موضوعات داغ

معرفی 10 ماسل کار ژاپنی - بخش اول

عکس مطلب اول
سابقه پیدایش واژه ماسل کار یا خودروی عضلانی به دهه 50 و 60 میلادی بر می گردد و دوران اوج شکوفایی آن دهه 60 میلادی است. با شنیدن این عبارت همه یاد درگ های خیابانی بین کامارو، ماستنگ، چلنچر، چارجر و امثال آن یا تشکیل مه سفید از برن آت تایرهای آنها می افتند. بنابراین ماسل کار و فرهنگ خودرویی مربوط به آن ریشه در امریکا و خودروهای امریکایی دارد. شلبی کبرا 427 و شورولت کامارو SS دو نمونه از ماسل کارهای معروف دهه 60 و 70 میلادی هستند.
به همین دلیل با دیدن فهرست 10 ماسل کار ژاپنی یک نکته بسیار مهم به ذهن خطور می کند. این نکته این است که خودروهای این کلاس معمولا به سرزمین آفتاب تابان مربوط نمی شوند. یک خودروی کوپه با یک موتور V8 با حجم بالا که قدرت آن فقط به چرخ های عقب منتقل می شود، تعریف پذیرفته شده و سنتی برای یک ماسل کار در ایالات متحده است. قسمت ماسل یا عضله در این تعریف به مقدار قدرتی که موتور V8 در خودروی مورد نظر تولید می کند اشاره دارد. به عنوان مثال داج چلنجر هلکت مدل 2018 با موتور 707 اسبی یک نمونه بارز از ماسل کار است.
فرهنگ خودرویی ژاپن یک داستان کاملا متفاوت است، بنابراین ماسل کارهای ژاپنی از قانون امریکایی تبعیت نمی کنند. البته این موضوع باعث تنوع و انتخاب بیشتر می شود که یک مزیت است. محصولات خودروسازان ژاپنی با قدرت فراوان یک تعریف کاربردی از ماسل کار ژاپنی است. ژاپن بر اساس این معیار گسترده تر، انبوهی از گزینه های جذاب را ارائه می دهد که به ترتیب در این مقاله معرفی می شوند.

1 – هوندا NSX مدل 2018
هوندا NSX

هوندا NSX

معمولا ماسل کارها خودروهای هایبرید نیستند اما این خودرو یک هایبرید معمولی نیست. هوندا NSX و پیشرانه هایبرید آن بیشتر شبیه آینده سوپر اسپرت ها است. این خودرو مجهز به یک موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربو است که با کمک سه موتور الکتریکی در مجموع 573 اسب بخار قدرت و 645 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند.
با اینکه شهرت ماسل کارها به خاطر هوشمندی آنها نیست ولی سیستم انتقال قدرت NSX توسط چندین کامپیوتر کنترل می شود. این کامپیوترها چندین بار در هر ثانیه همه چیز را نظارت می کنند و مقدار متفاوتی از گشتاور را به هر یک از چرخ ها ارسال می کنند تا این خودرو بتواند با سرعت های سرسام آور از پیچ ها عبور کند. اکثر خودروها وقتی وارد یک پیچ تند می شوند صدای جیغ تایرهای جلوی آنها شنیده می شود که علامت تسلیم شدن آنهاست و پس از آن دچار کم فرمانی می شوند. اما اگر این کار را با NSX انجام دهید از شما می پرسد آیا درخواست دیگری هم دارید؟!

2 – هوندا سیویک تایپ R مدل 2018
هوندا سیویک تایپ R

هوندا سیویک تایپ R

قانونا این خودرو به فهرست 10 هاچبک اسپرت برتر تعلق دارد اما اینقدر جذاب است که شایستگی حضور در این فهرست را نیز دارد. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ این خودرو 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که ارقام شگفت انگیزی هستند. این موتور قویترین موتور 4 سیلندر توربوشارژ که در حال حاضر تولید می شود نیست ولی به بهترین ها نزدیک است.
گیربکس 6 دنده دستی سیویک تایپ R گشتاور موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند و یک دیفرانسیل لغزش محدود حلزونی هنگامی که تایرهای جلو چسبندگی خود را از دست می دهند با کم فرمانی مقابله می کند. این موضوع در عمل به این معناست که با کاهش فشار روی پدال گاز می توان با دنبال کردن بهترین مسیر برای عبور از پیچ مانند خودروهای مسابقه ای از پیچ ها عبور کرد. سیویک تایپ R لذت رانندگی خاص ماسل کارها را ندارد ولی با این حال رانندگی با آن بسیار لذت بخش است.

3 – اینفینیتی Q60 Red Sport 400 مدل 2018
اینفینیتی Q60 Red Sport 400

اینفینیتی Q60 Red Sport 400

این خودرو بیشتر شبیه یک ماسل کار سنتی است. اینفینیتی Q60 یک کوپه لوکس با یک موتور بزرگ در قسمت جلو است. البته موتور این خودرو V8 نیست بلکه یک موتور 3.0 لیتری توئین توربوی V6 است که 400 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اینفینیتی می گوید این موتور کم آلاینده ترین، قوی ترین و کم مصرف ترین موتور توربوی V6 است که تا به حال تولید کرده است. با توجه به اینکه Q60 در سال گذشته معرفی شد هنوز هم یک خودروی کاملا جدید است. اینفینیتی Q60 با سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک نیز ارائه می شود ولی به عنوان یک ماسل کار شگفت انگیز، سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب استاندارد این خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد.
صرفا انتخاب نام Red Sport برای گران ترین مدل Q60 به این معنا نیست که تنها رنگ موجود برای آن قرمز است. این خودرو را می توان با رنگ های آبی، سفید، سیاه یا نقره ای نیز انتخاب کرد.

4 – اینفینیتی Q70 مدل 2018
اینفینیتی Q70

اینفینیتی Q70

این سدان لوکس متوسط ممکن است در ابتدا زیاد شبیه یک ماسل کار به نظر نرسد. اما با نگاهی به زیر کاپوت آن با یک موتور V8 واقعی روبرو می شویم، چیزی که در صنعت خودروی ژاپن به ندرت یافت می شود. موتور 5.6 لیتری این خودرو که غرش یک V8 را دارد 420 اسب بخار قدرت و 565 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این میزان قدرت و گشتاور همان چیزی است که از یک ماسل کار انتظار می رود. این خودرو تقریبا از راننده خود درخواست می کند که آرنج خود را از پنجره خارج کند و هنگام عبور از تونل ها اندکی فشار روی پدال گاز را بیشتر کند!
اینفینیتی Q70 به صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب ارائه می شود، بنابراین گاهی اوقات حتی فرصتی برای دود کردن تایرها فراهم می شود. شاید سازندگان این خودرو از انجام چنین حرکتی با آن تعجب کنند ولی قطعا نیمی از لذت راندن یک ماسل کار است.

5 – لکسوس LC 500 مدل 2018
لکسوس LC 500

لکسوس LC 500

این خودرو یک مدل کاملا جدید برای سال 2018 است و بر اساس پلتفرم یکسان با سدان پرچم دار لکسوس یعنی نسل جدید LS با طراحی جدید ساخته شده است. با اینکه LC یک ایده تازه از لکسوس است، چیدمان سیستم انتقال قدرت آن کاملا سنتی است. پیشرانه این خودرو یک موتور 5.0 لیتری V8 تنفس طبیعی با 471 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور است که یک گیربکس 10 دنده اتوماتیک که بخش مدرن و غیر سنتی این سیستم است، گشتاور را به چرخ های عقب منتقل می کند. رینگ های 20 اینچی LC 500 تقریبا به حدی بزرگ هستند که می توان آنها را جسورانه نامید. لکسوس LC با دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی حساس به گشتاور نیز ارائه می شود و جالب اینجاست که مخترع این سیستم یک امریکایی بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد