موضوعات داغ

بیسو T3 در مشهد رونمایی شد؛ عرضه کراس اوور تازه وارد چینی از زمستان

عکس مطلب اول
همانطور که می دانید نمایشگاه خودرو مشهد از روز سه شنبه کار خود را آغاز کرد. نمایشگاهی که به دلیل وضعیت بد بازار خودرو و نابسامانی های چند ماه اخیر، بی رمق تر از قبل برگزار شد. شرکت های واردکننده مشکلات زیادی را تجربه می کنند و نفسی برای آنها جهت حضور در این نمایشگاه وجود نداشت. حتی تولیدکننده های داخلی همچون گروه بهمن و کارمانیا و مدیران خودرو نیز روزهای خوبی را سپری نمی کنند و در این نمایشگاه حاضر نشدند. اما در این میان شرکت سیف خودرو یک تنه تمامی اتفاقات جالب این نمایشگاه را به دوش کشید. رونمایی از دو محصول جدید و اعلام شروع تولید کراس اووری که قرار است در زمستان امسال به بازار عرضه شود.

کابین بیسو T3

کابین بیسو T3

بیسو T3 اولین خودرویی است که توسط سیف خودرو در دیماه امسال وارد بازار خواهد شد. سیف خودرو چند سال پیش تجربه ناموفقی در عرضه خودروهای سوبارو داشت اما اینبار با خرید خط تولید مرتب خودرو و تسویه تمامی بدهی ها، با کارنامه ای پاک و بدون مشکل پا به میان گذاشته و خود را به عنوان یک خودروساز کوچک و البته خصوصی داخلی معرفی کرده است. همانطورکه گفتیم بیسو T3 اولین محصول این شرکت خواهد بود که تا کمتر از 5 ماه دیگر وارد بازار می شود و حتی نمونه های آزمایشی آن تولید شده است.

کابین بیسو T3

کابین بیسو T3

چهره بیسو T3 مربوط به سال 2016 است و چهره ای نسبتاً مدرن و هماهنگ دارد. این خودرو در سال 2017 به صورت کامل در بازار چین حضور داشت و توانست بیش از 12 هزار دستگاه از این مدل را بفروش برساند. کیفیت اجزای داخلی این خودرو نیز در نگاه اول خوب است اما برای قضاوت باید بعد از چند ماه کارکرد در بازار مجدداً به آن سری بزنیم و ببینیم که کیفیت ادوات داخلی در چه سطحی خواهد بود. غربیلک فرمان از نوع D-Cut است و یک صفحه نمایش 9 اینچی در وسط کنسول قرار دارد. همچنین در تریم داخلی از دو رنگ استفاده شده است.

کابین بیسو T3

کابین بیسو T3

بیسو T3 به یک پیشرانه 1.3 لیتری مجهز شده که دقیقاً 1298 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 133 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و 185 نیوتن متر در دور 1500 را تولید کند.گیربکس نصب شده روی بیسو T3 از نوع CVT است و تمامی نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. در جدول زیر می توانید مشخصات فنی بیسو T3 را مشاهده کنید.

نام خودروبیسو T3
کشور سازندهچین
سال (طراحی)2016
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه توربوشارژر
حجم موتور1298 سی سی
حداکثر قدرت133 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور185 نیوتن متر در ۴۵۰۰-۱۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده5 دنده دستی یا CVT
شتاب 0 تا 100اعلام نشده
حداکثر سرعت178 کیلومتر در ساعت
وزن۱۴۴۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4530 طول - 1825 عرض - 1685 ارتفاع
فاصله بین دو محور2565 میلیمتر

از نظر سطح امکانات، بیسو T3 در رده خوبی قرار دارد و روی آن امکاناتی همچون کیسه های هوا برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای، صفحه نمایش 9 اینچی، سنسور پارک جلو و عقب، دکمه استارت، سیستم های ترمز و پایداری ABS ، EBD ، ESP ، ASR و HSA نصب شده است. همچنین همانند بی وای دی S7 پشت آینه میانی یک دوربین برای ثبت اتفاقات پیش رو نصب شده است که جز امکانات پرکاربرد شهری است.
بیسو T3 خودرو بسیار جدیدی حتی در چین است و به راحتی نمی توانید اطلاعات و یا تست و بررسی هایی از این خودرو در رسانه های خارجی پیدا کنید و لذا امیدواریم با همکاری شرکت سیف خودرو بتوانیم یک نمونه از این خودرو را جهت تست و بررسی تهیه کنیم و بتوانیم نقاط قوت و ضعف و تجربه رانندگی با این چینی تازه وارد را با شما در میان بگذاریم.
البته دقیقاً همین خودروها را سیف خودرو در نمایشگاه خودرو تهران سال 96 در غرفه خود قرار داده بود. اما اینبار به صورت رسمی و با دست پر در مورد هر کدام به مشهد آمده بود و قصد دارد از زمستان امسال، هر ماه چند صد دستگاه را به بازار عرضه کند.
قیمت بیسو T3 هنوز مشخص نیست و با وضعیت کنونی بازار و تخصیص ارز برای خودرویی ها، شاید کمی زود باشد که بخواهیم در مورد قیمت بیسو T3 صحبتی کنیم اما هر آنچه باشد، قیمت این خودرو با توجه به اینکه به صورت CKD عرضه می شود، و با یک مقایسه بین رقبا، کمی ارزان تر از چری تیگو 5 خواهد بود پس در شرایط کنونی و امروزی بازار، قیمت بیسو T3 کمتر از 120 میلیون تومان خواهد بود اما باز هم باید ببینیم که در نهایت چه ارزی به این خودروساز تازه وارد خواهد رسید.
هر آنچه باشد در شرایط کنونی بازار خودرو و گرانی های پی در پی، قیمت فاکتور اصلی و حرف اول انتخاب یک خودرو است و سیف خودرو مطمئناً برای بقاء و ورود راحت تر به بازار محکوم به اعلام قیمت رقابتی خواهد بود.
در زیر می توانید فیلم کوتاهی از این خودرو را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

23 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/18
از نزدیک متوجه میشید که رینگ و لاستیکش به شکل احمقانه ای کوچیکه !!
1397/5/18
یک و نیم تن وزن و موتور 1300 سی سی؟؟!!!
پلاستیک خشک و بی کیفیت در حد پراید؟
کراس اور حرمت داره نه لذت! :/
1397/5/18
هم زشته هم قدرتش اندازه یه جاروبرقیه!!!
اینو 100میلیون بذارن جالب میشه!!!
1397/5/18
برند غیر چینی انتظار نداریم بیارین ولی تو چینیا حداقل درست درمونشو بیارین بیسو چیه آخه؟!
این الان برای مرتب خودرو افت محسوب نمیشه که میخواد همچین چیزی رو خط تولیدش مونتاژ شه؟!تجربه ی گونو بس نبود براشون؟
*به سفارش سیف تو تاسیسات مرتب منتاژ میشه این ماشین
1397/5/19
مردم چین شب میخوابن صبح که بیدار میشن میبینن چندتا شرکت جدید خودروسازی مثل قارچ از زمین دراومده بعد ببین ما به کجا رسیدیم که دست به دامن این شرکت ها شدیم
1397/5/19
با این قیمت ها انشالا تو خواب یکیشو می خریم !
1397/5/19
رفتم نمایشگاه و از نزدیک دیدمش کارشناس فروش ورزنده (نمایندگی مشهد سیف خودرو ) می گفت این مدل 110 و اون یکی T5 150 قیمت خواهد بود. راستش کیفیت داخل ماشین اگه همین باشه بسیار بهتر از محصولاتی مثل هایما هست که ایران خودرو داره میزنه. اما چیزی که کاملا آزار دهنده است، وزن و موتور این ماشینهاست که به نظرم اصلا همخوانی نداره. در مورد این ماشین که همه چیز گویاست، اون مدل دیگه موتور 1500 توربو با 150 اسب قدرت و وزن 1660 کیلوگرمی!
1397/5/19
اینا همون ماشین های چینی هستند که تو خود چین فروش بسیار کمی دارند و حالا در ایران اومده برای فروش....
1397/5/19
تو فیلم نصف دکمه های مانیتور کار نمیکرد و کلی تاخیر داشت حالا تا ته این ماشینو بخون
1397/5/19
در دنیایی که خودروسازانی معتبر چون تویوتا و فورد و هیوندا خودروهای زیبا
و با کیفیت تولید می کنند واردات پیسو و جک و جونور چینی بی کیفیت احمقانه
است!!
1397/5/19
حالا ببینید این مذخرفو با این موتور آشغالش چند صد تومن بهتون قالب میکنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1397/5/19
از نزدیک این ماشینو دیدم و تست درایو رو هم شرکت کردم . سطح تجهیزات در مدل ex عالی هستش گیربکس cvt در ابتدا حرکت تنبل و در ادامه عملکرد مناسبی داشت کیفیت داخلی خوب بود کولر خوب بود فرمان عالی
1397/5/20
اخه این چه ماشینیه؟ تو رو خدا اینا رو وارد نکنید.ماشین با این بدنه قدرت 206 هم نداره. مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/5/22
تست درایو شرکت کردم. شتابش از لیفان x50 و x60 اتومات که cvt دارن بیشتر بود
1397/6/7
متاسفانه در چین فروش این خودرو مورد استقبال قرار نگرفت و حتی مواردی درمواردی به کارخانه مرجوع شده بود که از کیفیت بی نهایت پایین این خودرو حتی در مقابل سایر خودروهای چینی هموطن خودش حکایت دارد،به هر حال بدون تایید شرکتهای مستقل و مورد تایید جهانی در زمینه استاندارد خودرو در حال حاضر این خودرو کاملا گمنام و فاقد ارزش فنی است.موفق باشید
1397/7/14
آخه چرا حرف مفت میزنی مگر تو در نمایندگی یا کارخانه ی بیسو در چین کار میکردی که شاهد مرجوعی ها بودی؟! آخه چرا حماقت خودتو به همه اعلام میکنی؟ تو اصلا این ماشینو از صد کیلومتری دیدی که اظهار نظر میکنی اه اعصاب آدمو میریزین بهم شماها
1397/6/14
این چیه دیکه تازه ۱۲۰میلیون یا قمر بی قمر
ماشاالله صحفه نمایش هم هرچی میزنه روش با تاخیر عمل میکنه یا باید دوبار بزنه روش ... دلیل اینکه اینرو میخوان به بازار ما ایرانی ها بیارن اینه که که ما پراید را به قیمت ۳۰ میلیون میخریم و میگیم پراید ۸ میلیون هم نمی ارزه و تازه واسه خرید ۲۲ میلیونی سایت صف میکشیم ‌... تو این اوضاع شاید فروش بره ... من موندم ققط چینی چینی
1397/6/27
حداقل چیزی که تو فیلم نمونه تیزر مشخص ماشینی بی کیفیت که بیشتر در ضاهر گول زنندس،
از مانیتور بی کیفیت چینیش که خیلی از دستورات رو نمیتونه عمل کنه و تاچ بیخودش که اکثرا 2تا 3بار کاربر تلاش میکرد تا عمل کنه ،
همینطور باز و بسته شدن در صندوق که ادم رو یاد سختی و خشکی سمند میندازه
تازخ بقول شما با قیمت 120 میلیون تومن که قطعا بیاد تو بازار آزاد اینرو تا 200 تومنم میکشونن ...واقعا چرا میخریم ما هرچی میدن بهمون رو میگیم به به ممنون بفرمایین اینم 100 میلیون !!!
1397/7/23
usb میزنه برف پاک کنش کار میکنه:)))))
1397/7/30
با احترام به همه . کسی که ماشین ندیده باید از این ماشین تعریف کنه . منم اگه هیچ ماشینی سوار نشده بودم با دیدن این جو زده میشدم . چینی های موجود در ایران همگی زباله هستن .
1397/8/2
حیف از اون مگا بایت ترافیک اینترنتی که برای دیدن این ویدئو هدر دادم
1397/9/14
من 35 سالمه و هنوز متوجه نشدم چرا مسولین دولتی و حکومتی نمیذارن ما بهتر و ارزانتر از این اشغالها رو تولید کنیم
خدا تو قران فرموده من سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدم مگر ب دست خودشان
1397/12/5
نمی دانی ؟ چون رابطه ایران با اروپا آمریکا خوب نیست نمی‌تونه محصولات آنها را تولید کنه ، محصولات چینی هم آنهایی که کاملاً چینی هستند و طرف قراداد غربی ها نیستن تولید می کنند تا مشکلی برای تولید و قطعه بوجود نیاد