موضوعات داغ

مدیریت فناوری به سبک ژرمن ها؛ تکنولوژی پورشه پانامرا هیبریدی در سینه آئودی SQ8

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
آئودی به احتمال قوی، نسخه ای قدرتمند از مدل Q8 را با نام SQ8 به بازار عرضه کند که این خودرو. صحبت ها در خصوص این خودروی آینده ی آئودی نشان می دهند که به احتمال قوی این خودرو از قوای فنی مشترک با پورشه پانامرا توربو S-E هیبریدی برخوردار خواهد بود. ممکن است آئودی قدرت این مدل را حتی افزایش نیز دهد که البته بعید است SQ8 موتوری قوی تر از لامبورگینی اوروس داشته باشد چون هر دو خودرو زیر مجموعه هایی از گروه فولکس واگن هستند.

آئودی SQ8

آئودی SQ8

آئودی قبلا تیزرهایی را از SQ8 منتشر کرده بود که نشان می دادند این خودرو بر اساس خودروی مفهومی Q8 کانسپت ساخته می شود و از قوای محرکه هیبریدی برخوردار خواهد بود. موتورهیبریدی این خودرو دارای 3 لیتر حجم و شش سیلندر است و می تواند 443 اسب بخار قدرت را تولید کند و موتور برقی آن نیز 27 اسب بخار قدرت دارد و این مجموع قدرت این خودرو را به 469 اسب بخار و گشتاور آن را به 700 نیوتن متر می رساند.
آئودی SQ8 همچنین از سیستم برقی 48 ولتی و پک باتری لیتیوم-یون بهره مند خواهد بود. همچنین این خودرو احتمالا به جای توربوشارژرهای عادی از توربوهای الکتریکی استفاده خواهد کرد که این فناوری پیشتر در مدل SQ7 دیزلی به نمایش گذاشته شده است.

آئودی SQ8

آئودی SQ8

آئودی همچنین ممکن است برای بازار اروپا مدل دیزلی از این خودرو را نیز عرضه کند که از موتوری مشابه با مدل دیزلی SQ7 برخوردار خواهد بود و در پشت آن نام TDI به چشم می خورد.
در بخش ظاهری با توجه به تصاویر منتشر شده می تواند سپرها اسپرت تر و متفاوت مدل SQ8 را مشاهده کرد که دارای ورودی های هوای بزرگ تری نیز هستند. دیگر تغییرات ظاهری نیز شامل خروجی های 4 گانه اگزوز، رکاب بغل اسپرت، رینگ های آلومینیومی بزرگ تر و ارتفاع پایین تر سیستم تعلیق هستند.
در داخل کابین نیز مشخصه های اسپرتی همانند صندلی های باکتی اسپرت، غربیلک فرمان اسپرت از نوع دی کات و رنگ آمیزی اسپرت به چشم می خورد.
در صورت ورود به بازار این مدل دیگر می توان گفت که موتورهای هیبریدی توانسته اند به اکثر مدل های آئودی از A6 گرفته تا A7 و A8 و Q7 راه پیدا کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد