‌های گذشته در قرارداد تشکیل این شرکت مشترک بر آن تاکید شد، پایبند نبودن برخی کشورها به برجام بود.

وی تصریح کرد: شرکت پژو هیچ مشکلی برای ادامه کار در ایران ندارد و خروج آمریکا از برجام نیز بر تداوم همکاری‌ها تاثیرگذار نخواهد بود. مدیرعامل ایکاپ به سایت رسمی شرکت پژو اشاره کرد که پس از برجام طی اعلامیه‌ای رسمی تاکید کرد که به قوانین اتحادیه اروپا پایبند بوده و منافع اقتصادی خود را دنبال می‌کند؛ این بیانیه اکنون در سایت رسمی پژو نیز موجود است. وی تاکید کرد: اکنون در حال بررسی جزئیات موضوع هستیم زیرا ابعاد پیدا و پنهان زیادی دارد؛ با این حال به‌زودی و پس از جمع‌بندی مطالب و تصمیمات، نتیجه را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. معتمد گفت: همانند هر شرکت دیگری که روزهای بد، خوب و مه‌آلود دارد، ایکاپ نیز با مدیریت ریسک به مصاف برجام بدون آمریکا می‌رود. وی تصریح کرد: شرکت پژو تحت هر شرایطی در بازار ایران باقی می‌ماند، اما این ایکاپ است که باید خلاقیت به خرج داده و راهکاری مناسب برای مقابله با خروج آمریکا از برجام بیابد. مدیرعامل ایکاپ افزود: استراتژی این شرکت توسعه هرچه سریع‌تر داخلی‌سازی خودروهای تولیدی مشترک در ایران است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/1
همین قول ها رو چند سال پیش همین پژو داد و بعد زد زیر همش و از ایران رفت و از اونجایی که گفته به قوانین اتحادیه اروپا احترام میگذاره یعنی اگه اتحادیه اروپا زمانی تصمیم بگیره از آمریکا پیروی کنه پژو و سیتروئن و غیره و ذالک از ایران خارج میشن و باز علی میمونه و حوضش ! بعد از هدر دادن کلی سرمایه اونوقت باید برید بچسبید به چینی ها تا بیان با منت خط تولیدشونو در اختیار شما بگذارن !
انقدر چششمتون به دست این و اون نباشه، از ظرفیت داخلی استفاده کنید، از دانشگاه استفاده کنید، ببینید کره و چین چجوری عمل کردن همون روشو پیش بگیرید نه اینکه فقط محصولات دیگرانو بیارید مونتاژ کنید ! یکم غیرت داشته باشید ! انقدر به فکر سود و منفعت شخصی نباشید !
1397/3/1
با سلام خدمت خودروبانک عزیز.
لطفا از این آقایون یه مصاحبه بگیرید و بپرسید جنسشون چیه که اینقدر.....میگن
ما هر ماده مخدری که بگی استفاده کردیم و اینجوری که آقایون رو گرفته نگرفتتمون
1397/3/1
ارزو بدل موندیم دو تا لگن ساز بیچاره بشن