موضوعات داغ

فریب آگهی های ارزان قیمت را نخورید؛ از سورنتو 260 میلیونی تا سانتافه 400 میلیونی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
متاسفانه این روزها با کمی جست‌‌وجو در یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های خرید و فروش خودرو، با آگهی‌های وسوسه‌برانگیزی مواجه می‌شویم که ممکن است افراد زیادی را دچار دردسر کند. برخی فروشندگان غیر‌رسمی و متفرقه خودرو با درنظر گرفتن قیمت پایین برای خودروهای مدل ۲۰۱۸ سعی در فریب خریداران دارند. این درحالی است که بسیاری از خودروهای آگهی‌شده در این سایت‌ها، حتی پیش از اعلام ممنوعیت واردات خودرو نیز مجوز ثبت سفارش نداشته و عملا امکانی برای ورود به کشور ندارند. به‌عنوان مثال هیوندای سانتافه که یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی در چندسال گذشته به‌حساب می‌آید، یکی از همین خودروهایی است که توسط سودجویان برای کلاهبرداری از خریداران انتخاب شده است.
به نقل از اخبار خودرو، مدتی است کمپانی هیوندای نسل جدید این خودرو را به بازار معرفی کرده است. اما نسل جدید این خودرو که در آگهی‌های اینترنتی با نام جدیدترین فیس‌سانتافه معرفی شده، پیش از خروج یک‌طرفه آمریکا از توافق برجام و به تعلیق درآمدن وضعیت همکاری هیوندای با شرکای ایرانی، در لیست خودروهای ثبت‌سفارش شده نیز وجود نداشته که همین موضوع دلیل محکمی بر ادعای دروغین فروشندگان متفرقه است. از طرفی قیمت درنظر‌گرفته شده برای سانتافه ۲۰۱۸ یا همان نسل جدید این خودرو، مبلغی حدود ۳۸۰ تا ۴۰۰ میلیون‌تومان است که با وعده تحویل یک‌تا دوماهه به خریداران آگهی شده است. این در حالی است که سانتافه مدل ۲۰۱۷ این روزها با قیمت‌های نجومی ۵۵۰ تا ۶۱۰ میلیون‌تومان آگهی می‌شود. از سوی دیگر اگر بخواهیم قیمت جهانی نسل جدید هیوندای سانتافه را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد قیمت پایه این خودرو از ۲۵‌هزار‌دلار شروع می‌شود که با احتساب تعرفه واردات ۹۵‌درصدی و نرخ روز ارز، قیمت این خودرو بازهم بیش از قیمت درج‌شده در این آگهی‌هاست. اما سانتافه تنها خودرویی نیست که دچار این وضعیت شده است، بسیاری از خودروهای پرطرفدار در بازار از‌جمله کیا سورنتو فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۸، هیوندای النترا و توسان نیز خودروهایی هستند که به‌عنوان تله برای به دام انداختن خریداران آگهی می‌شوند. حال با وجود آگهی‌های این‌چنینی و عدم نظارت بر درج این آگهی‌ها، خریداران باید قبل از انجام هرگونه معامله با دقت بیشتری به شرایط فروش شرکت‌های دارای مجوز فروش توجه کنند تا به دام چنین کلاهبردارهایی نیفتند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/11
والا من خواننده خجالت میکشم سانتافه رو بخونم ۶۰۰میلیون!
نویسنده چه حالی داشته خدا میدونه!

فروشنده و ماکل که حالشون از این عدد و رقم بد نیست ولی لعنت خدا به باعث و بانیش
1397/4/11
آره دقیقا ! راجع به لندکروز هم همین اتفاق افتاده ! شخصا آگهی لندکروز 2017 دیدم حدودا 800 میلیون در حالی که مدل 2013 آگهی شده بود یک 1,600,000,000 میلیون تومن !!!
1397/4/12
گذر موقت نبوده؟