موضوعات داغ

سریعتر از لکسوس NX؛ معرفی شاسی بلند کوپه هیبریدی چینی ها با نام WEY

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای شاسی بلند در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و در این میان کلاس خاصی از این خودروها نیز هستند که طرفداران آنها هر روز در حال افزایش اند و این کلاس، شاسی بلندهای کوپه نام دارند. حالا چینی ها نیز تصمیم گرفته اند که وارد این کلاس شوند و اولین قدم آنها برای رقابت در سطح جهانی این سگمنت، خودروی WEY P8 GT PHEV است که این خودرو نسخه ای از WEY P8 بوده و یک اس یو وی کوپه با قوای محرکه پلاگین هیبریدی محسوب می شود.
در تصاویر غیر رسمی که به تازگی از این خودرو لو رفته اند می توان مشاهده کرد که این مدل در بسیاری از بخش ها با خودروی WEY P8 که سال گذشته در نمایشگاه خودروی گوانگجو رونمایی شد مشابه است و همانند مدل قبلی، اصلی ترین مشخصه های این مدل نیز چراغ های روشنایی در روز LED و جلوپنجره بزرگ مشکی رنگ هستند. التبه طراحی چراغ های اصلی این مدل کوپه کمی متفاوت با مدل P8 استاندارد است تا نمایی اسپرت تر داشته باشد.

WEY P8 GT PHEV

WEY P8 GT PHEV

در نمای جانبی نیز این مدل جدید دارای ورودی هوای جانبی آبشش مانند و پایه های آینه های جدیدی است و رینگ های متفاوتی عم روی آن نصب شده. در این بخش اما بزرگ ترین و مهم تریم تغییر را باید طراحی شیب دار سقف دانست. در بخش عقبی نیز یک طراحی کاملا اروپایی را شاهد هستیم و خروجی های گرد چهار گانه اگزوز نیز به چشم می خورند.
در بخش فنی WEY P8 GT PHEV از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده شده است که به یک موتور استارتر تسمه ای و یک موتور ژنراتور قرار گرفته روی اکسل عقب مجهز شده است. قدرت کلی مجموعه هیبریدی این خودرو 340 اسب بخار و گشتاور آن 524 نیوتن متر است. انتقال نیر نیز به هر چهارچرخ اتومبیل و به وسیله گیربکس شش دنده دوبل کلاچ انجام می شود.
شتاب صفر تا صد کیلومتر WEY P8 GT PHEV معادل 6.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 210 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو توانایی طی کردن مسافت 50 کیلومتر را در حالت تمام برقی دارد و شعاع حرکتی کلی آن نیز به 600 کیلومتر می رسد.
جالب است بدانید شتاب صفر تا صد ب ام و های 328 و 330 نسل فعلی که با قیمتی بین 600 تا 800 میلیون تومان در ایران عرضه می شوند نیز در همین حدود است و عجیب آنکه نسخه هیبریدی لکسوس NX به عنوان یکی از گران قیمت ترین کراس اوور های حال حاضر بازار ایران شتابی به مراتب کند تر در محدوده 8 ثانیه را ارائه می دهد. از این رو می توان گفت که حالا چینی ها به عملکردی هم ارز با خودروهای روز دست یافته اند.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/8
خوب این شرکت لوکس ساز برند هاوال و از زیر مجموعه های شرکت گریت وال است
1397/5/9
من نمیدونم این مقالات رو از کجا میارید ولی یکی از 5 شرط کوپه بودن خودرو اینه که دو درب باشه.شما هم که از ماشین فست بک و لیفت بک چیزی نمیدونید بهتره سایتتون رو فیلتر کنید.
1397/5/9
البته بهتر است قبل از توصیه فیلتر کردن سایت دیگران کمی اطلاعات خود را بالا ببریم...
نمیدانم منظورتان از پنج شرط چیست اما هیچ شرطی مبنی بر دو در بودن خودرو های کوپه وجود ندارد!
رجوع کنید به:
2018 BMW 4 Series Gran Coupe
VW Arteon
2018 Kia Stinger GT
و...
یحتمل یا غول های خودرو سازی و کارشناسان خودروبانک نمیدانند یا حضرتعالی!!!
1397/5/9
به طور کلی به خودرو های اسپرت با صندوق متصل به سقف با زاویه مایل و یک تکه(لیفت بک ها دو تکه هستند)کوپه گفته می شه.
شما X6,GLS class و... رو نگاه کن قشنگ متوجه می شی من چی می گم.
1397/5/9
front: Hyundai i30
rear: Bmw M8
1397/5/11
بی وای دی تانگ که ۴.۵ ثانیه ست شتابش
1397/5/11
خوب یک عکس هم از نمای بغل میزاشتین!!