موضوعات داغ

گردهمایی گنجینه‌های اشتوتگارت در تهران؛ بنز های کلاسیک دور هم آمدند + فیلم و عکس

عکس نویسنده
بامداد صفائیان
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
روز جمعه گذشته مورخ 29 تیرماه، به مناسبت هفته کرامت 32 دستگاه از مرسدس بنز های کلاسیک در میدان دانشجو ولنجک تهران دور هم آمدند و مسیری را تا رودهن با هم طی کردند. در این گردهمایی خودروهای کلاسیک بسیار با ارزشی حضور داشتند که می توانیم به نسخه W111 اشاره کنیم که بیش از 50 سال از عمر آن می گذرد.
این گردهمایی هر سال در این زمان و به مناسبت هفته کرامت انجام می شود و هدف آن نشان دادن این خودروهای کلاسیک گران بها به عموم است. شاهد غلامعلی که این برگزارکننده این مراسم البته زیر نظر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران بود، اظهار داشت که در زمان های گذشته به دلایلی شرایط مناسب برای تردد خودروهای کلاسیک در شهرها نبود اما این گونه همایش ها که از طرف این هیات انجام شده باعث هر چه بهتر تردد این خودروها و آشنایی عموم با آنها شده است.

گردهمایی مرسدس بنز های کلاسیک

گردهمایی مرسدس بنز های کلاسیک

این مسیر که حدوداً 63 کیلومتر بود، با همراهی این خودروهای زیبای مرسدس بنز طی شد و اگرچه هر کدام از آنها هزینه های نگهداری فوق العاده زیادی دارند، اما به همت صاحبان این خودروها، همگی آنها هم اکنون می توانند به راحتی در شهر تردد کنند.

گردهمایی کلاسیک های مرسدس بنز

گردهمایی کلاسیک های مرسدس بنز

با توجه به اینکه در همه کشورها، خودروهای کلاسیک جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند، باید حمایت های لازم از صاحبان آنها صورت بگیرد و در حال حاضر بیش از 800 دستگاه از خودروهای کلاسیک مرسدس بنز در سطح شهر تهران وجود دارد اما اگر حمایت هایی وجود داشته باشد، قطعاً تعداد بسیار بیشتری در سطح کشور وجود دارند که می توانند احیاء و دوباره به عنوان خودروی کلاسیک به شهر باز گردند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد