موضوعات داغ

با این 15 خودرو از عوارضی عبور کنید-بخش دوم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر فیلم هایی را که از خیابان‌های کشوری همچون موناکو گرفته می شود را دیده باشید خودروهای بسیار خاص و اتومبیل های سوپر اسپورت زیادی در خیابان‌های این کشور دیده می‌شوند.
در حین دیدن این فیلم ها یکی از سوالاتی که در ذهن می آید این است که این خودرو های سوپر اسپرت که برای مثال از آنها می توان به پورشه 917 اشاره کرد چگونه در عوارضی ها عوارض خود را پرداخت می کنند چون این خودروها دارای ارتفاع بسیار پایینی هستند و راننده آنها در ارتفاع پایین تر از سایر خودروها و حتی پنجره عوارضی ها قرار دارد و حتی سقف این خودروها نیز پایین تر از ابزارهای راه بند است و به این ترتیب سد کردن راه این خودروها کار دشواری به نظر می رسد.
به همین بهانه در نظر داریم تا در ادامه به معرفی 15 خودرویی که دارای پایین‌ترین ارتفاع هستند بپردازیم.

فورد GT40

فورد GT40

فورد GT40

جالب است بدانید که ارتفاع سقف فورد GT40 چهل اینچ یا یک متر است و ارتفاع آن در نام خودرو نیز به چشم می خورد و عدد 40 را می توان در نام این فورد مشاهده کرد. فورد GT40 یکی از مشهورترین اتومبیل های مسابقه ای است و 4 بار قهرمانی مسابقات 24 ساعته لمانز را به دست آورده است ضمن اینکه نسخه های خیابانی نیز از این خودرو به تولید رسیده است یکی از خاص ترین نسخه های فورد مدل مارک وان است که تنها 31 دستگاه از آن به تولید رسیده است.

لامبورگینی میورا

لامبورگینی میورا

لامبورگینی میورا

لامبورگینی میورا تنها بخاطر طراحی خود مشهور نیست بلکه ارتفاع این خودرو نیز بسیار پایین است و با ارتفاع 1.05 متر در لیست ما جای می گیرد. گرچه ارتفاع پایین خودرو تاثیر زیادی در ظاهر زیبای آن داشته اما ورود و خروج راننده به این خودرو نیاز به تلاش زیادی دارد و چندان راحت نیست.

لانچیا استراتوس زیرو کانسپت

لانچیا استراتوس زیرو کانسپت

لانچیا استراتوس زیرو کانسپت

لانچیا استراتوس زیرو کانسپت در دهه 1970در ایتالیا به تولید رسید و ارتفاع آن تنها 84 سانتیمتر است. در آن زمان این خودروی کانسپت توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند ضمن اینکه رانندگی آن نیز بسیار عالی بود و لذت رانندگی بالایی داشت.

مک لارن F1 GTR Long Tail

مک لارن F1 GTR Long Tail

مک لارن F1 GTR Long Tail

مکلارن را دیگر این روزها همه می شناسند و خاص ترین خودرویی که توسط این شرکت به تولید رسیده و معروف ترین محصولات این شرکت نیز است مدل مک لارن F1 GTR Long Tail است که تنها به تعداد سه دستگاه از نسخه خیابانی آن به تولید رسید.
این خودرو دارای ارتفاع 1.20 متر است و اگرچه در مقایسه با سایر خودروهای لیست ما دارای ارتفاع بالاتری هستند ما همچنان توانایی عبور از عوارضی ها را دارد.
البته دلیل ارتفاع بالاتر این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای این لیست این است که مک لارن F1 GTR Long Tail یک ورودی هوای اضافه روی سقف خود دارد که سبب افزایش ارتفاع خودرو شده است

مرسدس بنز CLK GTR

مرسدس بنز CLK GTR

مرسدس بنز CLK GTR

مرسدس بنز یکی از قهرمانان مسابقات GT در اواخر دهه 90 است و مدل CLK GTR نسخه خیابانی این خودرو محسوب می‌شود.
مرسدس بنز CLK GTR مجهز به یک پیشرانه 12 سیلندر وی شکل با حجم 7.3 لیتر است که می تواند 730 اسب بخار قدرت تولید کند. جالب است بدانید که این پیشرانه در پاگانی زوندا نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
تنها 26 دستگاه از این خودرو به تولید رسیده است که شامل مدل های کوپه و رودستر می‌شوند. ارتفاع این خودرو تنها 1.16 متر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد