موضوعات داغ

رهام؛ خودروی ایمن و جدید سایپا

عکس مطلب اول
به نقل از سایپانیوز، مدیر پروژه SP۱۰۰ در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: در پروژه SP۱۰۰ سه مدل کاملا"به روز ایرانی بر روی یک پلتفرم جدید طراحی شده که رهام مدل سدان این پلتفرم است و در طراحی نمای بیرونی و چراغ های آن از پرنده شاهین الگو گرفته شده است.
محمد کیاحیرتی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: در مگاپلتفرم SP100 سه مدل سواری، کراس اوور و هاچ بک طراحی شده و مدل سواری آن در مراحل نهایی پیش تولید قرار گرفته است. به علاوه در طراحی این خودروها حرکت نوینی انجام شده و محصولات جدید با مشخصاتی کاملا متمایز با محصولات قبلی سایپا متولد شده اند و با ورود خودروهای این پلتفرم چهره جدیدی از سایپا در کشور معرفی خواهد شد.
کیاحیرتی گفت: گروه خودروسازی سایپا با اتکاء به تجربه های ارزشمند خود در مونتاژ، طراحی و تولید خودروهای پراید، تیبا، ساینا و کوییک، با اجرای پروژه جدید SP100 در صنعت خودروسازی داخلی صاحب اعتبار خاص و ویژه ای خواهد شد و ورود محصولات جدید این پروژه تاثیر بسیاری در ارتقای تصویر ذهنی مردم و مشتریان نسبت به برند سایپا خواهد داشت.
وی افزود: در این پروژه، ایمنی محصول با هیچ خودروی داخلی که تاکنون طراحی و عرضه شده، قابل مقایسه نیست و ایمنی آن در بین خودروهای داخلی منحصر به فرد است. این پروژه از نظر استانداردهای ایمنی، توانایی کسب سه ستاره یورو Ncap را دارد و نتایج تست های مختلف مدل سواری آن فوق العاده و بسیار مثبت بوده است.
مدیر پروژه SP100 در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بیان کرد: مدل سوپرلوکس این خودرو 6 کیسه هوا دارد که شامل: کیسه هوای پرده ای و کیسه هوای دو مرحله ای راننده است که در بین خودروهای داخلی اولین بار در این خودرو طراحی و نصب می شود. همچنین نمای ظاهری مدل سواری کاملا جدید است. از طرف دیگر کمربندهای پیش کشنده و ایربگ های جانبی سطح ایمنی خودرو را به شکل قابل توجهی ارتقا می دهند.
وی گفت: عمده ورق هایی که در بدنه این خودرو بکار گرفته شده، ورق هایی با استحکام بالا است. به این ترتیب در تولید ورق این خودرو نسبت به محصولات جاری در حال تولید، شاهد ارتقای بسیار زیادی هستیم. در این خودرو ورق های استحکام بالا به دفعات در قسمت هایی که در تست تصادف موثر هستند، مورد استفاده قرار گرفته که باعث شده تا در نهایت بدنه بسیار محکم و ایمنی تولید شود.
کیاحیرتی با اشاره به دستاوردهای این پروژه تصریح کرد: مگاپلتفرم SP100، سه دستاورد مهم برای گروه سایپا به همراه دارد، اولین دستاورد، تولد محصولی به روز است که به لحاظ ایمنی، امکانات و کیفیت اختلاف سطح زیادی با خودروهای در حال تولید سایپا دارد که توسط تیم طراحان ایرانی گروه سایپا طراحی شده است.
وی گفت: دومین دستاورد این پروژه این است که طراحی و تولید این محصول جدید به معنای واقعی حاصل کار تیمی در گروه خودورسازی سایپا است و بدون شک پروژه هایی با این وسعت بدون کار تیمی امکان پذیر نخواهد بود و در این پروژه کار تیمی به مراتب فوق العاده تر و منسجم تر از پروژه های قبلی سایپا بوده است.
وی افزود: شرکت ها و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، معاونت های: مهندسی، کیفیت، پشتیبانی و تولید سایپا، سازه گستر، قالب های صنعتی سایپا، ایدکوپرس، مگاموتور و... از اعضای اصلی این پروژه بزرگ طراحی و توسعه محصول سایپا هستند و مهندسی همزمان در تمام سیستم های این خودرو در قالب یک کار تیمی منسجم انجام شده است.
کیاحیرتی در ادامه در خصوص سومین دستاورد این پروژه موفق گفت: ارتقای ایمنی در این خودرو فراتر از استانداردهای ملی است و خودروی مذکور توانایی کسب سه ستاره یورو Ncap را دارد که تاکنون در کشور ما سابقه نداشته است.
وی افزود: در فاز طراحی، این پلتفرم رده های مختلف ابعادی خودرو را پوشش می دهد و طوری طراحی شده است که می تواند ابعاد مختلف خودروهای کلاس B و C را کاور کند. این روش طراحی پلتفرم در سایر خودروسازان دنیا از جمله در رنو نیز متداول است و در گروه سایپا برای اولین بار، شاهد این روش طراحی پلتفرم خودرو هستیم.
کیاحیرتی خاطرنشان کرد: پس از ساخت قالب ها، وارد مرحله ساخت تولید نمونه خودرو و نمونه سازی شده ایم و تعدادی از مدل سواری این پلتفرم تولید شده و برای تست های مورد نیاز در حال استفاده است و خط تولید بدنه این محصول در سایپا آماده بهره برداری است.
وی تصریح کرد: از هفته جاری خط تولید مدل سواری این پروژه در سایپا راه اندازی خواهد شد و تعداد 60 دستگاه برای انجام کالیبراسیون و فرایند صحه گذاری محصول، انجام تست های مربوطه در داخل و خارج از کشور و برای دریافت مجوزهای لازم از سازمان استاندارد و شماره گذاری، در سایپا تولید خواهد شد.
کیاحیرتی با اشاره به اینکه هدفگذاری گروه سایپا برای راه اندازی کامل خط تولید مدل سواری این پروژه، اواسط مهرماه سال جاری است، تاکید کرد: عمده قطعه سازان این محصول، داخلی هستند و در بخش بدنه خودرو همه قطعه سازان آن، از تولیدکنندگان داخلی خواهند بود.
وی گفت: این محصول تفاوت زیادی از نظر ایمنی، کیفیت و امکانات با محصولات قبلی سایپا دارد و در ارتقای تصویر ذهنی مشتریان نسبت به سایپا بسیار اثرگذار خواهد بود و در بین محصولات جاری سایپا با جهشی بسیار بزرگ در شاخصه های ایمنی و کیفیت قطعا خواست ها و نیازهای مشتریان را تامین خواهد کرد. با توجه به اینکه الگوبرداری از شرکت های مطرح خودروسازی دنیا در این محصول بسیار قوی بوده است، در نهایت محصولی تولید خواهد شد که در آینده همه به این خودرو به عنوان یک تولید داخلی افتخار خواهیم کرد.
مدیر پروژه SP100 در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بیان کرد: این محصول دارای حجم موتور 1650 سی سی با توان تولید 115 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتن متر است.
وی تاکید کرد: این محصول تقریبا در کشور بدون رقیب خواهد بود و مزیت رقابتی این محصول نسبت به خودروهای هم رده آن، ایمنی این خودرو است که در سطح بالایی قرار دارد.
مدیرپروژه SP100 در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: با توجه به تحریم های پیش رو برای تولید این محصول، براساس دستور مدیرعامل گروه سایپا، برای سیستم های متاثر از تحریم برنامه ریزی های موازی با فعالیت های پروژه پیش بینی شده است که همه باید به کمک هم این برنامه ها را سریعتر جاری کنیم تا پروژه بتواند به مسیر خود حتی با وجود تحریم های احتمالی ادامه دهد.

نظرات کاربران

38 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/1
خودروی خوبیه
ولی خب موتورش با برلیانس 330 چینی یکی هستش
متاسفانه درهاش هم عینا در کد قطعه با برلیانس 230 مشترک هستش.
1397/5/1
با سلام
جالبه،تیتر شما با توجه به صحبت های مسئول سایپا زده شده!انگار ایشون این تیترو زده!و شما به عنوان رسانه هیچ نقشی توش نداشتید!برای من سواله که این سه ستاره ایمنی که دربارش کلی در متن اشاره شده آیا جایی هست که بشه این آزمایش رو دید؟حالا شاید شما بگید که نقل قول کردید،ولی شما به عنوان رسانه نباید رو این مساله ایمنی مورد ادعا حساس بشید و پیشو بگیرید و به مخاطبا ارائه بدید؟از نظر مسئولان سایپا که با این ماشینای نا ایمنشون باعث از بین رفتن هزاران هموطن ما شده که خدا میدونه اگه این ماشینا ایمنی داشتن چند ده هزار نفر از اونا الان زنده بودن کسب 3 ستاره ایمنی در سال 2018 یه مزیت رقابتی حساب میشه!و اصلا انگار نه انگار که این دو کارخونه در این همه تلفات مقصر اصلین و هیچکسم انگار براش این قضیه اصلا مهم نیست، از طرفی یاد صحبت های مدیران ایران خودرو میفتم که میگفتن ایمنی سمند از بقیه تولیدات ما بیشتره و وقتی تست تصادفشو دیدیم متوجه شدیم که در چه وضح فاجعه باریه و وقتی خبرنگارا پیگیر شدن گفتن مسئولش رفته نماز بخونه!احتمالا از نظر مسئولان این دو خودرو ساز حتما قسمت اون آدما بوده که جونشونو اونطوری از دست بدن!شما ببین دیگه ایمنی بقیه ماشینا در چه حده!جالبه که سایپا هنوز داره پراید و بقیه تولیداتشم ادامه میده و انقد درباره ایمنی حرف میزنه.
من از شما به عنوان یک رسانه میخوام که این قضیه رو پیگیری کنید و اگر من اشتباه میکنم و چنین تستی انجام شده بهم بگین و اگر برای دیدن ستاره های این ماشین به تلسکوپ هم نیاز هست بهم بگین!
با تشکر
1397/5/1
سلام به همگی
خب در این مورد که خودرو های داخلی بی کیفیت و گرون هستن شکی نیست. اما نکته اینجاست که اگه بی کیفیت و گرون نبودند ملت براشون سر و دست نمی شکوندند. نیازی نیست که مردم دوباره تحریم راه بندازن فقط کافیه روی حرفای قبلی خودشون وایسن نه اینکه حرف جدید بزنن.
ضمنا منظور من از بی کیفیت تصادف نیست دقت کنید. هیچ جای دنیا خودرو بدون راننده تصادف نمی کنه تا حالا دیدین خودروی خالی توی جاده تصادف کنه؟ یک نمونه نشون بدین.
بله نیست چون راننده خطا می کنه و تخلف می کنه خودرو ساز باید جواب بده؟
به نظرت ایمنی خودرو چه قدر می تونه جلوی تخلف رو بگیره؟ به نظرتون اگه خودرو ایمن باشه می تونه جلوی تخلف رو بگیره؟ اگه آره که همه مردم حاضرند تحریم کنن تا کیفیت بالای خودرو مانع تخلف بشه.
راننده تخلف می کنه تصادف می کنه بقیه مقصر می شن؟
اول مردم فرهنگ رانندگی شون رو درست کنن بعد بیان بگن خودرو بی کیفیته. آره گربه دستش به گوشت نمی رسه می گه بو میاد تمامی اعتراض ها از روی شکم خالی هست نه واقعیت

اصل خرید 1 خرداد 1394
مگه مردم نمی گفتن که بی کیفیت و گرون ؟
یهویی چی شد؟ تو یه هفته 130 هزار تا خودروی بی کیفیت و گرون رفت. من خریدم همه اینارو؟
نه خیر همون هایی که می گفتن بی کیفیت و گرون بله مردم کوفه هم گفتن با امام حسین و مسلم هستن ولی چی شد؟ این جماعت همون جماعت هستن فقط اینجا ایرانه با همون تفکر . پس اشتباهات خودتون رو گردن بقیه نندازین.

اصل خرید 2 خرداد 1397
مردم صف کشیدن و خرید نقدی و اقساطی و پیش فروش و طرح های رمضانی و تابستانی و .. بگو اینا رو هم من خریدم راحت باش
اینم از ورژن دوم اصل خرید . بزودی ورژن سوم اصل خرید توسط همین هایی که می گن خودروی داخلی بی کیفیت هست و گرون رقم زده می شوند.
خونتون خراب ساله 94 چی کار کردین؟
گینس نمی تونه این رکورد بزرگ رو ثبت کنه رفتین ورژن دومش رو هم ثبت کردین؟ اینم راضیتون نمی کنه سومیش رو هم می خواین رقم بزنین؟

دور اول:
100 تا پراید از تبریز به سمت چابهار حرکت می کنن ولی در انتها فقط 4 الی 6 تا پراید سالم به مقصد می رسن بقیه تصادف می کنن و تلفات می دن.

دور دوم:
100 تا پراید از چابهار به سمت تبریز حرکت می کنن تو هر پراید یه افسر با وجدان هست. خب از این 100 پراید 175 تاشون به مقصد رسیدن و یه نفر هم خونی از دماغش خارج نشد.
اشکال دور اول کجا بود؟ دور دوم چرا فرق داشت؟ بعدش چه طور ممکنه از 100 تا 175 تا رسیده باشن این 75 تا از کجا اومده؟
هر وقت تونستی جواب دور اول رو بدی می شه برای کیفیت خودرو تلاش کرد.بله کیفیت لیاقت می خواد لیاقت هم همون فرهنگ رانندگی هست.البته هستن کسانی که قانون رو رعایت می کنن و با همین گاری ها 10 تا 15 سال بدون تصادف زندگی کردند که البته خسارتاشون به خاطر بی کیفیتی بوده و تصادف نداشتن.
منتظر جواب دور اول هستم.
1397/5/2
سورن جان می دانی ایران رتبه ی اول تلفات جاده ای در کل پهنای جهان را دارد؟!!!
باشه مردم ایران بیفرهنگ و بیشعور و جهان سومی!!! فقط به من جواب بده چرا کشور های جهان سومی دیگر این وضع اسف بار را ندارند...؟
بدون شک وجود یک سورن در میان هر هزار نفر مردم باعث آمدن همه ی این بلا ها سر مردم بدبخت می شود..
کما اینکه تا حالا هم اینگونه شده است...!
1397/5/1
الان همه میان ازش تعریف میکنن
یه خودروی مزخرف مثل پرایده فقط چند تا امکانات داره
کجای این ماشین خوبه ازش تعریف میکنی
1397/5/1
همه اینا زمینه سازی برای تحمیل قیمت فوق العاده زیاده
1397/5/1
حرف مفت ک کنتور نمیندازه، توانایی دریافت 3 ستاره اونم یورو انکپ؟! خو بدید یورو انکپ تست کنه فیلمشم نشون بدید اگه راست میگید!
به امید نابودی مونتاژکاران داخلی
1397/5/1
من نمی دانم چرا بعضی از دوستان مثل شما همیشه دعای نابودی یک شرکت ایرانی را می کنند بهتر نیست دعا کنیم کشور و صنعت کشور ما پیشرفت کند و کم تر گیر دهیم .و خدایش اگر این خودرو مثلا مال شرکت بنز بود باز هم از این حرف ها می زدیم
1397/5/2
به امید نابودی تمام کسانی که پشت سر تولید ملی حرف در میارن . ان شالله
1397/5/2
به امید نابودی تمام کسانی که پشت سر تولید ملی حرف در میارن . ان شالله
1397/5/1
الان که خیلی دقت میکنم و عکس برلیانس اچ 230 رو بااین بغل هم میزارم میبینم که ................ اصن یه وضعی
1397/5/1
در بین خودروهای داخلی فعلا بیشک دنا پلاس بهترین خودروست. اما همه میدونند پلتفرم سمند قدیمی شده. موتور ef7 مشکلاتی داره که توربوش هم مزید بر علته. گیربکس اتوماتش هم گویا قراره 5 سرعته پانچ بلژیک باشه اما موتور رهام برای برلیانسه و برادرم 2ساله داره که راضیه. گیربکس هم 6سرعته. من بدون شک یکی میخرم اگه زیر 70 باشه. حالا شما بگید آشغال. اگر آشغاله لطفا همه دوستان این سایت نفری 1میلیون بهم بدن که با توجه به 200 بازدید کننده با 250 تومن یه خودروی خوب بخرم.
1397/5/2
داداش الان با ۲۵۰ میلیون هم هیچ ماشین صفر عالی ای نمیشه خرید
1397/5/1
خودروی خوبیه.بعضی ها بر اساس پراید میان این خودرو رو قضاوت میکنن.اینکه این خودرو ،خودرویی رقابتی باشه،کیفیت،ایمنی،و قیمت مشخص میکنه.اگه قیمتش در مدل فول اپشن از ۶۰ میلیون بیشتر باشه موفق نمیشه.
1397/5/1
کاملا با حرف های آقای احمد موافقم.
{کیاحیرتی گفت...
مدیر پروژه SP100 در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بیان کرد..
کیاحیرتی خاطرنشان کرد..
کیاحیرتی با اشاره به اینکه هدفگذاری گروه سایپا برای راه اندازی کامل خط تولید مدل سواری این پروژه، اواسط مهرماه سال جاری است، تاکید کرد:}
یعنی نویسنده این مقاله همون بزرگ مرد جناب آقای کیاحیرتی مدیر پروژه این خودرو در بزرگترین صنعت خودروسازی یعنی سایپا مطمین بوده اند.
کاش نظر منطقی خودتو میگفتی خودروبانک نه لاف زنی های اینارو.
از سایت شما بیشتر انتظار داشتم.
1397/5/1
تو این چهل سال یک ستاره از یورو ncap نگرفتید.حالا یهو سه تا ستاره بهتون داد.دروغ تا کی!!!...
1397/5/1
یورو انکپ باید یه شب تا صبح بشینه پای سایت ثبت نام اینترنتی سایپا با قیمت غیر قطعی و تحویل نه ماهه تا بتونه یدونه از این ابر ماشین های سایپا رو تست کنه. به همین سادگی ها نیست که!!!
1397/5/1
تبلیغ!
1397/5/1
سلام من خودم ولکس c30 دارم خیلی شکل اونه.
1397/5/1
داداش پلت فرم ولکس از تویوتا 2000 هست اسمش رو دقیق یادم نیست ولی ماله تویوتا هست ساله 2000 حالا اینا رفتن از ولکس گرفتن نه تویوتا هیچ ننگی بالاتر از این نیست که بری از جایی کمک بگیری که هنوز اندازه نوه هات هم سن ندارن
1397/5/1
سلام به همگی
اگر من در روز رونمایی اونجا بودم جلوی همه خبرنگارا مدیر عامل رو به توپ می بستم.
1. آیا موتور بریلیانس رو شما تولید کرده اید یا اونا؟
ضمنا این موتور توسط میتسوبیشی یا تحت لیسانس میتسوبیشی برای بریلیانس تولید شده نه توسط سایپا
آیا پلتفرم تویوتا 2000 که ممتاز بوده و توسط گریت وال ولکس سی 30 در ساله 2018 استفاده شده رو شما تولید کرده اید یا تویوتا؟
یکی بلند نشد بگه همین ماشینی که ادعا می کنید پیچ و مهرش رو خودتون ساخته اید به خاطر دو مورد می تونه عدم تولید و شکست بخوره
1. موتور میتسوبیشی 1650 سی سی 114 اسب بخار
2. پلت فرم تویوتا 2000 و ولکس سی 30 2008
1397/5/2
فقط اونجاش كه گفته پروژه اي به اين وسعت😂😂😂
يعني اگه بنز s500 زده بودن پروژه اي به چه وسعت ميشد خدا ميدونه
1397/5/2
بازم همون داستان همیشگی.بازم همون جریانای تولید خودرو داخلی.طراحی تلفیقی از برلیانس چینی و نسل قبل تویوتای ژاپن احتمالا به دست محندسان چینی.موتور کاملا چینی از پایین ترین و بی کیفیت ترین خودروی چینی در حال تولید.متریال چینی و بی کیفیت طراحی داخل هم که احتمالا نداره حتمی چند تا چینی اومدن یه صندلی جا زدن یه صفحه کیلومتر ولی باین حال قسمت جالبش اینه که صد در صد ایرانیه.قیمتشم که میگن از پنجاهو پنج تا هشتاد که فاصلش یه پرایده صفره.اخرم مثلا 65 میلیون میدن بعد از دو هفته هی خبر شرایطو قیمت جدیدشو میشنویم تا به هشتاد برسه.به هشتاد میلیون هم که رسید میان یه دستی به چراغاش میکشنو دو تا اپشن که از اول هم با توجه به قیمتش باید داشتو روش میزارنو به اسم پرهام 120 میلیون میندازن بهمون.جریان فروش هم همون همیشگی یعنی انگار به یه گشنه افریقایی ساندویچ دادی
1397/5/2
در طراحی نمای بیرونی و چراغ های آن از پرنده شاهین الگو گرفته شده است.
.
.
.
ودر طراحی قیمت گذاری و تحویل به مشتری از خزنده کروکدیل الگو گرفته شده است !
1397/5/2
خوب است
1397/5/2
واقا چرا میگین خودروی خوبیه ؟ مگه اومده دستتون تستش کردین ؟ این فقط طراحیه اصولی داره و همینطور اپشن ها و ایمنی خوب البته روی کاغذ،
1397/5/2
با سلام . امیدوارم که رهام خودرویی با کیفیت و خوب باشه . ان شالله سایپا همین طور و به این سبک ماشین تولید کنه تا مردم نروند پولشان را بدهند و ماشین خارجی سوار شوند و دلار را از کشور خارج کنند . درود بر تولید با کیفیت ملی . (( لطفا افرادی که اطلاعات کافی و اعتقاداتی ندارند نظر منفی ندهند ))
1397/5/2
کوشا
1397/5/2
سورن جان می دانی ایران رتبه ی اول تلفات جاده ای در کل پهنای جهان را دارد؟!!!
باشه مردم ایران بیفرهنگ و بیشعور و جهان سومی!!! فقط به من جواب بده چرا کشور های جهان سومی دیگر این وضع اسف بار را ندارند...؟
بدون شک وجود یک سورن در میان هر هزار نفر مردم باعث آمدن همه ی این بلا ها سر مردم بدبخت می شود..
کما اینکه تا حالا هم اینگونه شده است...!

کوشا جان اینطوریه؟
والا مردم خودشون این خودرو های بی کیفیت رو می خرن هیچ تازه ستایش هم می کنن.
ضمنا کسی هم جواب منو نداد
چرا دور اول فقط 4 پراید رسیدن و دور دوم 175 تا؟ اشکال کار کجا بود؟
در تصادفات 95 درصد علل تصادف خطای راننده هست چرا ماشین نمی شه چرا جاده نمی شه؟
چون تا وقتی راننده متخلف باشه نمی شه از خودرو یا جاده ایراد گرفت اگه مردم تخلف نکنن در صورت تصادف می شه کیفیت پایین خودرو رو پر رنگ کرد تا زمانی که تخلف رانندگی باشه همین راه ادامه داره
بعدش ما بیام همه ماشین ها رو با نمونه ایمنی جایگزین کنیم آیا مردم با خودروی ایمن تخلف نمی کنن؟ با خودروی ایمن ممکنه 10 الی 20 درصد تلفات رانندگی کم بشه هنوز بقیش که خطای راننده هست مونده.
تا زمانی مردم اصل خرید ها راه می اندازن ما هیچ گونه خودروی بی کیفیت و گرون داخلی در کشور نداریم.
مردم خودشون می خوان ما که نمی تونیم جلوی مردم رو بگیریم.
منتظر پاسخ به طرح معمای خودم توسط کاربران هستم.
1397/5/2
50 بار گفتی کیا حیرتی کیا حیرتی کیا حیرتی
بابا تو در س خونده هستی خداوکیلی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دو واحد ادبیات پاس کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/5/3

این کیا حیرتی نسبتی با کارخانه کیا موتورز داره
1397/5/3
فکر کنم ایران بنز هم بسازه شما ایراد میگیرین ایران بنزم بسازه ها شما میگین موتور برلیانسه طراحی چینه و هزار تا چیز دیگه اخه اصلا این ماشین دستتون رسیده که میگین فلان هست اقای سورن با شما هستم اقا مهندس ماشین طراح سایپا با شمام شما تا حالا این ماشین به دستت رسیده زز میکنی به نظرم برو همون سمند سورنت رو سوار شو
1397/5/4
در جواب باید بگم که این کپی کار های چینی حداقل می گن که مثلا بی وای دی اس 6 پلت فرمش لکسوس آر ایکس 350 2008 هست یا بی وای دی اف 3 پلت فرم تویوتا کورولا 2008 هست.
یا بسترن بی 5 که از مزدا 6 قدیم هست یا ولکس سی 30 که از تویوتا هست.
گفتن سمند کاملا ایرانی و تولید ایران بود و موتورش 405 و پلت فرم هم خارجی
گفتن تیبا یا مینیاتور ایرانی کامل با موتور لیسانس آلمانی
ساینا که فیس لیفت همون با همون موتور
ساینا اتومات که موتور همون گیربکس هم وارداتی
کوییک = ساینا هاچبک با همون مشخصات
دنا = فیس سمند که معلومه دیگه موتورش هم که با المان
رانا هم 206
تمام این خودرو ادعا شدند که تمام پیج و مهرشون در داخل تولید می شه و حاصل طراحی داخلی هست اگر طراحی داخلی هست پس این هیوندای پاور تک ماله سایپا هست ماله هیوندای کره انیست و این گیربکس برای رهام از کره نمیاد یا پانچ ماله ایران خودرو هست که می خواد روی دنا نصب بشه اصلا هم خارجی نیست ها

ولی مدیر عامل سایپا جلو همه کارشناسان و خبرنگاران خودرویی گفت که پلت فرم به این تابلویی و موتور اینقدر واضح می گه که همه اینا تولید خودمونه آره جون خودت ببینم اگه بریلیانس بات قهر کرد می تونی همین موتور رو روش سوار کنی یا نه؟
یا همین گریت وال اگه قهر کرد دیگه نمی تونی همین رو هم تولید کنی پس اولین مسئله شفاف سازی هست چرا مدیر عامل سایپا به همه دروغ می گه از چی می ترسه که واقعیت رو نمی گه؟وقتی نمی تونن پراید رو بدون قطعات وارداتی تولید کنن اینو از کجا می خوان قطعاتش رو تامین کنن؟
بعدشم من دلیلی نمی بینم با افرادی که همه رو از روی ظاهرشون قضاوت می کنن صحبت کنم.
ضمنا من کاربر خودرو بانک هستم نه مهمان یا بازدید کننده
اصل خرید 1 خرداد 1394
اصل خرید 2 خرداد 1397
اصل خرید 3 خرداد ؟؟؟؟
#فرهنگ_لغت_کلید_خودرو_نه_سوییچ جهت اطلاع خودرو بانک در استفاده از کلمات
1397/5/4
در ضمن اگر جنابعاالی در فضای مجازی یه دونه عکس از مرسدس داشتی من باید برداشت کنم که شما واقعا مرسدس سوار هستین یا اینکه قصاب هستین یا .... قضاوت شما از ظاهر مردم همینه دیگه همین جوری فکر کن
1397/5/4
ماشین ایرانی = مزخرف
1397/5/6
ایمنیش بعید میدونم به اندازه ی دنا باشه، تصادفات جاده ای دنا اغلب از مقاومت خیلی خوب بدنه ش در برابر تصادفات نشون میدن.
1397/5/9
چهار روز دیگه هلیکوپتر و ناو سایپا رو هم میسازن
1397/5/9
چهار روز دیگه سایپا و ایران خودرو هلیکوپتر هم میسازن
1397/8/9
زیبا-خیلی پیشرفت کردن!!!!