موضوعات داغ

حمله سیتروئن به بازار کراس اوورها

عکس مطلب اول
سیتروئن از پرچمدار محصولات خود در اروپا که مدل شاسی بلند C5 ایر کراس انام دارد رونمایی کرد. این خودرو قرار است تا سطوح جدیدی از راحتی و ایمنی را برای سرنشینان خود ارایه دهد که بخشی از این راحتی را صندلی های جدیدی و مخصوصی که سیتروئن طراحی کرده است بر عهده دارند.
به گفته‌ی سیتروئن برای این خودرو، این شرکت 20 اختراع جدید انجام داده است و فناوری هیدرولیکی جدید را برای سیستم تعلیق طراحی کرده است. این سیستم تعلیق هیدرولیکی جدید این توانایی را دارد تا تقریبا تمامی ضربات ناهمواری های مسیر را در خود جذب کند. سیتروئن در کنار این سیستم تعلیق روغنی از صندلی های جدیدی نیز استفاده کرده است که این صندلی ها طراحی مبل مانندی دارند و بسیار راحت هستند.
طراحی این خودرو نیز بسیار شبیه به محصولات روز سیتروئن است و شاهد چراغ های جداگانه جلو، جلوپنجره ی بزرگ و خطوط جانبی هستیم. ضمن اینکه برای به وجود آوردن نمای اسپرت تر ستون های این خودرو نیز به رنگ سیاه در آمده اند.

سیتروئن C5 ایرکراس

سیتروئن C5 ایرکراس

سیتروئن C5 ایرکراس یک کراس اوور 5 نفره است که فضای بسیار خوبی را در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد. سه صندلی موجود در ردیف دوم این خودرو هر یک به صورت جداگانه قابلیت تنظیم در طول را دارند. فضای صندوق بار نیز در حالت عادی 570 لیتر است و با تنظیم صندلی های عقبی می توان این فضا را تا 720 لیتر افزایش داد. البته با تا کردن صندلی ها در کف خودرو فضای صندوق بار به 1630 لیتر خواهد رسید. فضای صندوق بار نیز به دلیل طراحی مکعبی شکل خودرو بسیار کاربردی است . سیتروئن در جای جای کابین نیز فضاهای زیادی را برای قرار دادن وسایل پیش بینی کرده است.

سیتروئن C5 ایرکراس

سیتروئن C5 ایرکراس

سیتروئن همواره اهمیت زیادی به ایمنی می دهد و در این خودرو نیز آخرین فناوری ها همانند سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل کشش، کروز کنترل هوشمند و رادار بین خطوط را نصب کرده است.
در زمینه ی تجهیزات داخل کابین هم باید به نمایشگر 8 اینچی لمسی روی کنسول مرکزی و نمایشگر 12.3 اینچی مقابل راننده اشاره کرد. تریم های داخلی در نظر گرفته شده برای C5 ایرکراس نیز 5 عدد هستند.

سیتروئن C5 ایرکراس

سیتروئن C5 ایرکراس

در بخش پیشرانه‌ی این خودرو دو موتور بنزینی قابل انتخاب هستند که یکی از آنها 130 اسبی بوده و همراه گیربکس 6 دنده دستی عرضه می شود و یکی نیز 180 اسبی بوده و با گیربکس 8 دنده اتوماتیک عرضه می شود. دو موتور دیزلی یکی با قدرت 130 اسب بخار و دیگری با قدرت 180 اسب بخار هم موجود هتسند که مدل قوی تر تنها با گیربکس اتوماتیک قابل انتخاب است اما مدل ضعیف تر را هم می توان با گیربکس دستی و هم خودکار انتخاب کرد.
تا اواخر سال 2019 مدل پلاگین هیبریدی C5 ایرکراس نیز معرفی خواهد شد واولین خودروی پلاگین هیبریدی سیتروئن خواهد بود. گفته شده است که مدل پلاگین هیبریدی توانایی حرکت تا شعاع 60 کیلومتر را تنها با برق دارد.
سیتروئن C5 ایرکراس از اواخر سال 2018 وارد بازار اروپا خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/11
فرانسوی ها دارن کم کم خودشون رو نشون میدن، اول رنو بعد پژو حالا هم سیتروئن، پیشرفت خوبی دارن و ما همچنان اَندر خم یک کوچه ایم
1397/3/11
با سلام
میخواستم بدونم وارد ایران هم میشه یا نه ؟؟؟؟؟؟؟
با تشکر از سایت خوبتون