موضوعات داغ

کاهش ۷۰ درصدی واردات خودرو

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد : آخرین آمار تجارت خارجی کشور گویای آن است که طی دو ماه سال‌جاری سه هزار خودرو وارد کشور شده است.
به این ترتیب آمار مذکور حکایت از کاهش ۷۰ درصدی واردات خودرو نسبت به دو ماه سال گذشته دارد. همچنین طبق آمار گمرک در فروردین سال‌جاری یک هزار و ۳۴ دستگاه خودرو وارد کشور شد که این آمار کاهش ۷۳ درصدی واردات خودرو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد. براساس آمار مذکور در اردیبهشت نیز یک هزار و ۹۶۶ دستگاه خودرو وارد گمرک کشور شده است که مجموع این دو ماه نشان از کاهش ۷۰ درصدی واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. براساس آمار گمرک ارزش خودروهای وارداتی در نخستین ماه سال ۹۷ به ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۷۷ درصد کاهش داشته است. براساس این گزارش در ۱۲ ماه سال ۹۶ نیز تعداد ۷۰‌هزار و ۷۵ دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون و ۸۵۱ هزار دلار به کشور وارد شد.

با توجه به آمار واردات خودرو طی دو ماه گذشته که روند نزولی داشته اما واردات قطعه تغییرات محسوسی نداشته است و آخرین آمار تجارت خارجی کشور نیز نشان می‌دهد، از میان عمده‌ترین کالاهای وارداتی به کشور، واردات قطعات منفصله حجم قابل‌توجهی از واردات کالای غیر‌نفتی را به خود اختصاص داده است. به این ترتیب واردات قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری در دو ماه گذشته معادل ۳۳۳ میلیون دلار بوده است.روند نزولی واردات خودرو به کشور طی دو ماه گذشته، بیانگر تحقق برنامه‌های دولت در راستای کاهش واردات است. سال گذشته با توقف ۶ ماهه ثبت‌سفارش و به‌دنبال آن ابلاغ دستورالعمل واردات که تعرفه را ۳۰ درصد افزایش داد، روند کاهشی واردات قابل پیش‌بینی بود. این در شرایطی است که هم‌اکنون نیز با عدم‌تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد‌کنندگان خودرو، روند نزولی واردات بیش از گذشته پیش‌بینی می‌شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/9
دوستان از شما درخواست دارم خودرو از مدیران خودرو نخرید
من 3 ماهه پول دادم تحویل نمیدن بهم تحویل فوری دروغه قرار داد یکطرفه است و اصلا به نفع شما نیست
برای کنسل کردن 40 روز بعد پول بر میگرده به حسابتون خواهش میکنم نخرید هر کسی گفت حرف های من دروغه بدونید از خود مدیران خودرو است
دوستان اگر این خودرو ها را میخواهید نقد بخرید از نمایشگاه ها و یا مصرف کننده مدیران خودرو زیر 3 ماه خودرو تحویل نمی دهد گول نخورید
گروه صنعتی مدیران خودرو به هیچ کس خودرو تحویل نمی دهد تحویل فوری یک دروغ است

1397/3/9
الان تکلیف اونایی که ماشین ثبت نام کردن چی مشه در این وضعیت . شرکتهایی مثل رامک تو شرایط عادی هم ماشین رو خیلی دیر تحویل میدن . :))))))))
1397/3/9
"تحقق برنامه‌های دولت در راستای کاهش واردات" تعرفه ها رو بکنن 2000 درصد بیشتر به اهدافشون برسن و واردات به جای 77% ، 99.77% کاهش پیدا کنه
1397/3/9
#روحانی_مچکریم
1397/3/9
واردات خودرو کم شده و چون نمیتونن زیاد بخورن قیمت خودرو داخلی رو گرون میکنن که خدایی نکرده گرسنه نمونن. ( اسمش هست حمایت از تولید داخل)
1397/3/9
تعجبی هم نداره، واردات قطعه تغییری نکرده ! به خاطر اینکه یک ماشین وارداتی حداقل 10 سال طول میکشه تا به خرج بی افته و نیاز به قطعه پیدا کنه، شاید هم بیشتر و این برای خودروساز سود نداره ! ولی تولید یک مدل ماشین چینی و ورود قطعات اون با نرخ روز دلار قطعا خیلی سودش بیشتره ! لذا میشه نتیجه گرفت این هم یک حماسه دیگر از مافیای خودروی گرامی است !
1397/3/9
حتا از کشورهای عرب که از لحاظ سابقه تمدن شاگرد تمدن ایرانی هم نمیشن، در زمینه همبستگی عقبیم، بابا یک سال نمیتونید ماشینتونو از مصرف کننده بخرید و نرید صفر بخرید؟! از طمع خفه نشدین؟!