موضوعات داغ

معرفی آئودی Q8؛ اولین SUV کوپه لوکس آئودی

عکس مطلب اول
بیش از 10 سال پس از اینکه بی ام و با مدل X6 اساسا کلاس SUVهای کوپه لوکس را به وجود آورد، آئودی سرانجام با اولین SUV کوپه خود یعنی Q8 وارد این کلاس می شود. این خودرو گل سرسبد جدید خانواده شاسی بلندهای سری Q آئودی است که همزمان زیبایی یک کوپه 5 در و ویژگی های کاربردی یک SUV بزرگ را به مشتریان ارائه می دهد.
ابعاد این خودرو تقریبا با مدل Q7 برابر است اما بسیار پایینتر از Q7 به نظر می رسد که به خاطر سقفی با طراحی شیب دار است. فاصله محوری این خودرو تقریبا 3 متر است و به همین دلیل کابین بسیار بزرگی دارد و طبق گفته آئودی از این نظر از رقبای مستقیم خود در این کلاس (بی ام و X6 و مرسدس GLE) برتر است.
آئودی Q8 فضای حمل بار بزرگی نیز دارد که ظرفیت آن بدون خواباندن صندلی های عقب 605 لیتر و در صورت خواباندن آنها 1755 لیتر است. آئودی برای اثبات اهمیت این اعداد و ارقام می گوید که دو کیف گلف از راستای عرض آنها به راحتی در صندوق این خودرو قرار می گیرند. در صندوق به صورت استاندارد مجهز به مکانیزم باز و بسته شدن به صورت برقی است و می توان طاقچه عقب برقی را نیز برای این خودرو سفارش داد.
آئودی Q8 از نظر ظاهری به راحتی از دیگر اعضای خانواده Q قابل تشخیص است زیرا از زبان طراحی جدید آئودی برخوردار است که اولین بار در آئودی A8 جدید معرفی شد.

آئودی Q8

آئودی Q8


نمای جانبی آئودی Q8

نمای جانبی آئودی Q8


نمای عقب آئودی Q8

نمای عقب آئودی Q8

ویژگی بارز این زبان طراحی، جلوپنجره یکپارچه برجسته با 6 نوار کرومی عمودی است که چراغ های ماتریس LED شیک و زیبا دو طرف آن را احاطه کرده اند. ستون C بسیار بزرگ و سقفی با شیب ملایم از خصوصیات بارز نمای جانبی آئودی Q8 هستند. چراغ های LED عقب که توسط یک نوار باریک LED به یکدیگر متصل شده اند و یک اسپویلر زیبا که با در عقب یکپارچه است از موارد برجسته طراحی قسمت عقب آئودی Q8 هستند.
اگر تا به حال داخل کابین آئودی A8 جدید نشسته باشید، کابین Q8 زیاد برای شما تعجب آور نیست. کابین Q8 از چیدمان یکسانی همراه با دو صفحه نمایش لمسی در کنسول وسط بهره می برد و یک صفحه نمایش دیگر مقابل دید راننده قرار دارد. در این صفحه نمایش اکثر اطلاعات مربوط به خودرو و وضعیت حرکت آن نمایش داده می شود در حالی که دو صفحه نمایشی که در سمت راست قرار دارند برای کنترل سیستم سرگرمی و سیستم تهویه مورد استفاده قرار می گیرند.

کابین آئودی Q8

کابین آئودی Q8


کابین آئودی Q8

کابین آئودی Q8

طبق وعده آئودی، Q8 رفتار دینامیکی بسیار دقیقی را ارائه می دهد که به خاطر استفاده گسترده از آلومینیوم در پلتفرم آن است. در ساخت این پلتفرم که اصطلاحا شاسی فضایی آئودی نامیده می شود حدود 15 درصد آلومینیوم تولید شده به روش ریخته گری و 14.4 درصد فولاد بسیار مقاوم که با حرارت دادن فراتر از دمای تبلور مجدد تولید شده به کار رفته است. به لطف این پلتفرم، آئودی Q8 با موتور توربودیزل 3.0 TDI تنها 2145 کیلوگرم وزن دارد و ضریب آیرودینامیک آن 0.34 است.
موتور دیزلی 3.0 لیتری TDI این خودرو مجهز به فناوری هایبرید ملایم است که شامل یک شبکه برق 48 ولت، یک باتری لیتیوم یون و یک دینام-استارتر تسمه ای است. آئودی Q8 با استفاده از این سیستم می تواند در سرعت هایی تا سقف 160 کیلومتر در ساعت با موتور کاملا خاموش حرکت کند و هنگام کاهش سرعت یا قل خوردن تا 12 کیلووات انرژی را بازیابی کند. مزیت این سیستم در عمل، حدود 0.7 لیتر کاهش مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر است.

موتور توربودیزل آئودی Q8

موتور توربودیزل آئودی Q8

موتور توربودیزل 3.0 V6 TDI در آئودی Q8 مدل 50 TDI قدرت و گشتاوری معادل 286 اسب بخار و 600 نیوتن متر تولید می کند. قدرت این موتور از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی و سیستم 4 چرخ محرک کوآترو به هر 4 چرخ منتقل می شود. شتاب صفر تا صد این مدل تنها 6.3 ثانیه است. در چند ماه اول سال 2019، نسخه دیگری از این موتور دیزلی با اندکی قدرت کمتر و موتور بنزینی توربوشارژ 3.0 لیتری TFSI با قدرت 340 اسب بخار به جمع موتورهای آئودی Q8 اضافه می شوند.
آئودی Q8 در شهر براتیسلاوا در اسلواکی ساخته می شود و در سه ماهه سوم سال 2018 وارد بازار آلمان و دیگر کشورهای اروپایی می شود. قرار است در سال 2019 فروش این خودرو در ایالات متحده آغاز شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/20
خوش به حال صاحابش