موضوعات داغ

شنا کردن خلاف جهت آب؛ مکلارن به سراغ ساخت خودروهای شاسی بلند نمی رود

عکس مطلب اول
از دهه ی 1990 که مکلارن خودروی ماندگار F1 را معرفی کرد این خودروساز خط مشی ثابتی را در پیش گرفته است و تنها به تولید خودروهای سوپر اسپرت و ابر خودروها پرداخته است. البته تولیدات مکلارن تنوع خوبی دارند و از مدل 570S آغاز شده و به ابرخودروی سنا ختم می شوند. با این وجود اما مکلارن همچنان به فکر توسعه و کار بیشتر است.
بخش از برنامه توسعه‌ی مکلارن دو سال پیش رونمایی شد و آن اختصاص نیمی از تولیدات این برند به خودروهای هیبریدی تا سال 2022 است. اولین خودروی هیبریدی این شرکت نیز مدل P1 بود اما این خودرو یک سوپراسپرت تولید محدود بود و مکلارن به فکر تولید یک خودروی هیبریدی با تیراژ بالاتر است.
مکلارن همچنین نسبت به تولید خودروی برقی نیز علاقه نشان داده است اما بعید است که چنین خودرویی زودتر از سال 2022 رونمایی شود.

مکلارن P1

مکلارن P1

مکلارن با وجود این که نسبت به تولید خودروهای هیبریدی و برقی ابراز تمایل کرده است اما شنیده ها حاکیست که این خودروساز علاقه ای به تولید خودروی اس یو وی ندارد و حتی عنوان شده که فروش و محبوبیت بالای خودروهای اس یو وی برای مکلارن مهم نیست. بر همین اساس نباید انتظار داشته باشیم که مکلارن خودرویی را برای رقابت با لامبورگینی اوروس و یا شاسی بلند آینده‌ی فراری روانه بازار کند.
در این خصوص تونی جوزف مدیر بخش آمریکایی مکلارن گفته است که این شرکت از نظر سودآوری در وضعیت خوبی قرار دارد و به همین خاطر نیازی به تولید خودروی شاسی بلند ندارد و تمرکز خود را روی خودروهای دو نفره خواهد گذاشت تا به این ترتیب همچنان نام مکلارن همواره یادآور خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد