موضوعات داغ

بهترین خودروها برای فیلم برداری، بخش دوم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
صحنه‌های تعقیب و گریز اکشن با اتومبیل در فیلم‌های سینمایی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های یک فیلم باشد که بدون شک هرطور ساخته شود، می‌تواند مخاطبان خود را راضی نگه دارد، ولی خب به نظر شما صحنه‌های تعقیب و گریز خودروها را چگونه ضبط می‌کنند؟ جواب این سوال بسیار ساده است و استودیوهای فیلم برداری از وسایل نقلیه دیگر استفاده می‌کنند که بر روی آنان دوربین‌های بزرگ به همراه بازوهای مکانیکی نصب شده است. ولی خب هر خودرویی مناسب این کار نیست و باید یک خودروی قدرتمند داشته باشید که از سوی شرکت‌های سازنده یکسری تغییرات مخصوص دریافت کرده باشد تا توانایی حمل بازوهای مکانیکی و دوربین‌های بزرگ فیلم‌ برداری را داشته باشد.
برای انجام این کار، معمولا از خودروهای استاندارد موجود در بازار استفاده می‌کنند و با ایجاد یکسری تغییرات بر روی آنان، عملکرد فنی هریک را ارتقا می‌دهند تا توانایی نصب جرثقیل‌های بزرگ بر روی سقف آنان وجود داشته باشد و یا برخی از آنان، دوربین‌های کوچک‌تر را بدون بازوی مکانیکی و جرثقیل حمل می‌کنند. حال پیرامون این موضوع، در ادامه سعی داریم برخی از خودروهای معروف در این زمینه را معرفی کنیم که بخش اول آن روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت و امروز نوبت به بخش دوم این لیست رسیده است که در ادامه توجه شما را به گزینه‌های موجود در لیست جلب می‌کنیم.


1- کادیلاک CTS-V استیشن
طبق گفته شرکت سازنده، این ماشین می‌تواند در مسیرهای شهری و یا جاده‌های روستایی بهترین انتخاب ممکن باشد، زیرا این خودرو از یک پیشرانه هشت سیلندر سوپرشارژر با قدرت 700 اسب بخاری سود می‌برد، قفس رول محاظ داشته، تعلیق آن مغناطیسی بوده و همچنین کمک فنرهای بزرگ پیچشی بر روی آن نصب شده است که می‌تواند بخوبی نیازهای کارگردان را برآورده‌اند. علاوه بر این‌، شرکت سازنده ادعا می‌کند که این خودرو یکی از قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین دوربین‌های بازار و بازوهای مکانیکی را بر روی خود دارد که برای استودیوهای فیلم سازی اغوا کننده خواهد بود.

کادیلاک CTS-V استیشن

کادیلاک CTS-V استیشن


2- هامر H1
با داشتن خودروی شاسی بلند پورشه کاین توربو، هنگام فیلم برداری سرعت عمل بالایی خواهید داشت، اما با داشتن هامر H1 می‌توانید حتی از موانع نیم متری هم بدون مشکل بالا بروید. این پروژه همانند برخی از گزینه های موجود در این لیست، توسط شرکت Filmotechnic USA ساخته شده است که بیشتر از همه مناسب فیلم برداری در مسیرهای ناهموار خواهد بود و از سیستم‌های ارتعاش گیر برای ضبط بدون لرزش فیلم استفاده می‌کند تا حتی در بدترین شرایط مسیر هم مشکلی برای ضبط ویدیو وجود نداشته باشد. هرچند یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این خودرو طبق ادعای سازنده، سیستم تنظیم فشار باد لاستیک‌ها خواهد بود که در شرایط مورد نیاز می‌توانید باد لاستیک‌های اتومبیل را کم کنید تا راحت‌تر از موانع بالا بروید.

هامر H1

هامر H1


3- فراری 360 مودنا
فراری 360 مودنا، دومین خودروی این لیست از خانواده فراری خواهد بود که توسط شرکت Filmotechnic USA ساخته شده و در واقع به علاقه‌مندان و یا شرکت‌های مستقل فیلم سازی اجاره داده می‌شود که می‌تواند به حداکثر سرعت 258 کیلومتر بر ساعت رسیده و خواسته‌های کاربران خود را بدون مشکل برآورده کند.

فراری 360 مودنا

فراری 360 مودنا


4- مرسدس بنز ML55
شاید خودروی شاسی بلند مرسدس بنز ML55 کمی پیر شده باشد، اما به خوبی می‌تواند یک اتومبیل فیلم بردار باشد. این خودرو با تجهیزات فیلم‌برداری، حدود 3400 کیلوگرم وزن دارد که باعث شده همانند پورشه کاین توربو سریع نباشد، اما نباید فراموش کرد که در فیلم تبلیغاتی شرکت هیوندای برای ضبط عملکرد خودروی رالی هیوندای i20 ، از خودروی فیلم بردار مرسدس بنز ML55 استفاده شده بود که نشان از طراوت و عملکرد این خودروی پیر دارد.

مرسدس بنز ML55

مرسدس بنز ML55


5- مینی کوپر هاردتاپ
احتمالا همیشه در فیلم‌های دریفت که عموما در پارکینگ‌های بزرگ عمومی ضبط می‌شود، با خود این سوال را پرسیده‌اید که چه اتومبیل سریع و چابکی وجود دارد که بتواند از این لحظات فیلم برداری کند. خب امروز به جواب سوالتان خواهید رسید، زیرا خودروی مینی کوپر هاردتاپ بهترین گزینه برای فیلم برداری دریفت در فضاهای محدود است که عموما در ثبت حرکات دریفت مشارکت می‌کند و در فضاهای محدود از جمله جاده‌های باریک و پارکینگ‌های عمومی شروع به فیلم برداری می‌کند. آن هم با نیروی قابل قبول پیشرانه تا هیچ مشکلی در روند فیلم برداری وجود نداشته باشد.

مینی کوپر هاردتاپ

مینی کوپر هاردتاپ


6- لامبورگینی هوراکان
در آخر هم به خودروی سوپراسپرت لامبورگینی هوراکان خواهیم رسید که برخلاف رقیب سنتی خود یعنی فراری، تنها نماینده شرکت خودروسازی لامبورگینی در این لیست خواهد بود. حال یکی از اصلی‌ترین دلایل انتخاب این اتومبیل به عنوان یک خودروی فیلم بردار، بکارگیری پیشرانه محرک اتومبیل در عقب بدنه خواهد بود که باعث شده با حذف درب کاپوت جلو، فضای مورد نیاز برای نصب یک دوربین بزرگ در قسمت جلو اتومبیل بدست آید که می‌توانید جزییات آن را در تصویر زیر شاهد باشید.

لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی هوراکان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد