موضوعات داغ

نمادی از تکنولوژی چینی ها؛ پلت فرم چند منظوره جیلی رونمایی شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت چینی جیلی که مالک برندهای ولوو و لینک اند کو نیز است از پلتفرم مدولار جدید خود رونمایی کرد. به گفته جیلی توسعه‌ی پلتفرم BMA چهار سال زمان برده است و بیش از 100 متخصص پلتفرم های مدولار از 20 کشور مختلف دنیا در این پروژه شرکت کرده اند. بیشتر کار تحقیقات و توسعه این پلتفرم در تاسیسات جیلی در هانگژوبی انجام شده است.
به گفته جیلی این پلتفرم قابلیت استفاده در هر نوع کلاس خودرویی شامل سدان ها، کراس اوورها و ون ها را دارد و می توان موتورهای 1 و 1.5 لیتری توربودیزل و موتور 1.4 لیتری توربو بنزینی جیلی را روی این پلتفرم نصب کرد. همچنین امکان استفاده از موتور پلاگین هیبریدی نیز در این پلتفرم جدید وجود دارد.
پلتفرم BMA را می توان در خودروهایی با فاصله محوری 2550 میلیمتر تا 2700 میلیمتر مورد استفاده قرار داد ضمن اینکه عرض خودرهوای این پلتفرم نیز می تواند از 1600 تا 1700 میلیمتر متغیر باشد. همچنین این پلتفرم توانایی پشتیبانی از فناوری های رانندگی خودکار سطح 2 را نیز دارد و در آینده توانایی پشتیبانی از فناوری خودران سطح 3 را نیز خواهد داشت.
این پلتفرم در بحث ایمنی نیز طوری طراحی شده است که پیش بینی می شود بتواند 5 ستاره ایمنی اروپا را دریافت کند. برای این منظور 70 درصد این پلتفرم از فولاد دارای مقاومت بالا و 20 در صد آن نیز از فولاد شکل گرفته در حرارت بالا ساخته شده است تا استحکام بالایی داشته باشد.
از دیگر مزایای پلتفرم BMA این است که زمان توسعه خودروها از متوسط 36 ماه به 18 الی 24 ماه کاهش پیدا خواهد کرد. سال گذشته مدیر بخش آمریکایی ولوو خبر داده بود که این خودروساز 20 مدل جدید را تولید خواهد کرد و انتظار می رود که برخی از این مدل ها روی پلتفرم BMA ساخته شوند. سایر برندهای زیر مجموعه جیلی نیز از این پلتفرم استفاده خواهند کرد که از این برندها می توان به پروتون، تاکسی های لندن و لینک اند کو اشاره کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/15
با سلام خدمت همه اعضای خودروبانک
واقعا برای صنعت خودروسازی کشورمون متاسفم
روزی که حتی نطفه این خودروسازان چینی وجود نداشت ، کشور ما در حال تولید خودرو بود و اما امروز ما بدترین و پرفسادترین صنعت جهانی رو داریم
من هیچ تعصبی نسبت به هیچ کشوری ندارم
فقط حرفم اینه که چرا کار ما به اینجا کشید!!!!
مشکل از ساختار اولیه صنعت ماست
دنیا روز به روز درحال تکامل و جهش هست و ما هرروز عقب مانده تر میشیم
امید به روزی که مردم ایران بجای حسرت خوردن بر خودروهایی که شانشون هست سوار بشن
باتشکر از سایت خوبتون