موضوعات داغ

گلف GTI نیامده رکورد زد؛ 300 میلیون سود برای ژن های خوب ماموت خودرو

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
عرضه محصولات فولکس واگن در ایران ظرف شش ماه گذشته همواره در زمره حاشیه سازان بازار قرار داشته اند، در واقع می توان گفت که پس از بازگشت این برند به بازار کشورمان، عملا خودروهای فولکس واگن به محلی برای کسب سود های نجومی و سرمایه گذاری دلالان مبدل شده اند و بیش از اینکه این خودروها در نقش یک وسیله نقلیه ظاهر شوند، وضعیتی شبیه بازار ارز را تجربه کرده اند. از این رو شاید صف کشیدن شبانه دلالان برای خرید محصولات این شرکت چندان هم عجیب نباشد، اما آنچه حالا خبر ساز شده، شماره گذاری حدود 10 دستگاه از فولکس واگن های گلف GTI قبل از عرضه رسمی این خودروها به بازار کشور است.
چرا که چند روز قبل و همزمان با موعد ثبت نام اینترنتی این محصول، شاهد بروز اخلال فنی در وب سایت شرکت بودیم و در نتیجه هیچ یک از خریداران واقعی موفق به خرید گلف جی تی آی نشدند، از این رو می توان با جدیت گفت که خودروهایی که حالا در بازار عرضه شده اند از جمله خودروهایی هستند که به دست اندرکاران ماموت خودرو فروخته شده است.

گلف GTI

گلف GTI


اما این همه ماجرا نیست، در حالی که ماموت خودرو قیمت این محصول را 300 میلیون تومان اعلام کرده است، حالا شاهد آگهی شدن گلف GTI با رقمی در حدود 600 میلیون تومان هستیم. چنین تفاوتی به معنای کسب 300 میلیون تومان سود معادل وجود 100 درصد بازار سیاه ظرف چند روز است.
البته که نقش دستگاه های نظارتی یا از بین رفتن جایگاه برند فولکس واگن در این میان مشخص نیست، اما آنچه واضح است اینکه ماموت خودرو قصد ندارد تا تغییری در رویه خود اعمال کند و احتمالا پس از این هم شاهد ادامه روند پر حاشیه و پسر سود فعلی (برای دلالان) خواهیم بود.

گلف GTI

گلف GTI


البته که فولکس واگن گلف GTI با قیمت 300 میلیونی خودرو ارزنده ای در شرایط فعلی بازار محسوب می شود چرا که با رقبای این خودرو نظیر ب ام و 125i هاچ بک با مشخصات فنی نزدیک، نزدیک به 500 میلیون تومان قیمت دارند و این درحالیست که گلف GTI به لطف پیشرانه 2.0 لیتری توربو 230 اسب بخاری و گیربکس 6 سرعته دوبل کلاچ با انتقال قدرت به چرخ های جلو، حتی نسبت به ب ام و 125i نیز خودرو سریعتری است و می تواند شتاب گیری صفر تا صد را ظرف 6.4 ثانیه پشت سر بگذارد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/25
تنها راه چاره ازاد کردن واردات گری مارکتی هست تا از انحصار دربیاد و تو بازار رقابتی به قیمت اصلی ارائه شه
1397/3/25
واقعا زیباست کشوری که هیچ گونه صاحب خدا و پیغمبری ندارد وهر کس هر طوری که میتواند راه دزدی و خالی کردن جیب مردم رو عملی میکنه 😏به امید روزی که مردم از خواب غفلت بیدار بشن و همه بتونن ماشین خوب سوار بشن
1397/3/25
جالبه واقعا،باباطرف حساب یک کیلوخیارشورو هزارتومن گرونترمیده میان ازش فیلم میگیرن توتلویزیون نشون میدن که بعله ماداریم باگرانفروشی مبارزه میکنیم،اونوقت یه تعدادآدمهای سودجو(دلال)روی یه ماشینی که توحالت عادی۱۵۰ میلیونه اماباقوانین بروزومدرن کشورمون برای مصرف کننده میشه ۳۰۰ میلیون !تازه همونم بازمیفروشن۶۰۰ تومن! ازهمه مزخرفترومزحکتراینه که هستن عده ای که میخرن بااین قیمتها!والا دیوانه خانه است خودمون فکرمیکنیم آدمهای عادی هستیم چون هممون شبیه همیم!ارادت
1397/3/26
اونی هم که ۶۰۰ میخره می خواد ۸۰۰ بفروشه دیگه
به قول یکی طرف ماشینو میخره بعد چپش میکنه بعد گرون تر میفروشه
والا
1397/3/26
تمام خودروسازهای واردکنندگان ودولت ودلالها دستشون تو یه کاسس فقط بدونن این نون های حروم غیرت رو از زن‌ها ودختراشون میگیره دیگه اگه بی‌غیرت باشن که هیچ ولی نباشن یه فکری باحاله خودشون بکنن
1397/3/26
با سلام
این خبرها دیگه شوکه کننده نیست خودرو بانک
عادی شده واسه ما
از اون طرف مسولین و دولتیها نظاره گر هستند و دارن از این وضعیت آشفته بازار سودهای آنچنانی میکنند
از این طرف هم خودمون داریم گوشت و خون خودمون رو میخوریم
وقتی اونا خودشون رو کشیدن کنار و از این وضعیت لذت میبرن و استفاده میکنند ما چرا باید این ظلم رو در حق خودمون کنیم
خدا هم داره همینطور بهشون وقت میده و حال میکنن از این ظلمی که دارن به ما میکنن
ولی وعده خدا نزدیکه
1397/3/26
متاسفانه مملكت امروز ما به كام دلال ها ميچرخه ، ماموت خودرو هم نمايندگى يا عرضه كننده يك برند بزرگ نيست و لياقت اين نام و نشان رو نداره، بلكه يك دلال خونه هست كه مردم رو سر كار گذاشته و متاسفانه هيچ ارگان نظارتى هم وجود خارجى نداره كه گوش اين دلال هارو بكشه و سر جاشون بشونه، من تعجب ميكنم يه مغازه ميوه فروشى اگه يك قرون گرونتر بفروشه ميريزن سرش با دوربين و نماينده اصناف و مغازشو با خاك يكسان ميكنن اونوقت يك همچين بخور بخوراى اشكارى كسى نميبيه ينى !!!!!!!!
1397/3/26
یعنی چند نفر هستن که ۶۰۰م میدن بابت این ماشین