موضوعات داغ

استفاده از رایانه‌های کوانتومی برای توسعه باتری‌های پیشرفته فولکس واگن

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در آبان ماه سال گذشته، کمپانی خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد که برای توسعه وسایل نقلیه پیشرفته با فناوری‌های جدید، با کمپانی گوگل در توسعه رایانه‌های پیشرفته کوانتومی مشارکت می‌کند. حال این غول خودروساز آلمانی اعلام کرده است که برای شبیه سازی‌ ساختار باتری در وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین توسعه تکنولوژی آن، کامپیوترهای پیشرفته "کوانتومی" را به کار خواهد گرفت.
طبق ادعای منابع خبری، اخیرا در آزمایشگاه "CODE" در شهر سانفرانسیسکو، شبیه سازی مولکول‌هایی مانند لیتیوم هیدروژن و همچنین زنجیرهای کربنی بر روی کامپیوترهای کوانتومی اجرا شده است و این حرکت می‌تواند پیشرفت چشمگیری برای کمپانی خودروسازی فولکس واگن داشته باشد، زیرا کمپانی خودروسازی فولکس واگن به دنبال شبیه سازی ساختار شیمیایی یک باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی خود است.

استفاده از رایانه‌های کوانتومی برای توسعه باتری‌های پیشرفته فولکس واگن

استفاده از رایانه‌های کوانتومی برای توسعه باتری‌های پیشرفته فولکس واگن


با استفاده از یک کامپیوتر کوانتومی، کمپانی خودروسازی فولکس واگن قادر به تجمیع ترکیب شیمیایی یک باتری است و می‌تواند چیزهای دیگری مانند کاهش وزن و یا چگالی قدرت باتری را تجزیه و تحلیل کند و طرح‌های مختلفی ارائه دهد، بنابراین فرآیند توسعه باتری‌ها به طور قابل توجهی سریع‌تر خواهد شد.
فلورین نوکارت، دانشمند اصلی فولکس واگن در آزمایشگاه CODE اعلام کرد: ما سخت در حال کار برای توسعه پتانسیل کامپیوترهای کوانتومی برای فولکس واگن هستیم و شبیه سازی مواد الکتروشیمیایی یک پروژه بسیار مهم خواهد بود. در این زمینه ما کارهای واقعی انجام می‌دهیم و متقاعد شده‌ایم که رایانه‌های کوانتومی تجاری می‌تواند فرصت‌های پیشین غیرقابل تصور را عملی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد