موضوعات داغ

کاهش حجم و افزایش توان؛ نگاهی به مشخصات اقتصادی ترین مدل مرسدس C کلاس 2019

عکس مطلب اول
با اینکه رونمایی اخیر از مرسدس C کلاس فیس لیفت باعث شد دوباره عده بسیاری اشتیاق زیادی نسبت به مدل AMG با موتور 4 لیتری پیدا کنند، ولی اکثر مشتریان این خودرو در انگلیس به مدل های مناسبی از C کلاس کوپه و کابریولت علاقه بیشتری دارند.
مدل کوپه (C205) و کابریولت (A205) مرسدس C کلاس از یک فیس لیفت میان دوره ای برخوردار شده اند. مرسدس برای افرادی که دوست دارند با یک خودروی روباز 4 نفره رانندگی کنند و نسیم باد از لا به لای موهای آنها عبور کند، حداقل سه مدل در نظر گرفته است. با اینکه این خودروها از تغییرات ظاهری ملایمی برخوردار شده اند ولی حداقل مرسدس موتورهای آنها را به روز رسانی کرده است.
تا جایی که به یاد داریم مرسدس از یک موتور 2.1 لیتری توربودیزل استفاده می کرد. این موتور اندکی خشن کار می کرد و دامنه گشتاور مفید محدودی داشت. سرانجام این موتور با یک موتور 2.0 لیتری (با حجم دقیق 1995 سی سی) که دو قدرت متفاوت تولید می کند جایگزین شد.
اولین مدل جدید مجهز به این موتور، C220d کوپه و کابریولت همراه با کیت بدنه محبوب AMG Line است. این موتور جدید 194 اسب بخار قدرت تولید می کند که از طریق یک گیربکس 9 دنده اتوماتیک به چرخ های عقب یا به هر 4 چرخ (از طریق سیستم 4Matic) منتقل می شود.
C300d یک مدل کاملا جدید در طیف مدل های C کلاس است که با استفاده از دو توربوشارژر 245 اسب بخار قدرت تولید می کند و مانند مدل قبلی با سیستم های انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا 4 چرخ محرک ارائه می شود.
مدل بنزینی C200 مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 184 اسب بخار است و قیمت مدل کوپه آن از تمام مدل های دیزل ارزان تر است. همچنان گران ترین مدل های C کلاس مدل های مختلف C63 S هستند. اخیرا C43 نیز به مدل جذابی تبدیل شده و قدرت آن به 390 اسب بخار افزایش یافته و سیستم 4 چرخ محرک جزو امکانات استاندارد آن شده است.

مرسدس C کلاس کوپه

مرسدس C کلاس کوپه


مرسدس C کلاس کابریولت

مرسدس C کلاس کابریولت

با اینکه تغییرات اندکی در طراحی ظاهری C کلاس رخ داده است، مدل C63 اکنون از جلوپنجره پانامریکانا برخوردار شده است و تمام مدل ها از صفحه نمایش بهبودیافته برای سیستم ناوبری، غربیلک فرمان جدید و داشبورد دیجیتال بهره می برند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/23
جالبه مرسدس به فکر نسیم لابه لای موهای مشتری ها میوفته و سه مدل میزنه!!!
اینجا هم سایپا به فکر افتادن زه پراید تو گرمای زیاده و برمیداره تا خدای نکرده مشتری گاری اجباری که از سایپا خریده رو زشت نبینه!!!
حالا بگین مسلمون واقعی کیه؟