موضوعات داغ

سنگ بزرگ گمرک پيش پای قطعه سازان داخلی

عکس مطلب اول
در حالي كه هنوز بسته سياست ارزي جديد دولت وارد يك هفتگي خود نشده اما برداشت ها از نحوه اجراي اين بسته موجب برخي سنگ اندازي هاي جديد در مسير توليد شده است.
به گزارش خودرونگاران، به تازگي و طبق اطلاعات كسب شده از سوي خبرنگار مجله خبری خودرونگاران به نظر می رسد كه از روز گذشته گمرك جمهوري اسلامي ايران به بهانه محاسبه تعرفه و عوارض واردات بر مبناي ارز سامانه نيما براي كساني كه با ارز ٤٢٠٠ توماني اقدام به واردات كرده بودند موجب آشفتگي در بازار توليدكنندگان قطعات كرده است.
يكي از قطعه سازان در گفت و گو با خبرنگار خودرونگاران با اشاره به روال جديد گمرك توضيح مي دهد :"از روز گذشته گمرك جمهوري اسلامي از قطعه سازاني كه با ارز ٤٢٠٠توماني اقدام به واردات مواد اوليه كرده بودند ، عوارض بر مبناي ارز تعريف شده در سامانه نيما يعني ٨٥٠٠توماني موجب افزايش چندين برابري هزينه واردات مواد اوليه شده است ."
اين قطعه ساز ادامه مي دهد:" اين روال باعث افزايش قيمت توليد مي شود كه نتيجه آن علاوه بر افزايش مجددا قيمتها، كاهش توليد قطعه سازان است.
اين شرايط در حالي است كه در حال حاضر توليد كنندگان خودرو به جهت كاهش توليد قطعه سازان، خودروهاي خود را با نقص قطعه توليد و در انبارهاي خود دپو مي كنند. با روال جديد گمرك اين امر تشديد شده و بايد منتظر افزايش تعداد خودروهايي باشيم كه با اين شرايط توليد و در انبارها دپو مي شوند.
بر اساس آمارهاي مختلف اعلامي در حال حاضر بيش از پنجاه هزار دستگاه خودرو با شرايط نقص قطعه در انبارهاي توليدي قرار دارند. حتي در طي هفته هاي گذشته برخي از تشدید این بحران خبر داده بودند كه سنگ جديد گمرک اين شرايط را تشديد خواهد كرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد