موضوعات داغ

شاهکار مهندسی؛ وقتی مرسدس بنز رکورد آیرودینامیک ترین خودرو جهان را شکست

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس بنز CLA که پیش از این دارای بهترین ضریب آیرودینامیکی در بین خودروهای تولید انبوه در جهان بود حالا رقیب دیگری را از همین کمپانی در کنار خود می بیند و مدل A کلاس سدان جدید قرار است تا این عنوان را از CLA گرفته و از آن خود کند.
مرسدس بنز A کلاس سدان جدید دارای سطح مقطع درگیر با باد معادل 0.49 متر مربع است و این امر سبب شده تا ضریب آیرودینامیکی این خودرو 0.22 باشد که در بین تمامی خودروهای تولید انبوه تا کنون بهترین است. این خودرو قرار است تا از اواخر سال 2018 وارد بازار شود.
مرسدس بنز همچنین برای بازار چین که به خودروهای جادار علاقه زیادی دارد مدلی ویژه از A کلاس سدان را عرضه کرده است که با نام A کلاس L شناخته می شود و دارای 60 میلیمتر فاصله محوری بیشتری است. اما مدل هایی که در بازار اروپا و یا آمریکا عرضه خواهند شد دارای فاصله محوری مشابه با مدل هاچ بک هستند که این عدد 2729 میلیمتر است.
مرسدس بنز برای دستیابی به بهترین ضریب آیرودینامیکی در این خودرو از پیشرفته ترین ابزار های اندازه گیری و جدیدترین نرم افزارها و کامپیوترها استفاده کرده و این خودرو تست های زیادی را در تونل باد گذرانده است.
مساحت جلوی این خودرو کاهش چشمگیری داشته است و همچنین در زیر خودرو نیز از فلاپ ها و دیفیوزرهایی استفاده شده است که ضریب درگ را کاهش می دهند.
مرسدس بنز A کلاس سدان در خط تولید های مرسدس در مکزیک و آلمان به تولید خواهد رسید و از نظر فضای سر سرنشینان عقب در بین رقبای خود بهترین است. مرسدس بنز همچنین روی این خودرو سیستم مالتی مدیا و ارتباطی جدید خود با نام MBUX را نیز عرضه خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد