موضوعات داغ

رکوردشکنی لامبورگینی اونتادور SVJ در پیست نوربرگ رینگ

عکس مطلب اول
لامبورگینی به فاصله زمانی کوتاهی انبوهی از تیزرهای تبلیغاتی درباره اونتادور SVJ منتشر کرده است اما آخرین تیزر منتشر شده همان تیزری است که همه انتظار آن را می کشیدند. سرانجام لامبورگینی جزئیات بیشتری درباره ثبت یک رکورد جدید در پیست نوربرگ رینگ توسط این سوپر اسپرت جدید منتشر کرد. اونتادور SVJ این پیست مشهور را در مدت زمان 6 دقیقه و 44.97 ثانیه طی کرده است که از رکورد پورشه 911 GT2-RS (6 دقیقه و 47.3 ثانیه) و Nio EP9 (6 دقیقه و 45.9 ثانیه) سریعتر است.
بعد از بحث و مشاجره مختصر درباره صحت ثبت تایم 6 دقیقه و 52.01 ثانیه در این پیست توسط اوراکان پرفورمنته، لامبورگینی اطمینان حاصل کرده است که هیچکس نمی تواند تایم اونتادور SVJ را زیر سوال ببرد. لامبورگینی فیلم کامل این ثبت رکورد را منتشر کرده است و در حین ثبت رکورد در داخل و خارج این نسخه اسپرت تر از اونتادور تعدادی دوربین، دستگاه سنجش عملکرد VBOX و GPS نصب شده است. Marco Mapelli راننده آزمایشی لامبورگینی پشت فرمان این خودرو بوده است.
لامبورگینی تا زمان گردهمایی Monterey Car Week در اواخر ماه آگوست، از اونتادور SVJ به طور کامل رونمایی نخواهد کرد. با این حال جزئیات اندکی درباره این سوپر اسپرت موجود است. اونتادور SVJ از آخرین نسخه سیستم آیرودینامیک فعال شرکت لامبورگینی (ALA) استفاده می کند که می تواند جریان هوا را به اطراف خودرو هدایت کند تا نیروی دانفورس بسته به شرایط مختلف رانندگی تغییر کند. در این خودرو از مواد سبک وزن به صورت گسترده استفاده شده است تا نسبت نیرو به وزن آن به 1.98 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار برسد که نسبت به اونتادور SV با رقم 2.03 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار برتری دارد. این موضوع نشان می دهد که اونتادور SVJ سبک تر از SV خواهد بود که 1525 کیلوگرم وزن دارد.

لامبورگینی اونتادور SVJ در نوربرگ رینگ

لامبورگینی اونتادور SVJ در نوربرگ رینگ


لامبورگینی اونتادور SVJ در نوربرگ رینگ

لامبورگینی اونتادور SVJ در نوربرگ رینگ

سفتی و مقاومت خمشی شاسی اونتادور SVJ حتی از SV هم بالاتر است و لامبورگینی برای بهبود هندلینگ این خودرو سیستم 4 چرخ محرک و سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب آن را ارتقا داده است. اونتادور SVJ مجهز به تایرهای پیرلی P Zero کورسا است و تایرهای P Zero Trofeo R بنابر سفارش روی آن نصب می شوند.
لامبورگینی هنوز جزئیات دقیقی از پیشرانه این خودرو اعلام نکرده است ولی شایعات حاکی از آن است که موتور این خودرو 760 اسب بخار قدرت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد