موضوعات داغ

تصمیمات مهم کارگروه آلودگی هوای استان تهران، از نوسازی تاکسی ها تا نظم دهی خودروهای سنگین

عکس مطلب اول
به گفته مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تهران، تاکسی های فرسوده ای که در طرح جایگزینی خودروها ثبت نام کرده اند اما هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته اند، می توانند تا زمانی که خودروی آن ها تحویل داده شود در سطح شهر تهران تردد داشته باشند و عبور و مرور هرگونه خودروی فرسوده، به جز این شرایط مشمول جریمه خواهد بود.
کیومرث کلانتری در جلسه کارگروه آلودگی هوای استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد، گفت امروز پنج مصوبه داشتیم که نخستین مصوبه در مورد معاینه فنی خودروها و رفع ابهامات بین پلیس راهور و ستاد معاینه فنی بود. داشتن معاینه فنی برای خودروهای حاضر در شهر تهران الزامی است و عدم همراه داشتن این مدرک، موجب اعمال جریمه می شود. هم چنین سامانه ای برای ثبت اتوبوس ها و مینی بوس هایی که تحت سرویس مدارس فعالیت می کنند، طراحی شده و از اول آبان ماه، از تردد وسایل نقلیه آلاینده سنگین در شهر جلوگیری خواهد شد. سامانه دیگری نیز برای نظم بخشی به فعالیت کامیون ها تدارک دیده شده است. این سامانه به صورتی برنامه ریزی شده که تنها خودروهای دارای معاینه فنی معتبر می توانند در آن ثبت نام کنند.
وی از افتتاح این سامانه از اواخر شهریورماه خبر داد و اضافه کرد: تمامی خودروهای سنگین که قصد حمل بار یا مسافر را در کلانشهر تهران دارند، باید با فراهم آوردن ملزومات در این سامانه ثبت نام کنند. حمل بار و حمل مسافر به صورت مکانیزه در این سامانه ثبت نام شده و انجام می شود.
توسعه قطار شهری و مشکلات تاکسیرانی
در این جلسه صحبت هایی در مورد توسعه مترو و رفع مشکلات تاکسیرانی صورت گرفت که نتیجه آن تصمیماتی برای پیگیری تامین اعتبارات توسعه قطار شهری و پرداخت یارانه به بلیط مترو بود. از سوی دیگر تاکسیرانی تهران برای جایگزینی خودروهای فرسوده با مشکل مواجه است. وی از تاکید بر جایگزینی خودروهای ثبت نامی خبر داد و عنوان کرد: مطابق گزارش وزارت صنعت، تولید خودروها ده درصد افزایش داشته است، پس حتما باید تعدادی از این خودروها به فعالیت تاکسیرانی اختصاص یابند تا شاهد تردد خودروهایی با عمر بیش از ده سال در شهر تهران نباشیم.
در آخرین بخش، برنامه این کارگروه تقویت ایستگاه های سنجش آلودگی هواست. به خصوص که در نیمه دوم سال داده های این ایستگاه ها اهمیت بیشتری دارند و باید بروز رسانی فنی این ایستگاه ها با جدیت بیشتری دنبال شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/17
با این خودروهایی که شما برای نوسازی تاکسی ها در نظر گرفته اید چه چینی یا تولیدات
بی کیفیت داخلی الودگی هوا کم نخواهد شد چون همه انها بالای ده لیتر بنزین در صد کیلومتر
مصرف دارند.چاره خودروهای هایبرید و برقی است مثل همه جای دنیا.