موضوعات داغ

معرفی 11 خودروی کانورتیبل با کوتاه ترین زمان جمع شدن سقف

عکس مطلب اول
فرا رسیدن فصل گرما بهترین زمان برای نشستن پشت فرمان یک خودروی کانورتیبل و لذت بردن از حس عبور جریان باد از لا به لای موها است! خودروهایی مانند مزدا MX-5 میاتا مجهز به سقف جمع شونده با مکانیزم دستی هستند که سرعت جمع شدن سقف آنها بستگی به سرعت عمل بازوی مالک آن دارد اما برخی افراد برای راحتی بیشتر سقف های جمع شونده با مکانیزم برقی را ترجیح می دهند که با فشار یک دکمه می توان سقف آنها را جمع کرد.
کانورتیبل یک لغت انگلیسی برای اشاره به خودروهای روباز است که معادل آلمانی آن کلمه کابریولت یا به اختصار کابریو است. برای ایمنی بیشتر این خودروها هنگام واژگونی از میله های ضد واژگونی در آنها استفاده شده است تا در صورت بروز حادثه آسیب کمتری به سرنشینان وارد شود. خودروهای کانورتیبل با مکانیزم برقی به خاطر موتور برقی و اجزای متحرک وزن بیشتری نسبت به نمونه های مشابه کوپه دارند و از نظر آیرودینامیک نیز نسبت به مدل های کوپه در سطح پایینتری قرار می گیرند به همین دلیل از نظر شتابگیری، حداکثر سرعت و مصرف سوخت خودروهای کوپه نسبت به نمونه های کانورتیبل خود بهتر عمل می کنند. با توجه به اینکه در خودروهای کانورتیبل سقف اتصال محکمی به ستون ها ندارد یا اینکه کلا سقفی وجود ندارد (هنگام جمع شدن پشت خودرو) برای جبران استحکام بدنه، شاسی این خودروها را تقویت می کنند زیرا در واقع خودروی بدون سقف مانند یک چند ضلعی است که یک ضلع آن حذف شده است.
با این حال رانندگی با خودروهای کانورتیبل بسیار لذت بخش است و یک معیار مهم برای خریداران آنها سرعت جمع شدن سقف است. در ادامه 11 خودروی کانورتیبل با کوتاه ترین زمان جمع شدن سقف را به شما معرفی می کنیم.

بی ام و i8 رودستر – مدت زمان جمع شدن سقف 15 ثانیه
بی ام و i8 رودستر

بی ام و i8 رودستر

بعد از چندین سال شایعات، بی ام و سرانجام سقف i8 را برداشت و مدل رودستر جدید آن را معرفی کرد. سقف فلزی جمع شونده i8 در مدت 15 ثانیه پشت سر راننده جمع می شود.

آئودی A5 کابریولت – مدت زمان جمع شدن سقف 15 ثانیه
آئودی A5 کابریولت

آئودی A5 کابریولت

آئودی A5 می تواند 4 نفر سرنشین را در فضایی لوکس با سقف باز حمل کند. سقف چرمی این خودرو در عرض 15 ثانیه جمع می شود و در مدت 18 ثانیه دوباره سر جای خود بر می گردد.

فراری پورتوفینو - مدت زمان جمع شدن سقف 14 ثانیه
فراری پورتوفینو

فراری پورتوفینو

در این فهرست دو خودرو وجود دارند که زمان جمع شدن سقف آنها 14 ثانیه طول می کشد. فراری پورتوفینو از یک سقف فلزی جمع شونده برخوردار است که وقتی سر جای خود باشد ظاهری شبیه یک خودروی کوپه برای آن ایجاد می کند اما برای رانندگی با سقف باز می توان به سرعت آن را جمع کرد.

آستون مارتین DB11 ولانت – مدت زمان جمع شدن سقف 14 ثانیه
آستون مارتین DB11 ولانت

آستون مارتین DB11 ولانت

آستون مارتین DB11 ولانت یک عضو جدید در کلاس خودروهای لوکس روباز است و سقف آن از مکانیزم باز و بسته شدن با سرعت بالا برخوردار است که می تواند در عرض 14 ثانیه باز و در مدت 16 ثانیه بسته شود. سقف این خودرو با رنگ های قرمز شرابی، سیاه، نقره ای و نقره ای تیره قابل سفارش است. سقف آستون مارتین DB11 ولانت در قسمت داخل کابین از پوشش آلکانترا برخوردار است.

پورشه 911 کابریولت – مدت زمان جمع شدن سقف 13 ثانیه
پورشه 911 کابریولت

پورشه 911 کابریولت

در این فهرست دو خودرو با زمان جمع شدن سقف 13 ثانیه وجود دارند. نسل آینده پورشه 911 کابریولت هم اکنون در حال توسعه است و مشتاقانه در انتظار هستیم تا ببینیم آیا پورشه می تواند زمان باز شدن سقف 911 را کاهش دهد یا نه.

مزدا MX-5 RF – مدت زمان جمع شدن سقف 13 ثانیه
مزدا MX-5 RF

مزدا MX-5 RF

با اینکه زمان جمع شدن 13 ثانیه این خودرو را در جایگاه میانی این فهرست قرار می دهد ولی این زمان باز هم شگفت انگیز است زیرا در بین خودروهای مجهز به سقف فلزی جمع شونده در این فهرست، سریعترین زمان باز شدن متعلق به مزدا MX-5 RF است که برای یک خودروی نسبتا ارزان قیمت ویژگی مثبتی است.

جگوار F-Type کانورتیبل – مدت زمان جمع شدن سقف 12 ثانیه
جگوار F-Type کانورتیبل

جگوار F-Type کانورتیبل

جگوار F-Type کانورتیبل با سقف های فلزی و چرمی قابل سفارش است. این خودرو مجهز به سقفی است که باز کردن یا بستن آن 12 ثانیه طول می کشد و می توان این کار را در حال حرکت تا سرعت 48 کیلومتر در ساعت نیز انجام داد.

آئودی TT رودستر – مدت زمان جمع شدن سقف 10 ثانیه
آئودی TT رودستر

آئودی TT رودستر

نسل فعلی آئودی TT در شرف بازنشستگی است و احتمال دارد جانشینی برای این خودروی کانورتیبل در راه نباشد. با این حال آئودی TT همچنان یکی از گزینه های بازار با مکانیزم جمع شدن سریع سقف است که جمع کردن سقف آن در پشت خودرو تنها به 10 ثانیه زمان نیاز دارد.

فولکس واگن بیتل کانورتیبل – مدت زمان جمع شدن سقف 9.5 ثانیه
فولکس واگن بیتل کانورتیبل

فولکس واگن بیتل کانورتیبل

فولکس واگن بیتل کانورتیبل عضو جدیدی در کلاس خودروهای روباز نیست اما هنوز هم مجهز به یکی از سریعترین سقف های برقی جمع شونده در این کلاس است. رانندگان این خودرو می توانند در عرض 9.5 ثانیه سقف آن را باز کنند و در مدت 11 ثانیه آن را دوباره سر جای خود برگردانند. این اختلاف زمانی جزئی به دلیل لحظه کوتاهی است که سرنشینان صرف جا زدن قسمت بالای سقف می کنند.

پورشه 718 باکستر - مدت زمان جمع شدن سقف 9 ثانیه
پورشه 718 باکستر

پورشه 718 باکستر

پورشه 718 باکستر خودروی بسیار سریعی است و در عین حال سقف آن نیز به سرعت باز می شود. سرنشینان این خودرو برای باز یا بسته شدن سقف آن فقط باید 9 ثانیه منتظر بمانند.

فورد ماستنگ کانورتیبل - مدت زمان جمع شدن سقف 7 ثانیه
فورد ماستنگ کانورتیبل

فورد ماستنگ کانورتیبل

فورد ماستنگ کانورتیبل مدل 2018 مجهز به سریعترین سقف برقی جمع شونده در بازار است که باز شدن آن تنها 7 ثانیه و بستن آن 9 ثانیه زمان می برد. فورد ماستنگ از این نظر، خودروهای روبازی که بسیار گرانتر از آن هستند مانند جگوار F-Type و آستون مارتین DB11 ولانت را شکست می دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/25
اصلا سقف کانورتیبل به موستانگ نمیاد از نظر من که پورشه اوله عششششقه