موضوعات داغ

نقطه عطفی برای مزدا؛ رکورد تولید 50 میلیونی برای خودروساز اهورایی

عکس مطلب اول
کارخانه مزدا که در سال 1920 تاسیس شد به تدریج به نقطه عطفی در صنعت خودروسازی ژاپن تبدیل شده است و براساس یک روایت موثق اسم خود را از عبارت اهورا مزدا گرفته است. این شرکت ژاپنی رسما از اکتبر 1931 به تولید وسایل نقلیه موتوردار مشغول بوده است. اولین خودروهایی که خط تولید مزدا را ترک کردند وانت های سه چرخه بودند. اکنون 86 سال از صدای اولین موتوری که در کارخانه های مزدا شنیده شد می گذرد و مزدا اعلام کرد که به یک نقطه عطف بزرگ دست یافته است. تولید مزدا تنها در کشور ژاپن به مرز 50 میلیون دستگاه خودرو رسیده است.
اولین خودروی سواری مزدا خودروی بسیار کوچک R360 کوپه مربوط به دهه 1960 میلادی بود. این خودرو که بازار خودروهای Kei در ژاپن را هدف قرار داده بود، به شکل یک کوپه 4 نفره 2 در با فاصله محوری تنها 1753 میلی متر و وزن 380 کیلوگرم ساخته شد.
ماسامیچی کوگای، مدیر عامل مزدا گفت:
« مزدا 86 سال پیش تولید خودرو را آغاز کرد و تا به امروز 50 میلیون دستگاه خودرو در ژاپن تولید کرده است. حتی با تولید 1 میلیون دستگاه خودرو در سال، 50 سال طول می کشید تا به چنین نقطه عطفی دست پیدا کنیم که نشان می دهد مزدا چه تاریخچه دور و درازی دارد. من دوست دارم همه ما با هم همکاری کنیم تا اطمینان حاصل شود تمام کارخانه های مزدا مظهر نوعی از نبوغ فنی هستند که سزاوار تاریخ پرافتخار Monotsukuri در ژاپن است. »
این خودروساز از روند صعودی بازار پیروی می کند و هم اکنون طیف اصلاح شده ای از محصولاتش را به فروش می رساند که برای مشتریان در سرتاسر جهان جذابیت دارند. این افزایش بهره وری برای برند مزدا باعث شد این خودروساز امیدوار باشد که تنها در سال مالی 2018 تا 2019 بتواند 1 میلیون و 660 هزار دستگاه خودرو به فروش برساند.

خط تولید مزدا 6

خط تولید مزدا 6


مزدا 6

مزدا 6

برنامه های مزدا به همینجا ختم نمی شود. برای یک افزایش عمده در تولید خودرو تا سال 2024 برنامه ریزی شده است که مجموع تولید خودرو در سال را به 2 میلیون دستگاه می رساند. برای پشتیبانی از این افزایش تولید، مزدا قصد دارد در رویکرد خود نسبت به تولید خودرو در سطح جهان تجدید نظر کند.
مزدا قصد دارد در سال 2019 تولید نسل جدیدی از خودروها را آغاز کند که پیشرانه ها و طرح های جدیدی را وارد بازار می کنند.
مزدا در حال حاضر در دو کارخانه در ژاپن فعالیت می کند که یکی از آنها در زادگاهش در هیروشیما و دیگری در هفو واقع شده است.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/12
خود شرکت مزدا توی سایتش میگه اسم شرکت از خدای پارسی گرفته شده. شما میگی نه چندان موثق؟ خوبی؟ دیگه چجوری میشه موثق بودنش رو ثابت کرد.
1397/3/12
اسمش واقعا از اهورا مزدا گرفته شده
Officially, the company states that

The name was also associated with Ahura Mazda (God of Light) with the hope that it would brighten the image of these compact vehicles.
1397/3/12
برای اینکه از شبهه در بیایید و در مورد ارتباط اهورامزدا و شرکت مزدا مطمئن شوید تصویر بخشی از متن خود مزدا در بروشور سال 2005 را برایتان میگذارم:
http://s9.picofile.com/file/8328177684/mazda_name_origin.png
متن اصلی را در
بروشور Mazda In Brief 2005 Whole Book در وبسایت شرکت مزدا، صفحه 3 می توانید ببینید.
1397/3/12
باید دست کارگران و مهندسان این شرکت معظم ژاپنی را بوسید که خودروی ایمن و باکیفیت
تولید می کنند درست نقطه مخالف اینجا که خودروی قدیمی و ناایمن و گران تولید و دست مصرف کننده می دهند!!
1397/3/12
این کارخانه مزدا داره خودش می کشه تازه تونسته به یک میلیون و نیم برسه بعد خودروسازهای ما همین تعداد خودرو قدیمی و از رده خارج به دوبرابر قیمت تولید می کنند صداشون هم بلنده که ما داریم ضرر می کنیم
1397/3/12
چرا نوشتین براساس یک روایت نه چندان موثق!!!!!!!!!!!!!!!!! اسم خود را از عبارت اهورا مزدا گرفته است؟!!!
واقعیته
سایت مزدا رو باز کنید قسمت جستجوی سایت بنویسین ahura mazda
یا این لینک رو باز کنید این متن رو بخونید: www.mazda.com/en/innovation/stories/greatcar/mazda-go

The Mazda brand name was born with the three-wheeled truck
The name Mazda came into existence with the production of the Company's first three-wheeled trucks. Other candidates for a model name included Sumera-Go, Tenshi-Go and more. But these were swept aside when it was decided to name it in honor of the family name of then company president, Jujiro Matsuda. The name was also associated with Ahura Mazda (God of Light), with the hope that it would brighten the image of these compact vehicles. The Mazda lettering was used in combination with the corporate emblem of Mitsubishi, which was responsible for sales, to produce the Toyo Kogyo three-wheeled truck registered trademark.

1397/3/14
دوست عزیز حق با شماست در این مورد توضیح دادم. این جمله که اسم مزدا بر اساس روایت نه چندان موثق از اهورا مزدا گرفته شده رو بنده ننوشتم. بعد از ویرایش به متن اضافه شده. این جمله اصلا جزو متن اصلی هم نبوده.
1397/3/14
مزدا پر تلاش ترین خودروساز ژاپنه و در سالهای اخیر بیشترین سرعت رشد رو داشته. مقاله های مهتبر در مورد مزدا رو حتما بخونید. در ضمن واقعا اسمو از اهورا مزدا برداشتن. البته اگه میتونستن الان حتما اسمشو عوض میکردن.
1397/3/14
سلام.
دوستان عزیز اون جمله که اسم مزدا بر اساس یک روایت نه چندان موثق از اهورا مزدا گرفته شده رو بنده ننوشتم و جزو متن هم نبوده و بعدا مقاله ادیت شده و بهش اضافه شده. تو متن زبان اصلی هم این جمله نبوده. منابعی که ذکر کردین درسته.