موضوعات داغ

با ارزش ترین برندهای خودروسازی جهان در سال جاری مشخص شدند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانقدر که داشتن یک گوشی تلفن همراه با یک برند معتبر و یا حتی داشتن لوازم خانگی با یک برند معتبر هائز اهمیت است، داشتن یک اتومبیل شخصی با یک برند معتبر هم می‌تواند بسیار ارزشمند باشد، حال اخیرا به صمع نظر چندین کارشناس بین المللی و همچنین آمارهای گزارش شده از سوی موسسه Kantar Millward Brown که در مرکز اصلی آن در انگلستان قرار دارد، امسال هم 100 برند ارزشمند جهان در صنایع مختلف با ارزش کلی "4.4 تریلیون دلار" معرفی شده‌اند که در این بین 10 برند خودروسازی برتر را برایتان جدا کرده و در خودروبانک به آنان پرداخته‌ایم . هرچند در ا

10- فولکس واگن
سال گذشته در لیست 500 برند ارزشمند جهان این جایگاه متعلق به کمپانی "اوبر" بود، اما رسوایی‌های اخیر اوبر و همچنین تصادف یکی از ماشین های خودران این شرکت با یک دوچرخه سوار که باعث مرگ وی شده بود، باعث شده است تا امسال شاهد حذف کامل "اوبر" از لیست 10 برند ارزشمند صنعت خودروسازی باشیم، البته اوبر جایگاه خود را در بین 100 برند ارزشمند جهانی حفظ کرده است و حالا رتبه 81 دارد.
حال در این لیست، شاهد کمپانی خودروسازی فولکس واگن در جایگاه "دهم"هستیم، هرچند این اتفاق چندان برای شرکت خودروسازی فولکس واگن خوشایند نخواهد بود، زیرا سال گذشته در لیست 500 برند ارزشمند جهانی که از سوی موسسات دیگر منتشر شده بود، کمپانی خودروسازی فولکس واگن در جایگاه "پنجم" قرار گرفته بود و در این لیست به جایگاه "دهم" رسیده است، آن هم با ارزش 5.986 میلیارد دلاری که باعث شده حتی پایین‌تر از شعبه هندی سوزوکی قرار گیرد.

9- ماروتی سوزوکی
بعد از فولکس واگن هم شرکت خودروسازی "ماروتی سوزوکی" به عنوان با ارزش‌ترین برند خودروسازی در جهان شناخته شده است که با فعالیت بسیار وسیع و موفق خود در این چند سال اخیر، موفق شده تبدیل به یکی از ارزشمندترین برندهای موجود در صنعت خودروسازی با ارزشی معادل 6.375 میلیارد دلار شود. در ادامه گفتنی است که این شرکت همانند "فولکس واگن" برای اولین بار در لیست 10 برند ارزشمند صنعت خودروسازی از نگاه موسسه Kantar Millward Brown قرار گرفته است.

8- تسلا
کمپانی خودروسازی تسلا با رشد قابل توجه 60 درصدی نسبت به سال گذشته، موفق شده خود را در بین 100 برند ارزشمند جهانی و مهم تر از همه، در بین 10 برند ارزشمند خودروسازی قرار دهد که دلیل اصلی آن می تواند تولید و عرضه جدیدترین محصول مقرون به صرفه خود به مشتریان، یعنی خودروی "تسلا مدل 3" باشد که ارزش سهام این کمپانی خودروسازی آمریکایی را به شدت افزایش داده است تا حالا با ارزش 9.415 میلیارد دلاری، شاهد حضور آن در جایگاه "هشتم" لیست باشیم.

با ارزش ترین برندهای جهان

با ارزش ترین برندهای جهان


7- آئودی
این شرکت خودروساز آلمانی با رشد 3 درصدی نسبت به سال گذشته میلادی که در نوع خود رشد قابل توجهی به شمار می رود، موفق شده خود را در جایگاه "هفتم" با ارزش ترین برندهای صنعت خودروسازی در سال 2018 میلادی قرار دهد. گفتنی است که ارزش برند این شرکت معادل 9.630 میلیارد دلار برآورد شده است تا حتی بالاتر از پدر خود در جدول، یعنی شرکت خودروسازی فولکس واگن قرار گیرد!.

6- نیسان
بعد از معرفی یک برند آلمانی، دوباره گردشی به سوی برندی ژاپنی، یعنی کمپانی خودروسازی نیسان داریم که نسبت به سال گذشته تنها رشد 1 درصدی تجربه کرده است تا امسال هم موفق به حفظ جایگاه خود شده باشد، گفتنی است که شرکت خودروسازی "نیسان" به عنوان ششمین برند معتبر و ارزشمند خودروسازی با ارزشی 11.425 میلیارد دلاری از دید موسسه Kantar Millward Brown شناخته می‌شود.

5- هوندا
سال گذشته در بین 500 برند مطرح و با ارزش جهانی، شرکت خودروسازی هوندا توانست جایگاه "هشتم" لیست را داشته باشد، اما امسال در بین 100 برند با ارزش جهانی و همچنین در بین 10 برند با ارزش صنعت خودروسازی که توسط موسسه Kantar Millward Brown اعلام شده است، می توان شاهد حضور این خودروساز باکیفیت ژاپنی در جایگاه "پنجم" لیست بود، هرچند این خودروساز ژاپنی نه تنها پیشرفت قابل توجهی نداشته است، بلکه نسبت به سال گذشته میلادی با کاهش 2 درصدی ارزش برند خود همراه بوده است. هرچند شرکت خودروسازی "هوندا" یکی از برندهای معتبر ژاپنی است که علاوه بر صنعت خودروسازی، فعالیت گسترده‌ای در صنعت موتورسیکلت سازی، صنعت تولید هواپیماهای جت کوچک و دیگر صنایع ماشینی دارد، ولی موفق شده تنها با تکیه بر بخش تولید اتومبیل خود تبدیل به یکی از باارزش‌ترین برندهای اتومبیل سازی در صنعت جهانی باشد که ارزش برند تجاری آن به 12.695 میلیارد دلار می‌رسد.

4- فورد
جای تعجب نیست که اولین کمپانی تولید کننده اتومبیل با فرمی انقلابی در لیست ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان جای بگیرد، ولی نکته جالب اینجاست که برند خودروسازی فورد در جایگاه "چهارم" قرار گرفته است که تاحدودی برازنده شرکتی همچون فورد نیست، ولی خب در صنعت گسترده‌ای همچون خودروسازی گرفتن جایگاه "چهارم" خود یک موفقیت ارزشمند به حساب می‌آید تا در این زمینه شاهد ارزش برند تجاری فورد به قیمت 12.742 میلیارد دلاری باشیم.

با ارزش ترین برندهای خودروسازی جهان

با ارزش ترین برندهای خودروسازی جهان


3- بی ام و
باحضور دو شرکت خودروسازی "مرسدس بنز" و "بی ام و" که موفق شده جایگاه "سوم" لیست را به نام خود ثبت کند، جمع برندهای خودروساز آلمانی در لیست باارزش‌ترین برندهای خودروسازی به عدد 4 می‌رسد که حتی بیشتر از ژاپنی های لیست خواهد بود، ولی نکته جالب اینجاست که برند خودروسازی BMW با ارزشی 25.624 میلیارد دلاری پایین‌تر از رقیب دیرینه خود یعنی مرسدس بنز قرار گرفته است. هرچند اختلاف میان آنان بسیار اندک خواهد بود.

2- مرسدس بنز
باوجود اینکه مرسدس بنز تقریبا اختصاصی اتومبیل تولید می‌کند، به عنوان یکی از ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهانی شناخته شده است، درحالی که کمپانی خودروسازی فولکس واگن و یا دیگر شرکت های خودروسازی با اختلافی نسبتا زیاد پایین‌تر از این برند خودروسازی باتجربه قرار گرفته‌اند که در این زمینه می‌توان ارزش 25.684 میلیارد دلاری کمپانی خودروسازی مرسدس بنز را مشاهده کرد.

1- تویوتا
در آخر نیز همانطور که انتظار می‌رفت، برند خودروسازی تویوتا به عنوان باارزش‌ترین برند خودروسازی جهان با ارزشی معادل 29.987 میلیارد دلار شناخته شده است که درمیان با ارزش‌ترین برندهای جهان هم جایگاه 36 را از آن خود کرده است تا پرونده باارزش ترین برند جهان، بخصوص باارزش ترین برندهای مرتبط با صنعت خودروسازی بسته شود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/9
یادمه متعصب های عشق کره ای میگفتن هیوندای و کیا چهارمین برند با ارزش دنیاست معلوم شد زیاد توهم میزنن و جز تعصب پوچ و تو خالی و جو زدگی ناشی از سریال جومونگ چیز بیشتری تو چنته نداشتند خخخخخ حتی جز 10 تای اول هم نیست خخخخخ حالا پیدا کنید هیوندای فروش را اخخ ببخشید پرتغال فروش را خخخخخ
1397/3/10
دقیقا همینه که میگی شما، کره ای جماعت جز بزک و دوزک چیزی نمیبینه، هرچقدرم بهشون بگی درجه 2 و درجه 3 سوارین متوجه نمیشن، چون از پراید پیاده شده و رفته یه ماشین بزک کرده سوار شده خوب در نتیجش به این نتیجه میرسن که کره ای خیلی شاخه. متاسفانه درکشون در همین حده و نمیشه انتظاری بیشتر از این ازشون داشت. تا چند سال دیگه هم عقب تر از چین خواهند بود.
1397/3/11
ای بابا! بازم هیوندا عقب موند ک!!! اشکال نداره ایشاالله 50 سال دیگه تلاش کنه شاید به گرد پای ژاپن و المان برسه
1398/11/13
پس فراری کو؟؟؟؟؟؟؟
1400/1/12
الان تسلا اوله