موضوعات داغ

تجربه رانندگی با BYD S6 یکصد هزار کیلومتری و BYD F3 در پیست اختصاصی کارمانیا

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
حدود 1.5 سال از عرضه اولین مدل بی وای دی یعنی مدل S6 به بازار ایران می گذرد. در این مدت گزارش های کیفی و نظر سنجی از خریداران این محصول از کیفیت مناسب و رضایتمندی بالای ایشان از این خودرو حکایت داشت اما هفته گذشته و در حاشیه مراسم افتتاح پیست اختصاصی تست کارمانیا، شاهد حضور یک دستگاه BYD S6 با کارکرد یکصد هزار کیلومتر بودیم که توسط مالک خود به نمایندگی آورده شده بود. این خودرو که اولین محصول BYD با چنین کارکردی در خاک کشورمان به حساب می آید تنها ظرف مدت 10 ماه یکصد هزار کیلومتر رانده شده بود و چنین رقمی از فشار بالای وارده به خودرو در طی مدنی اندک حکایت می کند. با این وجود مالک خودرو از عملکرد این مدل رضایت کامل نشان می داد و حتی معتقد بود که برخی از قطعات مصرفی مانند لنت های ترمز را بسیار دیرتر از زمان درج شده در دفترچه تعمیر و نگهداری این خودرو تعویض کرده است و با این حال مشکل خاصی در طول این مدت رخ نداده است. شرکت کارمانیا نیز به پاس تقدیر از این مشتری رضایتمند خود سرویس دوره ای رایگان یکصد هزار کیلومتر به ارزش 1.4 میلیون تومان را برای ایشان درنظر گرفته بود تا بدین شکل رضایتمندی یکی از پر استفاده ترین مشتریان خود را افزایش دهد. در ادامه این مراسم فرصتی برای تست BYD F3 دست داد.

تقدریر از کارمانیا از اولین مشتری S6 با یکصد هزار کیلومتر کارکرد

تقدریر از کارمانیا از اولین مشتری S6 با یکصد هزار کیلومتر کارکرد


این یک واقعیت است که تمایل عمومی به خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک در سال های اخیر به شدت افزایش یافته و به دلیل ترافیک عجیب و غریب شهرهای بزرگ کشورمان، خرید خودروهای دنده دستی برای بسیاری افراد توجیه چندانی ندارد. اما با این وجود برای مسیرهای برون شهری یا گذر از مسیرهای کوهستانی، همچنان خودروهای دنده دستی موجود در بازار ایران به نسبت نمونه های اتوماتیک ارزان قیمت که معمولا به موتورهای ضعیف مجهزند، برتری محسوسی دارند. از سوی دیگر اکثر خودروهای دنده دستی موجود در بازار ایران از انواع بسیار قدیمی مربوط به ایران خودرو و سایپا هستند که تکنولوژی ای مربوط به 20 الی 30 سال قبل دارند. در چنین شرایطی سال گذشته بود که کارمانیا به عنوان نماینده BYD در ایران تصمیم گرفت تا مدل سدان خانوادگی کامپکت F3 را در قدم اول تنها به صورت دنده دستی در بازار ارائه کند. این خودرو که از روی پلت فرم نسل نهم تویوتا کرولا کپی برداری شده است، از ساختاری نسبتا مدرن سود می برد و به خصوص از نظر ایمنی تصادفات می تواند از سایر خودروهای ارزان قیمت موجود در بازار ایران بهتر ظاهر شود، چرا که BYD در زمینه ایمنی خودروهای خود حساسیت بالایی به خرج می دهد.

بی وای دی F3

بی وای دی F3


BYD F3 به یک پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 107 اسب بخار مجهز است و با توجه به ضرایب دنده نسبتا سنگین تر (نسبت به سایر خودروهای چینی) شتاب صفر تا صدی در محدوده 13 ثانیه را ارائه می دهد که از خودروهایی نظیر سمند یا دنا (با حجم پیشرانه بیشتر) سریعتر به نظر می رسد. از سوی دیگر طبق تست های انجام شده، کیفیت سواری BYD F3 مناسب است و سواری نسبتا نرمی را نسبت به سایر خودروهای چینی ارائه می دهد. همچنین وجود امکانات رفاهی مانند دوربین جانبی، کولر اتوماتیک، مانیتور و...از جمله مزیت های رقابتی بی وای دی اف 3 نسبت به رقبا به حساب می آید.
این روزها بی وای دی F3 با قیمتی در محدوده 65 میلیون تومان توسط کارمانیا عرضه می شود و با این حال بسیاری مشتریان منتظر عرضه مدل اتوماتیک بی وای دی اف 3 در آینده نه چندان دور هستند ولی تا آن زمان امکان تست درایو با مدل فعلی BYD F3 در پیست آزمایشی اختصاصی کارمانیا در جاده مخصوص کرج امکان پذیر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد