موضوعات داغ

پیکاپ ریچ فیس لیفت؛ محصول جدید پارس خودرو در نمایشگاه شیراز

عکس مطلب اول
عکس: علیرضا فاتحی

نمایشگاه شیراز در حالی این روزها بدون هیجان کافی کار خود را ادامه می دهد که سایپا با چند محصول جدید و درست در وسط بازار آشفته خودرویی کشور، به این نمایشگاه آمده است! سایپا در ابتدا رهام را معرفی کرده و در غرفه خود زوتی T600 را نیز قرار داده که البته در مورد این دو خودرو مفصل در خودروبانک صحبت کردیم. اما سومین محصول جدید سایپا پیکاپ ریچ فیس لیفت است. اگر خاطرتان باشد پیکاپ ریچ تا چندی پیش توسط پارس خودرو تولید می شد. خودرویی که از نظر ظاهری و البته فنی شباهت زیادی با نیسان پیکاپ دوکابین دارد. در حقیقت پیکاپ ریچ همان دانگ فنگ ریچ است که در ایران توسط پارس خودرو تولید می شد و قرار است نمونه فیس لیفت آن نیز به زودی تولید شود.

پیکاپ ریچ فیس لیفت

پیکاپ ریچ فیس لیفت

با وجود اینکه این چهره ریچ برای بازار ما جدید است، اما در حقیقت نمونه ای که این روزها در نمایشگاه خودرو شیراز در غرفه سایپا نشان داده شده مربوط به فیس لیفت سال 2015 است که با چند سال تاخیر تازه به بازار ایران رسیده است!

چراغ جدید پیکاپ ریچ فیس لیفت

چراغ جدید پیکاپ ریچ فیس لیفت

چهره جدید پیکاپ ریچ تغییرات زیادی در نمای جلو داشته است. چراغ ها نسبت به مدل قبلی کمی مدرن تر شده و جلوپنجره و سپر نیز کاملاً تغییر کرده اند. در داخل کابین نیز شاهد تغییراتی در داشبورد هستیم اما باید گفت نسبت به دیگر خودروهای عرضه شده در بازار و حتی پیکاپ های چینی تازه وارد نیز بیش از حد ساده و بدور از هیجان است.

کابین پیکاپ ریچ جدید

کابین پیکاپ ریچ جدید

همانطورکه گفتیم در بخش مشخصات فنی تغییری ایجاد نشده و ریچ جدید کماکان با موتور 2.4 لیتری کد ZG24 عرضه خواهد شد. این پیشرانه می تواند حداکثر 139 اسب بخار در دور 4600 و 217 نیوتن متر در دور 2600 را تولید کند. پیکاپ ریچ در تمامی بازارها از جمله ایران تنها با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه شده و کلاً شرکت دانگ فنگ هیچ گیربکس خودکاری را برای آن در نظر نگرفته است. حداکثر سرعت پیکاپ ریچ 160 کیلومتر در ساعت است و مصرف سوخت ترکیبی ریچ در حدود 8.2 لیتر است، اما خریداران این خودرو بیشتر به دنبال قابلیت های آفرودی آن خواهند بود که باید گفت یکی از ارزان ترین خودروهای دو دیفرانسیل کشور با شاسی مستقل می باشد.
برای یادآوری باید بگوییم که فاصله بین دو محور پیکاپ ریچ 3050 میلیمتر است و فاصله از سطح زمین این خودرو 215 میلیمتر است. همچنین زاویه ورود و خروج ریچ در آفرود به ترتیب 28 و 23 درجه است، اعدادی که برای آفرود سواران بیش از اعداد دیگر اهمیت دارد.

پیشرانه پیکاپ ریچ

پیشرانه پیکاپ ریچ

اگر در بازار آزاد نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که پیکاپ ریچ در مدل 97 و بصورت صفر کیلومتر وجود دارد و قیمت آن با شیب افزایشی اخیر نیز بسیار بالا رفته و حدود 90 میلیون تومان قیمت خورده است اما فعلاً خرید و فروش آن همانند بسیاری از دیگر خودروهای بازار بسیار کم شده است.
به نظر می رسد در صورت قیمت گذاری صحیح پارس خودرو برای پیکاپ ریچ جدید، با وجود اینکه از نظر چهره و امکانات فاصله زیادی با رقبا دارد اما قیمت مناسب آن در این بازار آشفته می تواند تشنگی طرفداران این خودرو را تا حدی جبران کند.

نظرات کاربران

24 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/30
هه،پول چه بی ارزش شد!!!!
واسه ما که ۹۰میلیون رویاست.......شما رو نمیدونم..........
1397/4/31
واسه کی نیست !
1397/4/30
یجوری نوشتین یکی از ارزون ترین ماشین های دو دیفرانسیل فک کردم 50-60 تومنه! اگه من الان 90 تومن پول داشتم جمع و جور میکردم میرفتم یه کشور دیگه یه کار ئ کاسبی راه مینداختم
1397/4/31
والااااااا
1397/4/30
این احتمالا همون پیکابی که پژو با دنگ فنگ ساختش
1397/4/31
دو سال پیش توی کلانتری خدمت میکردم، پیکاپ هایی به نام ایسوزو دی مکس تازه اومده بودن و نیروی انتظامی تعداد زیادی خریده بود و یکیش نصیب کلانتری ما شد، به جرات میتونم بگم هم از لحاظ طراحی بیرون و طراحی داخلی و امکانات خیلی خیلی از این بهتر بود !!! به جای اون دنده ضایع و قدیمی برای جابجایی دیفرانسیل دکمه قرار داده بودن، در واقع این عمل به صورت برقی توسط کامپیوتر ماشین انجام میشد، کیفیت ادوات داخلی ماشین هم خیلی بهتر از این ماشینه !!! تازه اون ماشین دیزلی بود و سوختش ارزون بود، همینطور سیستم تعلیق خیلی خوبی داشت که فعلا نمیشه با این ماشین مقایسه کرد.
1397/5/1
داداش مقایسه ایسوزو دی مکس ژاپنی با دانگ فنگ ریچ چینی مثل مقایسه تویوتا هایلوکس با نیسان گاوی میونه !!! معلومه ایسوزو بهتره.یه چرخ ایسوزو می ارزه که کل این ماشین.ژاپنی کجا چینی کجا
1397/5/5
ایراد میگیری لااقل ایرادی بگیر که منطقی باشه !
اولا قیمت دی مکس در شرایط کنونی مطمئنا زیر 200 نیست . این از این !
در ثانی همون دسته دنده ضایع و قدیمی به قول شما بسیار بهتر از دکمه های الکترونیکی هست و یک افرودر واقعی مزیت اون دسته دنده رو میدونه !
ایسوزو دی مکس در مقابل پیکاپ های میتسوبیشی l200 و هایلوکس عددی نیست ! و میبینیم که در مدل های سال 2015 این پیکاپ ها هم از همین دسته دنده کمکی استفاده شده.

1397/6/15
دوست گرامی ، شما شما وانت یا همان پیکاپ ایسوس دی مکس که محصول شرکت ژاپنی و موفق ایسوس هست را با ریچ چینی که یک محصول بی اصالت هست را مقایسه کردید . محصول چینی ، اونم مونتاژ ایران ، قطعا نمیتواند در حد و اندازه یک محصول ممتاز و فوق العاده ظاهر شود .
1399/6/8
سلام ايسوزو دى مكس موتورش٣٠٠٠اسب بخاره ولى پيكاب ريچ٢٣٨٠هس بعد ژاپن كجا و چين كجا
1397/5/3
ریچی که الان تو بازار هست مشکلات فنی عدیده داره مثلا به اصطلاح با همکاری دانگ فنگ و نیسان تولید میشه،بترسید از اون روزی که پژو با اون مهندسینی که لقمه رو دور دهن تاب میدند هم داخلش فضولی کنه.
1397/5/6
یه زمانی می تونستیم با 90 تومن یه ویتارا با یه آپارتمان 100 متری بخریم ! حالا بهمون با 90 تومن یه دانگ فنگ می دن
1397/5/24
سلام دوستان من یه ریچ دارم که به هوای نیسان پیکاپ خریدمش قاطعانه بهتون میگم در عمرم ماشین به این آشغالی نداشتم جالبه تو این مملکت دروغ شده یه چیز خیلی رایج اینجا زده مصرف سوخت 8.2 لیتر در صد کیلومتر ، خداشاهده 22 لیتر در 100 کیلومتر مصرف داره بردم نمایندگی گفت همه این مشکل رو دارن یه ضرب المثل داریم میگن به شترمرغ گفتن بار ببر گفت مرغم گفتن تخم بذار گفت شترم حکایت این ماشینه بار یه وانت پیکان رو به زور جابه جا میکنه بردم نمایندگی میگه چون بیشتر سواریه از اون ور به جز سرنشین اول کابین عقب در عذابن ، یه ساعت باهاش رانندگی کن کنسولش اینقد داغ میشه که پاهاتو میسوزونه ، بوی دیسک صفحش بماند
1397/6/31
سلام خدمت دوستان عزیز
بنده به ضرورت شغلی مجبورم که از اتوموبیل شاسی بلند و دو دیفرانسیل استفاده نمایم.در طول ۲۵ سال گذشته انواع مختلف این گونه اتوموبیل را داشته ام. از لندروور نیم تن گرفته تا جیپ رنگلر و شهباز و توسن و پاترول وهایلوکسهای مختلف و نیسان پیکاپ و نیو پیکاپ و این اواخر پیکاپ ریچ....شاید با دیدن این لیست اظهار نظر بفرمایید که به مرور ماشینهای ارزان قیمت و با کیفیت کمتری را استفاده کرده ام. ولی در توضیح این مساله باید به دو نکته اشاره کنم: اول اینکه چون برای امثال من اتوموبیل کالایی مصرفی است و در انتهای یک دوره مشخص از رده خارج می شود باید بهای معقول و متناسب با استفاده ام(در مورد من کشاورزی) برای آن بپردازم. دوم دوام وسیله نقلیه است که آنهم تا حدودی بایستی با قیمت سنجیده شود....بنده آخرین هایلوکس خودم را که مدل سال ۲۰۱۰ بود به قیمت ۱۴۸ میلیون خریداری کردم بعد از سه سال این ماشین احتیاج به جنرال سرویس کامل و تعمیرات داشت که آنهم هزینه بالایی را می طلبید . پارسال بطور شانسی و بصورت اقساط یک پیکاپ ریچ تهیه کردم تا الان که ۴۹۰۰۰ کیلومتر تحت فشار شدید و در محیط مزرعه و مسیر ناهموار با آن رانندگی کرده ام کوچکترین هزینه ای را متوجه من نکرده سوخت آن ۹.۵و در مقایسه با نیسان پیکاپ (که دو مدل آنرا داشته ام)اختلاف بسیار فاحشی ندیده ام. اما......اگر بحث مقایسه کیفیت با دوکابینهای مدرن ژاپنی و.....در میان باشد صد البته که باید به قیمت هم نیم نگاهی داشته باشیم. برای مصرف کننده واقعی تفاوت پرداخت چندصد میلیون تا چند ده میلیون برای یک ماشین،صد البته تحمل نقایصی ماتند داغ شدن کف و کیفیت مواد اتاق و شتاب کمتر و....را قابل توجیه می سازد.
و در انتها باید عرض کنم اگر شرایط کشور عادی و عرضه اتوموبیل مانند سایر کشورها بصورت رقابتی بود،صد البته که هیچکس حتی نیم نگاهی به تولیدات مونتاژی بی کیفیت نداشت.ولی چه کنیم که نقطه اپتیمم قیمت و کیفیت فعلا همین پیکاپهای چینی هستند.
با احترام
1397/7/8
یا خداااا
این که پیکاپ پژو هستش
این دیگه چه جور کپی کردنیه اخه!!!!!!!!!
1397/7/20
من این پیکاپ رو خریدم توی کلیومتر 2000 سریع فروختم مشکل از ظاهرش نیست از باطنش هست ، قدرت کم در سرابلایی ، فظای کم سرنشین عقب ، مصرف سوخت 22 لیتر در 100 کلیومتر ، خشکی بیش از حد در جاده ، دید کم راننده نسبت به جلو ، گرم شدن کاپوت ، و ... هر کی بخره به خدا پشیمون میشه یک لندهور بی جون هست عین لاک پشت و ...
1397/10/13
هرکی خواست بخره اول قیمت بنزین سال 98 رو پیش بینی کنه بعد بخره این ماشین در صد کیلومتر 22 مصرف شهری و 17 جاده می خوره من سه ماه داشتم فروختم زود
1399/1/5
عزیز من مگه داری با ایرباس A340 مقایسه میکنی
مَن دیگِه رَد دادَم.......
1397/11/12
آقا نخرید به خدا پشیمون میشدی این یک کپی ناقص چینی از نیسان هستش مصرف ۲۲ لیتر در صد فاجعه هستش بوی دیسک صفحه آدم رد دیوانه میکنه داغ شدن کاپوت و زیر پا به حدی هست انگار توی کوره هستی و هزار تای درد بی درمان بگه نخرید ملت من با این ماشین ۲۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم توی شهر و جاده دنده های زشت وسط رنگ روکش درب ها زود می ره فضای سرنشین عقب دیوانه کننده هست و هزار تا درد بی درمان دیگه
1398/4/10
یکدستگاه ریچ در اوایل 96 خریدم.تابحال بجزمصرفیها یک ریال خرج رودست نداده..سوختش هم صدی10 لیتری.ماشین برروی است. پیکاپهای قبلی140 بیشترنمیرفتنداماریچ با5 سرنشین و500 تا700 کیلو باروکولرروشن براحتی سرعت 160 میره. اینم مال شرکت ژنگژوچین ونیسان ژاپن است. منتها مصرفترپردوام وپرقدرت ترازپیکاپهای قبلی است.
1397/11/22
آقای امیر عباس برادر عزیز چرا این هما دروغ درمورد این خودرو نوشتی برادر عزبز مردم رو به اشتباه ننداز به خدا این خودرو 100 کیلومتر 22 می سوزونه و ....
ملت نخرید اخرش پشیگونییه
1399/2/30
عزیز بسته انقدر چوخان نکن ، تو همه سایتا هستی و این ۲۲ را مینویسی ، تویوتا لندکروز ، پرادو با اون عظمتشون مصرفشون انقدر نیست
کاشکه میشد سایت خودرو بانک پیگیری کنه و اینجور افراد نادان الکی دیدگاه نذارن
1398/5/7
خر همون خر هست پالونش رو عوض کردن
1398/10/12
ماشین خوبیه ولی ایراداتی هم داره گیربکس یک زوزه دائمی دارد صفحه دیسک ضعیف همیشه بوی سوخته می آید صندلیهای تولید ۹۵ خیلی بد بود و صندلی عقب خیلی تنگه و لاستیک ها کوچک است واگر لاستیک پاترول بیندازید درست می شود والبته حدودا" دراین صورت دنده ۵ خود به خودحذف می شود مصرفش تو جاده ۱۱ لیتر هست