موضوعات داغ

رکوردشکنی جدید هوندا سیویک تایپ R؛ سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو در جهان

عکس مطلب اول
هوندا همچنان در حال ثبت رکورد با سیویک تایپ R جدید است. به دنبال شکستن رکورد در پیست مشهور نوربرگ رینگ و پس از آن ثبت رکورد دیگری در پیست Magny Cours در فرانسه، اکنون پیست اسپا-فرنکورشمپس قربانی جدید این هاچبک ژاپنی است. Bertrand Baguette راننده مسابقات Super GT و قهرمان رقابت های LMP2 توانست با سیویک تایپ R رکورد 2 دقیقه و 53.72 ثانیه را در این پیست ثبت کند.
طول این پیست 7 کیلومتر است و به اندازه پیست نوربرگ رینگ طولانی نیست ولی باز هم جزو یکی از طولانی ترین پیست های مسابقه است. پیست اسپا-فرنکورشمپس تعدادی مسیر مستقیم مناسب برای رانندگی با سرعت بالا و تعدادی پیچ تند دارد. طبق گفته هوندا، موتور 2.0 لیتری توربوشارژ سیویک تایپ R در مدل های مخصوص بازار اروپا 316 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و این خودرو به کمک این موتور توانست از مسیرهای مستقیم این پیست نهایت استفاده را ببرد.
Bertrand Baguette گفت:
« از نظر من که راننده مسابقه هستم، به وضوح مشخص است که سیویک تایپ R برای رانندگی در پیست ساخته شده است. اما این خودرو برای رانندگی روزمره در خیابان نیز مناسب است. سیویک تایپ R کابین بسیار راحتی دارد و در مجموع دید بسیار خوبی دارد. »
همانطور که قبلا ذکر شد این سومین تایم سریعی است که هوندا در مدت کمتر از 1 سال با سیویک تایپ R ثبت کرده است. ماه پیش، سیویک تایپ R در پیست Magny Cours فرانسه تایم 2 دقیقه و 1.51 ثانیه را ثبت کرد و در سال 2017 در پیست نوربرگ رینگ رکورد 7 دقیقه و 43.08 ثانیه را ثبت کرد. توقع نداشته باشید که این سه رکورد تنها رکوردهایی باشند که توسط این خودرو شکسته می شوند زیرا در ماه فوریه شرکت هوندا وعده داد که همچنان رکوردها را دنبال می کند.
رکورد جدید هوندا سیویک تایپ R مدل 2018

رکورد جدید هوندا سیویک تایپ R مدل 2018


هوندا سیویک تایپ R مدل 2018

هوندا سیویک تایپ R مدل 2018

افرادی که قصد دارند صاحب این خودرو شوند هم اکنون می توانند برای خرید آن اقدام کنند. قیمت هوندا سیویک تایپ R مدل 2018 اندکی افزایش یافته و با احتساب 895 دلار کرایه حمل به 35.595 دلار رسیده است. کسی خبر ندارد پیست بعدی که هوندا قصد شکستن رکورد آن را دارد کدام است!

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/30
همه چیز تمومه. افسوس که نمیتونیم باهاش رانندگی کنیم