موضوعات داغ

انقلاب تکنولوژی میشلن؛ ساخت تایرهایی با توانایی تحمل سرعت 480 کیلومتر بر ساعت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای سوپراسپرت این روزها قدرت و سرعت بسیار بالایی دارند و اتومبیلی همانند بوگاتی شیرون به موتور W16 با حجم 8 لیتر مجهز است که 1479 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور را می تواند تولید کند. چنین خودرویی با این قدرت می تواند حداکثر سرعت بسیار بالایی هم داشته باشد اما کمپانی سازنده حداکثر سرعت این خودرو را به صورت الکترونیکی روی 420 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است.
گرچه سرعت 420 کیلومتر بر ساعت نیز بسیار زیاد است اما باید بدانید که محصول قبلی بوگاتی یعنی ویرون سوپر اسپرت توانسته بود رکورد 431 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند. این رکورد نیز توسط کونیخزگ آگرا RS با سرعت 447 کیلومتر بر ساعت شکسته شد.
حدف اصلی تولید کنندگان از ساخت چنین خودروهایی رسیدن به حداکثر سرعت 300 مایل بر ساعت یا 480 کیلومتر بر ساعت است.
تا کنون تنها کمپانی هنسی ادعا کرده است که خودرویی ساخته است که توانایی رسیدن به چنین سرعتی را دارد. هنسی آخرین محصول خود یعنی ونوم F5 را با موتور V8 تویین توربو به قدرت 1600 اسب بخار معرفی کرده است. این خودرو تنها 1360 کیلوگرم وزن دارد و ضریب درگ آن نیز تنها 0.33 است.

ونوم F5

ونوم F5

اما یک مشکل بزرگ بر سر راه این خودرو جود دارد و آن این است که هنوز تایری ساخته نشده است که بتواند چنین سرعتی را تحمل کند.
از آنجایی که میشلن سابقه تولید تایر برای خودروهای بوگاتی و کونیخزگ را دارد تصمیم گرفته است این مهم را دست گرفته و تایری را طراحی و تولید کند که بتواند در سرعت 482.8 کیلومتر بر ساعت نیز مقاومت کند.
این شرکت لاستیک سازی بزرگ اعلام کرده است که این پروژه در حال انجام است و به زودی میشلن این تایر مخصوص را معرفی خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/19
خداوکیلی تبلیغ لاستیک میشلن رو با بارز مقایسه کنید!
طرف میاد تو نمایشگاه ماشین یه جفتم لاستیک زده زیر بغلش میگه یه ماشین خوب می خواستم واسه لاستیکام بعد طرف میپرسه مگه لاستیکتون چیه؟بارزه آقا بارز بعد همه کف کردن دهنشونم به قاعده دهنه غار علی صدر بازه