موضوعات داغ

آشنایی با بیجینگ کینگ ژینگ؛ محصول عجیب چینی ها برای ساخت یک MPV تمام الکتریکی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار چین از سه ماهه سوم سال جاری شاهد حضور یک خودروی MPV الکتریکی با نام Beijing Qingxing Jingke 400 خواهد بود. این خودرو با نام Jingke 400 توسط شرکت بیجینگ کینگ ژینگ به تولید خواهد رسید.
بیجینگ کینگ ژینگ یک کمپانی نو پا است و یکی از شرکای FAW به شمار می رود. این شرکت برای تمرکز روی تولید خودروهای برقی تاسیس شده است تا بتواند با کمپانی های چینی دیگری در این زمینه همانند بیجینگ اتو رقابت کند.
این خودرو بر اساس فاو Jilian Senya S80 ساخته شده است که یک مینی MPV دیزلی است. قیمت سنیا S80 از 49 هزار یوآن آغاز می شود و بالاترین مدل خود به 65 هزار یوآن می رسد.

سنیا S80

سنیا S80

موتور بنزینی 1.3 لیتری این خودرو توانایی تولید 88 اسب بخار قدرت را دارد. این خودرو که یک اتومبیل قدیمی است از سال 2015 به بعد دیگر بروزرسانی نشده است و به نظر می رسد که تولید آن به زودی قطع خواهد شد.
این خودرو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها باید به چند خطوط آبی رنگ در سپر جلوی Jingke 400 اشاره کرد. اصلی‌ترین تفاوت این دو خودرو به قوای محرکه آنها بر می گردد یعنی جایی که موتور بنزینی کنار گذاشته شده است و جای آن را یک موتور برقی با قدرت 82 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر گرفته است. نیروی مورد نیاز این موتور از یک باتری با ظرفیت 45.5 کیلو وات ساعت تامین می شود. تخمین زده می‌شود که این خودرو با هر بار شارژ بتواند مسافت 308 کیلومتر را طی کند البته در صورتی که حداکثر سرعت از 60 کیلومتر بر ساعت تجاوز نکند این خودرو توانایی دستیابی به شعاع حرکتی 380 کیلومتر را نیز دارد.

Jingke 400

Jingke 400

در داخل کابین نیز تفاوتی بین Jingke 400 و سنیا S80 مشاهده نمی شود اما Jingke 400 به یک نمایشگر لمسی مجهز شده است که البته بسیار بی کیفیت است و شبیه اجناس متفرقه ای است که در بازار موجود هستند و بعدا روی خودرو نصب می شوند.
از نکات مثبت کابین نیز باید به تودوزی چرمی صندلی ها اشاره کرد ضمن اینکه در این خودرو فضای کافی برای پنج سرنشین وجود دارد.

Jingke 400

Jingke 400

جالب است بدانید بر اساس سیاستی که در کشور چین وجود دارد شرکت های خودروسازی در بنرهای تبلیغاتی خود مجاز نیستند عکس بیش از یک فرزند را نشان دهند و به همین خاطر تصاویری که از Jingke 400 نیز منتشر شده است یک خانواده تک فرزند را به همراه پدربزرگ و مادربزرگشان نشان می دهد اما مدتی است که این قانون دیگر لغو شده است و شرکت ها مجاز هستند تا تصویر دو فرزند را نیز در تصاویر بنرهای تبلیغاتی خود قرار دهد اما عجیب است که بیجینگ کینگ ژینگ چنین کاری نکرده است و تصویر تبلیغاتی خود را همانطور که می بینید براساس قانون قدیمی منتشر کرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/28
سلام
گذشته از قیافه کسل کننده، انجین الکتریکی و برد مسافتی و فضای خوبی داره ولی ایمنی فکر نکنم داشته باشه.
راستی اسمش شبیه این فیلم چینی ها و کره ای خواست.
مثال: امپراطور برادرتون بیجینگ کینک ژینگ در جنگ کشته شدن. 😃