موضوعات داغ

سورپرایز کوچک آستون مارتین در گوود وود؛ قلب V8 برای هاچ بک ریزنقش دو رگه

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
استون مارتین در فستیوال گود وود امسال از خودروی بسیار خاصی رونمایی کرد که انتظار نمی رفت این خودروساز چنین خودرویی را تولید کند. این خودرو نسخه ای 8 سیلندر از استون مارتین سیگنت است. استون مارتین سیگنت خودروی شهری کوچکی است که خود بر اساس تویوتا iQ ساخته شده است. این خودرو که پنج سال پیش به بازار معرفی شد بیشتر از آنکه محبوب شود مورد انتقاد قرار گرفت. در حالت استاندارد استون مارتین سیگنت به یک موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر مجهز است که می تواند 97 اسب بخار قدرت تولید کند.

استون مارتین سیگنت

استون مارتین سیگنت

اما این مدل خاص که رونمایی شده است از موتور 4.7 لیتری هشت سیلندر به قدرت 430 اسب بخار بهره مند است که این موتور متعلق به استون مارتین ونتیج S است. در حالی که سیگنت در حالت استاندارد یک خودروی دیفرانسیل جلو است اما این مدل V8 برای آنکه بتواند پذیرای موتور جدید خود باشد به یک خودروی دیفرانسیل عقب تغییر پیدا کرده است. همچنین برای انتقال نیرو نیز از یک گیربکس 7 دنده اتوماتیک استفاده شده است. در کنار این تغییرات مهندسین استون مارتین شاسی خودرو را نیز تقویت کرده اند و محل جدیدی را برای قرار گیری گیربکس این خودرو تعبیه کرده اند.

استون مارتین سیگنت

استون مارتین سیگنت

نصب موتور 8 سیلندر در استون مارتین سیگنت سبب شده است که وزن این خودرو از 1000 کیلوگرم به 1375 کیلوگرم افزایش پیدا کند ولی نکته‌ی مثبت این است که این افزایش وزن سبب دستیابی به تقسیم وزن 50:50 شده است که در هندلینگ و پایداری خودرو تاثیر مثبتی دارد. البته برای کاهش وزن در این مدل از صندلی های سبک وزن و اسپرت ریکارو استفاده شده است و گلگیرهای پهن جدید هم از فیبر کربن ساخته شده اند. داخل این گلگیرها نیز رینگ های 19 اینچی جای گرفته اند.

استون مارتین سیگنت

استون مارتین سیگنت

در خصوص مشخصات حرکتی این خودرو نیز باید به شتاب صفر تا صد کیلومتر 4.2 ثانیه و حداکثر سرعت 274 کیلومتر بر ساعت اشاره کنیم. برای مقایسه باید اشاره کنیم که مدل استاندارد این خودرو شتاب 11.8 ثانیه ای دارد و حداکثر سرعت آن نیز تنها 171 کیلومتر بر ساعت است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/27
موتور به این هیولایی و ماشین با این جسه ی کوچیک و وزن کم اونوقت شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه !!!!! گند زدن که.... فکر کنم پروژه رو به سایپا سپرده بودن :))