موضوعات داغ

پایان حیات نیسان جوک در بازار امریکا

عکس مطلب اول
طبق گزارش Automotive News حیات نیسان جوک در ایالات متحده رسما به پایان رسیده است زیرا استقبال از این خودرو در امریکا به اندازه اروپا زیاد نبوده است. با این حال نیسان خودش را برای ترک بازار پر رونق کراس اوورهای کوچک آماده نکرده است زیرا نیسان کیکس با ظاهری عامه پسندتر آماده است تا جانشین جوک در این بخش از بازار امریکا شود.
نیسان اخیرا تولید یک میلیون نیسان جوک در طول 8 سال تولید این خودرو را جشن گرفت. نیسان سال گذشته بیش از 95 هزار دستگاه جوک در اروپا به فروش رساند. ولی شرایط در ایالات متحده به این خوبی نبوده است زیرا در سال 2017 نیسان تنها 10.157 دستگاه از این کراس اوور کوچک را در بازار امریکا به فروش رساند که کاهش قابل توجهی نسبت به فروش 19.577 دستگاه جوک در سال 2016 است. اکنون نیسان کیکس به تدریج وارد نمایندگی های نیسان در امریکا می شود زیرا از ژوئن سال 2018، 563 دستگاه کیکس وارد نمایندگی های نیسان می شوند در مقایسه با 652 دستگاه جوک که در همین دوره زمانی به مشتریان تحویل داده شده است.

نیسان جوک

نیسان جوک


نیسان کیکس

نیسان کیکس

موفقیت جوک در اروپا به حدی بالا بوده است که نیسان یک نسخه به روز شده از این کراس اوور را در ماه می در اروپا معرفی کرد. اصلاحات جزئی این نسخه به روز شده شامل قطعات تزئینی به رنگ تیره، طراحی اصلاح شده رینگ ها و چراغ های مه شکن LED است که به صورت استاندارد در مدل های Acenta نصب می شود.
با اینکه نیسان مدل کیکس را دقیقا جانشین جوک در بازار امریکا نمی داند، این مدل جدید جایگاه یک کراس اوور کوچک و ارزان قیمت در طیف محصولات نیسان را تسخیر می کند. نیسان کیکس برخلاف جوک که طراحی ظاهری متضادی دارد، از طراحی سازگارتر با دیگر SUVهای برند نیسان در بازار امریکا برخوردار است. قیمت نیسان کیکس S دیفرانسیل جلو از 17.990 دلار شروع می شود و به 20.290 دلار برای مدل SR دیفرانسیل جلو ختم می شود. هنوز مدل 4 چرخ محرک از این خودرو وجود ندارد. تمام مدل های نیسان کیکس مجهز به موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی هستند که 125 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت این موتور از طریق یک گیربکس ضریب پیوسته CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد