موضوعات داغ

داستر؛ موتور محرک کمپانی رنو برای تاخت و تاز در بازار خودروهای اقتصادی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای شاسی بلند اعم از کراس اوورها و اس یو وی ها در سال‌های اخیر خودروهای بسیار محبوبی در بازار اروپا بودند و داچیا نیز یکی از کمپانی هایی است که با مدل داستر در این کلاس حضور داشته و البته موفقیت خوبی را هم در بازار فروش کسب کرده است.
این سازنده رومانیایی با استفاده از خودروهای ارزان قیمتی همانند ساندرو و داستر توانسته سهم گسترده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهد، در حقیقت داچیا امروز در حال پیمودن راهی است که اشکودا در دهه 90 و اوایل قرن بیست و یکم طی کرده است. کمپانی شریک داچیا یعنی رنو نیز از عملکرد داچیا رضایت کامل دارد و به همکاری خود با این برند ادامه خواهد داد.

داچیا داستر

داچیا داستر

چندی پیش بود که مدیر بخش انگلیسی داچیا در مصاحبه با اتوکار عنوان کرده بود که این شرکت بهتر است یک خودروی شاسی بلند بزرگتر را نیز عرضه کند که در رده ای بالاتر از داستر قرار داشته باشد.
با این وجود ما این ایده چندان فکر خوبی به نظر نمی رسد چون تولید خودروی بزرگتری از داستر به این معنا است که این خودرو قیمتی بالاتر نیز خواهد داشت و چنین چیزی با فلسفه داچیا که تولید خودروهای ارزان قیمت است در تضاد است، همچنین در صورتی که داچیا اقدام به تولید یک خودروی گران‌قیمت کند مشتریان خود را از دست خواهد داد چون مشتریانی که بخواهند مبالغ زیاد را هزینه کند به سمت برندهای لوکس تر بازار همانند رنو جذب خواهند شد و احتمال بسیار کمی وجود دارد که حاضر باشند پول زیادی را بابت خرید یک داچیا پرداخت کند. با این وجود اما ممکن است تا داچیا مدلی هفت نفره از داستر را به بازار عرضه کند که احتمالاً با نام گرند داستر وارد بازار خواهد شد و دارای فاصله محوری بیشتری هم در مقایسه با مدل استاندارد خواهد بود.
در حال حاضر این ها همه در حد شایعه است و فعلاً به طور رسمی توسط کمپانی تایید نشده اند. داچیا به تازگی نسل جدید داستر را به بازار معرفی کرده است که این مدل دارای طراحی بروز تر است.

داچیا داستر

داچیا داستر

داچیا داستر جدید به یک موتور 1.5 لیتری توربو دیزل مجهز شده است که این موتور در مقایسه با موتور قبلی این خودرو 30 نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد و حداکثر گشتاور تولیدی آن به 240 نیوتن متر می‌رسد. این موتور در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود و یک نسخه آن 95 اسب بخار و نسخه دیگر 115 اسب بخار قدرت دارد. گشتاور تولیدی مدل 115 اسب بخاری نیز 260 نیوتن متر است. همچنین داچیا اقدام به نصب سیستم مالتی مدیای جدید رنو در مدل جدید داستر نیز کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد