موضوعات داغ

توقف عرضه خودروهای داخلی به بازار توسط خودروسازان + جدول قیمت خودروهای داخلی

عکس مطلب اول
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفتگو با صدا و سیما گفت: بازار خودرو هفته گذشته به آرامش نسبی رسیده بود که متاسفانه این آرامش ادامه نیافت، چرا که اخبار منتشر شده در خصوص آزادسازی قیمت خودرو و حذف شورای رقابت از پروسه قیمت گذاری، موجب شد تا خودروسازان عرضه محصولات به بازار را متوقف کنند.
این اقدام آنها، موجب شده تا قیمت ها مجددا رو به صعود باشند. به گفته موتمنی، اختلاف قیمت خودروهای کمتر از سی میلیون تومان در کارخانه و بازار حدود 5 الی 8 میلیون تومان، خودروهای بین 30 تا 45 میلیون تومان در حدود 15 الی 20 و خودروهای 45 تا 60 میلیون تومان به 15 الی 25 میلیون تومان رسیده است. در مورد خودروهای بالاتر از شصت میلیون تومان نیز، قیمت های بسیار انفجاری دیده می شوند، نظیر مزدا 3 با قیمت 230 میلیون تومان، برلیانس H330 با قیمت 82 میلیون تومان و هایما S5 با قیمت 140 میلیون تومان.
بسیاری از افراد، نظراتی همانند گفته های سعید موتمنی دارند. او اعتقاد دارد که انحصار موجب می شود تا خودرو، قیمت مناسبی نداشته باشد و افزون بر آن، عدم نظارت دقیق در این بازار انحصاری، راه را برای شرکت های تولید کننده هموار کرده تا به راحتی بتوانند بازار را تحت تاثیر قرار دارند.
به جدول قیمت های چند خودروی محبوب و پر فروش بازار بنگریم و مقایسه ای بین قیمت این خودروها در کارخانه و بازار داشته باشیم:


لیست قیمت خودروهای داخلی

لیست قیمت خودروهای داخلی

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/26
همش فیلم خودشونه دو دوزه بازی میکنند هرچی تولید میکنند بیشتر تو جیب خودشون بره...منت هم بذارن بعد سر و دست هم واسه آشغالاشون بشکنند مردم
1397/5/26
نخرین.........تا صنعت خودرو صاحب پیدا کنه....
مردوم نخرین.
1397/5/26
خواهشا اینجوری قیمت نزنین توی سایت.
بازار خیلی کمتر از اینی است که شما اعلام کردی.
مثلا 206 تیپ 5 با 53-4 تومن داره خرید و فروش میشه
1397/5/28
آخه مغز فندقی ! خودروبانک میاد اعتبار خودشو زیر سوال میبره خبر کذب بزاره اینجا !!!؟؟؟ خودت فکر کن اصلا امکان پذیره !؟