موضوعات داغ

اولین نسخه های بی ام و i3 توسط تسلا موتور قشم وارد کشور شد

عکس مطلب اول
امروز تصاویری در فضای مجازی دست به دست شد که نشان از ورود دو دستگاه بی ام و i3 به کشور توسط شرکت تسلاموتور قشم است. این شرکت که در واپسین روزهای سال گذشته حضور خود را اعلام کرد، خود را به عنوان نماینده رسمی بی ام و در ایران معرفی کرد و برنامه خود را برای توسعه خدمات و البته محصولات برقی و هیبریدی بی ام و اظهار داشت. البته این شرکت در سال جدید نیز در سطح ادعایی که داشت نتوانست آنچنان فعالیتی داشته باشد تا به امروز که دو دستگاه خودرو بی ام و i3 به کشور وارد شده اند.

بی ام و i3

بی ام و i3

لازم به ذکر است که این دو دستگاه جهت انجام تست و مجوزهای لازم به صورت آزمایشی وارد شده اند و اصلاً بحث دریافت پلاک ملی نیست. اما همین که بالاخره این دو دستگاه خریداری شده و به کشور وارد شده اند، قدم خوبی در ورود خودروهای برقی و با تکنولوژی بالا است.

BMW i3

BMW i3

خودروهای برقی همانند بی ام و i3 زیرساخت های بسیاری برای تردد شهری نیاز دارد و به نظر می رسد که هنوز این زیرساخت ها در حتی شهر تهران نیز آماده نشده اند. بی ام و i3 که خودرویی تمام برقی است در فواصل مشخص در شهر نیاز به پایگاه های شارژ سریع دارند که به دلیل هزینه های بالا و تجهیزات گران قیمت، معمولاً در کشورهای اروپایی، دولت ها سرمایه گذاری های عظیمی برای نصب این تجهیزات در راستای تشویق مردم به استفاده بیشتر از این نوع خودروها می کنند.
حال باید ببینیم با ممنوعیت واردات خودرو و مشکلات ارزی کشور، آیا اصلاً تسلا موتور قشم می تواند موفق به دریافت مجوز و عرضه بی ام و i3 به کشور شود یا خیر.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/15
برادر من ما تو تامین قطعه پراید موندم،می گویم تحریم شدیم کمبود قطعه داریم،حالا شما می یای از تامین زیر ساخت ها برای خودرو برقی روز دنیا میزنی،حیف نیست مردم ایران تو رفاه باشن،ما رو فقط امید میدم به بهشت!!!!
1397/5/15
مردم گير يه لقمه نونن بعد اينا i3 وارد مي كنن!!!
در حال حاضر با اين وضعيت اولويت اول سير نگه داشتن شكمه
1397/5/15
قیمت پایه:1.5 میلیارد...
1397/5/16
اگه آلودگی هوا و مریض شدن و نشدن مردم واسه حکام این کشور مهم بود که تعرفه خودروهای برقی و هیبریدی رو انقدر بالا نمی بردند که بشه ماشین لوکس !
1397/5/16
بابا چرا بی ام و مذخرف وارد ایران میکنید؟ چرا؟ واقعا چرا؟ وقتی دنای هیبرید میخواد بیاد حیف نیس سوار i3 بشیم؟