موضوعات داغ

هاوال H6 و هاوال H9 در راه بهمن موتور؛ شاسی بلند های چینی جدی برای آفرود واقعی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
برند هاوال یکی از برندهای محبوب و مطرح چینی است که توانسته در بازارهای مهمی همچون بازار خودروی استرالیا خوش بدرخشد. مدتی است که بهمن موتور عرضه محصولات این برند به بازار ایران را بر عهده دارد و آنطور که از شنیده ها و اخبار مشخص است، بزودی دو محصول جدید از این شرکت با همکاری هاوال به نام های هاوال H6 و هاوال H9 به بازار عرضه خواهند شدکه البته پیش از این، گروه بهمن این محصولات را در نمایشگاه خودروی سال گذشته تهران به نمایش گذاشته بود. با هم نگاهی به مشخصات و قیمت این دو شاسی بلند می اندازیم:

هاوال H6 یک کراس اوور در سبک محصولات پر فروش همچون هیوندای توسان است و به واسطه طراحی نوین و موتور پر قدرتش، روزهای خوبی برای این خودرو در بازار پیش بینی می شود. نسل پیشین این خودرو در بازار ما حضور داشت که به واسطه فعالیت ضعیف عرضه کننده نتوانست به موفقیت دست یابد. بر خلاف نسل قبلی که از یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد، هاوال برای H6 جدید یک موتور دو لیتری توربوشارژر با حداکثر توان 195 اسب بخار و حداکثر گشتاور 355 نیوتون متر در نظر گرفته وگیربکس این خودرو نیز از نوع هفت سرعته دوکلاچه است.

هاوال H6

هاوال H6

در زمینه آپشن ها و امکانات رفاهی، قطعا مشتریان از خرید خود راضی خواهند بود چرا که با وجود امکاناتی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، تهویه ی اتوماتیک دوگانه، تودوزی چرم، فرمان چرمی، داشبورد با کیفیت، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت، سیستم هشدار فشار باد لاستیک ها، سیستم رهیاب ماهواره ای، شیفتر پشت فرمان، سنسور دنده عقب، پشت سری های فعال جلو، حافظه ی صندلی راننده، چراغ های خودکار، چراغ های اصلی زنون،‌نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، بلوتوث، برف پاک کن اتوماتیک، آینه ی وسط ضد نور، گرمکن فرمان، راهنمای پارک نیمه اتوماتیک، ترمز پارک برقی، آنتن کوسه ای، سیستم تشخیص مانع جلو و عقب، و پشت آمپر تمام دیجیتالی، کمبودی در این زمینه به نظر نمی رسد.پیش بینی می شود هاوال H6 با قیمتی کمتر از دویست میلیون تومان به بازار عرضه شود و در رقابت با خودروهایی نظیر چری تیگو7 ، بی وای دی S7 و جک S7 قرار بگیرد.

هاوال H6

هاوال H6

هاوال H9 در سگمنتی بالاتر قرار دارد و یک شاسی بلند هفت نفره سایز متوسط است که در کلاس خودروهای نام آشنایی همچون کیا سورنتو و هیوندای سانتافه قرار می گیرد. اما این محصول به واسطه بهره گیری از شاسی جدا از بدنه، یک آفرودر واقعی بوده و می توان تنها رقیبش را در بازار ایران، سانگ یانگ رکستون دانست. برای این خودرو مجموعه مختلفی از پیشرانه ها ارایه می شود که در ایران، تنها موتور دو لیتری بنزینی توربوشارژر را بر روی این خودرو شاهد هستیم. این پیشرانه با افزایش نسبت تراکم نسبت به مدل قبلی، قدرتی برابر 245 اسب بخار و گشتاوری برابر 350 نیوتن متر دارد که رقم قابل توجهی است. جعبه دنده نیز از نوع هشت دنده اتوماتیک و ساخت ZF آلمان بوده و در همکاری با پیشرانه می تواند این شاسی بلند 2230 کیلوگرمی را در کمتر از ده ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند.

هاوال H9

هاوال H9

از امکانات ایمنی و رفاهی هاوال H9 می توان به سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار بین خطوط، سیستم هشدار خودروی پشت سر، شش ایربگ و صندلی های ایزوفیکس، سانروف برقی، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر هشت اینچی لمسی، رهیاب ماهواره ای، سیستم صوتی با ده بلندگو و سیستم تهویه هوای سه نقطه ای اشاره کرد. پیش بینی می شود این محصول با قیمتی کمتر از سیصد میلیون تومان وارد بازار شود.

هاوال H9

هاوال H9


نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/12
حتما با این قیمت ها عرضه میشه! مطمعنم قیمت H6 تقریبا 400 میشه و H9 بیشتر از 500 با این وضع مذخرف بازار
1397/5/12
کجاستتت اون دوران که با سیصدو شصت تومن میشد یه BMW X6خرید..
1397/5/12
خودروسازی در ایران فقط برای ثروت اقایان تعریف شده است چون تولیدات کشور
یا ایرانی با تکنولوژی سی سال پیش دنیاست یا چینی بی کیفیت که به قیمت بنز
و ب ام و به مردم غالب می شوند!!
1397/5/12
این چین بی کیفیت!! نیست!!
صرفا جهت اطلاع!!
1397/5/13
مقصر خودمان هستیم که با هر قیمتی خریداریم

وگرنه یک مدت خودروی صفر نخرید دوباره واردکننده ها و مونتاژکارها. به التماس کردن میافتند
1397/5/13
لطفآ تعداد مانورهای دروازه رو بیشتر کنن.
1397/5/13
مهم نیست که ماشینهای چینی آپشن دارند. مهم اینه که این آپشن ها چقدر دوام و کارایی دارند.