موضوعات داغ

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران؛ شرکت های وارد کننده 300 درصد سود می بردند

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص ممنوعیت واردات خودرو و تاثیر آن بر قیمت خودروها در بازار اظهار داشت : این موضوع ممکن است در دراز مدت بر قیمت خودروها تاثیر گذار باشد اما در حال حاضر به صورت مقطعی تاثیری بر بازار ندارد.
سعید موتمنی در همین رابطه تصریح کرد : از تیر ماه سال گذشته که سایت ثبت سفارش بسته شد محدودیت واردات خودرو به وجود آمد و واردکنندگانی که تا آن زمان خودرو وارد کرده بودند خودروها را نگه داشته و با قیمت روز به فروش رساندند همچنین از دی ماه سال گذشته که سایت ثبت سفارش باز شد فقط حدود 3 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد یعنی واردات خودرو عملا از سال گذشته متوقف شده است.
وی در ادامه تصریح کرد : واردکنندگان رسمی در ماه های گذشته فقط خودروها را پیش فروش کرده و خودرویی به مشتریان تحویل نداده اند لذا ازدحامی که در این نمایندگی ها شاهد هستیم به علت عدم عمل به تعهدات است که در برخی موارد شرکت ها تعهدات مربوط به سال 95 خود را هنوز عملی نکرده اند.
موتمنی خاطر نشان کرد : قرار بود نمایندگی های رسمی واردات ، شرایطی را ایجاد کنند که شرکت های صادر کننده خودرو به ایران همان خودروها را به صورت CKD در ایران تولید کنند و ضمن ایجاد اشتغال ، خودروها را با قیمت مناسب به دست مشتری برسانند اما متاسفانه این شرکت ها فقط به واسطه گری پرداختند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود : شرکت های وارد کننده خودرو بدون به کارگیری سرمایه خود فقط پیش فروش کردند و گاهی از پیش فروش تا دریافت خودرو 3 سال به طول می انجامد لذا این شرکت ها عملا کار مفیدی انجام نمی دهند و واردات به این سبک و سیاق فقط به نفع واردکنندگان است و به ضرر مردم و کشور است.
موتمنی اذعان داشت : چنانچه واردکنندگان به جای اینکه 2 دستگاه خودرو ثبت نام کنند و 10 دستگاه را در بازار آزاد بفروشند، با سرمایه خود خودرو وارد کرده و سپس خودروها را به فروش برسانند ، نه تنها حاشیه بازار ایجاد نمی شود بلکه خودرو با قیمت مناسب به دست مشتری می رسد.
وی با اشاره به ایجاد حاشیه بازار توسط این شرکت ها گفت : اگر ثبت نام این شرکت ها را بررسی کنیم گاهی اختلاف قیمت 300 میلیونی وجود دارد و در مواردی خودروها را با سود 200 یا 300 درصدی به فروش می رسانند. این شرکت ها حتی خدمات پس از فروش مطلوبی به مشتریان خود ارائه نمی دهند و در بیشتر مواقع حتی قطعات مورد نیاز را وارد نکرده اند.
وی تاکید کرد : در شرایط فعلی کشور این نوع واردات وجود نداشته باشد بهتر است و از نظر بنده ممنوعیت واردات در حال حاضر کار درستی است چرا که طی فرآیند واردات خودرو باید با قیمت خوب به دست مشتری برسد نه اینکه فقط جیب عده ای پر شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/9
تمام این آشوب ها از زمان انتصاب شریعتمداری بعنوان وزیر صنعت و معدن ایجاد شد.چه زمانی که واردات خودرو را کاملا انحصاری کرد و چه زمانی که سامانه ثبت سفارش خودرو را برای مدت طولانی بست.بازار خودرو تا قبل از شریعتمداری تا حدود زیادی در ۵ سال گذشته آرامش نسبی داشت.متاسفانه اقدامات این فرد باعث کاهش عرضه و آشوب در بازار خودرو شد که این آشوب بعدا به بازار ارز و سکه هم سرایت کرد.
1397/4/10
اابته این درسته اما به نظر من این آشفته بازار از زمان خیانت بعضی از بانکها به امانت مردم و کم شدن سود سپرده ها باعث شد مردم پولها رو از حسابها بکشن و حجم عظیم نقدینگی سرازیر بشه و هر بازاری بره زیر این حجم میشه چیزی که الان هست
1397/4/9
من کاملا با این طرح مخالفم
شما بجای اینکه به حل مسئله بپردازی دارید صورت سوال رو پاک میکنید
میفرمایید که شرکت های وارد کننده با پیش فروش کردن برای خودشون حاشیه سود ایجاد کردن...میفرمایید که وارد کنندگان قطعات خودرو نمیارن فقط خودرو تحویل میدن...شما بجای اینکه کلا واردات خودرو رو ممنوع کنید بیایید شرکت های وارد کننده رو مدیریت و ساماندهی کنید که هم فروش فوری داشته باشن هم مشارکتی ...هم قطعات وارد کنند هم خودرو...مدیریت همچین چیزی کار پیچیده ای نیست به خدا...این همه کشور که واردات و صادرات خودرو انجام میدن ببینید اونا چه کار میکنن شما هم همونکارو کنید...با ممنوع کردن واردات خودرو یعنی حق انتخابی برای مصرف کننده نمیذارید مردم مجبورن با هر قیمتی ماشین تولید داخل رو بخرن...
ممنون از سایت خوب خودرو بانک که کلیه مطالب و اخبار روز خودرو در ایران و جهان رو پوشش میده
1397/4/10
آقای شریعتمداری شما سالهاست با دلالان و خودرو سازان نالایق همکارید و بینتان خدا می داند چه معامله ای شده، اگر این مملکت قانون و صاحب داشت شما باید به عنوان مفسد فی الارض در ملا عام اعدام میشدید