موضوعات داغ

ماحصل تزریق بودجه جیلی؛ لوتوس با دو کراس اوور به جنگ بی ام و X4 و X6 خواهد رفت

عکس مطلب اول
این موضوع کاملا آشکار شده است که لوتوس در حال توسعه یک کراس اوور است ولی یک گزارش جدید حاکی از آن است که لوتوس هم اکنون در اندیشه تولید یک کراس اوور دیگر نیز هست.
جزئیات مربوط به این موضوع محدود است اما نشریه Car Magazine گزارش می کند که لوتوس در نظر دارد کراس اوورهایی برای رقابت با بی ام و X4 و پورشه ماکان و مدل های بزرگتر آنها یعنی بی ام و X6 و پورشه کاین تولید کند. مشخص نیست اول کدام یک از این دو کراس اوور رونمایی خواهند شد اما یکی از آنها قرار است در سال 2020 رونمایی شود. کراس اوور دوم احتمالا حدود 1 سال پس از آن رونمایی می شود.
طرح اول مستلزم این بود که لوتوس با شرکت چینی Goldstar Heavy Industrial همکاری کند ولی این طرح اکنون منتفی شده است زیرا لوتوس به مالکیت جیلی در آمده است. این موضوع تاثیر عظیمی در توسعه و تولید این دو کراس اوور خواهد داشت زیرا Jean Marc Gales مدیرعامل سابق لوتوس به نشریه Car Magazine گفته بود که احتمالا این دو مدل از اجزای فنی مشترک با خودروهای ولوو مانند موتورها، سیستم های رانندگی خودران و سیم کشی برخوردار خواهند شد.
با وجود این اشتراک در اجزای فنی، این دو کراس اوور بر اساس پلتفرم SPA ولوو ساخته نمی شوند و طبق گفته آقای Gales این دو مدل هیچ شباهتی به ولوو XC90 ندارند بلکه از طراحی داخلی و خارجی منحصر به فردی برخوردار خواهند شد.

رندر فرضی از کراس اوور لوتوس

رندر فرضی از کراس اوور لوتوس

هنوز در مورد مشخصات فنی این خودروها چیزی اعلام نشده است اما نشریه Car Magazine می گوید که احتمالا این دو کراس اوور از یک موتور 4 سیلندر متعلق به ولوو همراه با یک سیستم هایبرید برخوردار می شوند. با این حال این پیشرانه ها برای تولید قدرت بیشتر تقویت خواهند شد.
مدیرعامل سابق لوتوس وعده داد که یکی از این کراس اوورها کم ارتفاع ترین و احتمالا عریض ترین کراس اوور در کلاس خودش خواهد بود تا تعادل و پایداری خوبی داشته باشد. او در ادامه به این موضوع نیز اشاره کرد که این مدل قطعا سبک ترین کراس اوور در کلاس خودش خواهد بود و بهترین عملکرد را در پیست خواهد داشت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/31
car magazine همون مجله ماشین خودمون نیست؟!!!