موضوعات داغ

مروری بر ستارگان بزرگ نمایشگاه پاریس 2018

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شمارش معکوس برای نمایشگاه خودروی پاریس آغاز شده و در پاییز امسال، خودروسازان و علاقمندان به خودرو تا مدتها با اخبار و رویدادهای این نمایشگاه سرگرم خواهند بود. نمایشگاه خودروی پاریس که به صورت متناوب با نمایشگاه خودروی فرانکفورت برگزار می شود، بزرگترین نمایشگاه خودروی جهان از نظر تعداد بازدیدکننده است. این نمایشگاه نخستین بار کار خودش را در سال 1898 آغاز کرد و در آخرین دوره برگزاری، یعنی سال 2016، بیش از یک میلیون بازدید کننده و ده هزار خبرنگار را به خودش جلب کرد که رقم فوق العاده ای برای این نمایشگاه و برگزار کنندگان آن است.
اما باید منتظر چه خودروهایی در نمایشگاه پاریس باشیم؟ آنطور که خبرنگاران مختلف عنوان می کنند، عمده توجهات به سمت بی ام و سری سه جدید، مرسدس بنز EQ C که یک خودروی الکتریکی است، و سوزوکی جیمنی جدید جلب خواهد شد. این نمایشگاه در روزهای چهارم الی چهاردهم اکتبر 2018 برگزار خواهد شد و علاوه بر محصولات معمول خودرویی، غرفه هایی نیز به محصولات الکتریکی، هیبریدی و هیدروژنی اختصاص می یابد و فدراسیون جهانی اتومبیل رانی یا FIA نیز برنامه های ویژه ای در این نمایشگاه ارایه خواهد داد.
در ماه های اخیر بسیاری از خودروسازان نظیر فورد، ولوو، فولکس واگن،اینفینیتی و نیسان از شرکت در این نمایشگاه انصراف داده بودند و این مورد برگزار کنندگان را با نگرانی مواجه کرده بود. این اقدامات اخیر، نشان دهنده تغییر ماهیت نمایشگاه های خودرو و علاقه بیشتر خودروسازان به بازاریابی های دیجیتال است. همانطور که در ادامه خواهیم دید، بعضی برندها نیز مسیری بین بازاریابی حضوری و دیجیتال را انتخاب کرده اند و تنها با نمایندگان محلی در پاریس حاضر شده اند.

لامبورگینی

لامبورگینی

در ادامه تک تک شرکت کنندگان در این نمایشگاه را بررسی می کنیم:
1-آستون مارتین:
این خودروساز تنها به واسطه نمایندگی اش در پاریس در این نمایشگاه حضور دارد. مدل های DB11 Volante ، Vantage و DBS Superleggera برای علاقمندان به نمایش در خواهند آمد.
2- آئودی :
آئودی در این نمایشگاه قصد دارد از مدل سوپرمینی A1، که در حقیقت نسخه قوی تری از فولکس واگن پولو است رونمایی کند. علاوه بر آن، مدل A6 نیز رونمایی خواهد شد.

Audi A1

Audi A1

3-بی ام و:
بی ام و حساب ویژه ای روی این نمایشگاه باز کرده است. مدل های سری سه جدید با کد G20، مدل های کوپه سری هشت ، مدل X5 و رودستری که همه انتظارش را می کشند، یعنی BMW Z4 در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد.
4-سیتروئن:
تنها محصول جدیدی که سیتروئن برای این نمایشگاه آماده کرده، مدل C5 ایرکراس است که تمرکز فروش آن بر بازارهای اروپایی خواهد بود.
5- دی اس:
دی اس که برند لوکس گروه پژو سیتروئن محسوب می شود، مدل DS3 Crossback را که تصاویر جاسوسی آن منتشر شده بود را رونمایی می کند.

DS3

DS3

6-هیوندای:
این شرکت کره ای، مدل ارتقا یافته از هاچ بک i30 به نام i30 Fastback را برای نمایشگاه پاریس آماده کرده است.
7-کیا:
این شرکت نیز از مدل جدید هاچ بک سید، که خاص بازارهای اروپایی است رونمایی می کند.
8-لامبورگینی:
همانند آستون مارتین، این شرکت نیز در این نمایشگاه شرکت نکرده است و تنها نماینده فرانسوی آن محصولاتی را به نمایش خواهد گذاشت.
9-مرسدس بنز:
این شرکت آلمانی نیز به خوبی برای به چالش کشیدن رقبا آماده شده است. خبرنگاران انتظار دارند تا مدل هایی همچون A35 AMG که یک هاچ بک است، خودروهای کلاس B، GLE که قرار است در آینده با نام کلاس M شناخته شود و EQ C که یک SUV الکتریکی است، توسط مرسدس بنز رونمایی شوند.
10-پژو:
این عضو دیگر شرکت PSA، مدل استیشن پژو 508 به نام 508SW را برای نمایشگاه پاریس آماده کرده است. خودروهای استیشن بازار خوبی در اروپا دارند و خودروسازان اروپایی نیز معمولا این گونه محصولات را در سبد تولیدات خود ارایه می دهند.

508SW

508SW

11-پورشه:
مدل فیس لیفت شده پورشه ماکان، تنها دستاورد پورشه در نمایشگاه خودروی پاریس خواهد بود.
12-رنو:
دیگر خودروساز مطرح فرانسوی قصد دارد تا با ارایه انبوهی از مدل های مفهومی، باقی خودروسازان را به چالش دعوت کند.
13-اشکودا:
با وجود آنکه فولکس واگن در این نمایشگاه حضور ندارد، اما دیگر اعضای مجموعه VW، حضوری پر رنگ دارند. این شرکت محصولاتی همچون کدیاک vRS که یک شاسی بلند با عملکرد بالاست، مدل Karoq Scout که یک کراس اوور می باشد و یک مدل مفهومی را برای این نمایشگاه آماده کرده است.

Karoq Scout

Karoq Scout

14-سوزوکی:
تمام توجهات این شرکت ژاپنی در این نمایشگاه، بر ارایه مدل جدید سوزوکی جیمنی و بازاریابی مناسب برای آن در اروپا معطوف شده است.

سوزوکی جیمنی

سوزوکی جیمنی


نمایشگاه پاریس هر روزه از ساعت ده صبح الی هشت شب پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود. بلیط این نمایشگاه برای بازدید کنندگان عادی بین نه الی نوزده یورو خواهد بود و برای بازدید کنندگانی که بین 11 الی 17 سال سن دارند، نیاز به پرداخت تنها نه یورو دارید و بازدید کنندگانی که کمتر از یازده سال سن دارند، می توانند رایگان به این نمایشگاه وارد شوند.

نمایشگاه خودروی پاریس

نمایشگاه خودروی پاریس



نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/27
سایپا و ایران خودرو جایشان خالی است و به نظرم امسال پاریس نمایشگاه جذابیت ندارد واقعا کاش که این دو قطب نابود کننده ایران نابود کننده جهانی شوند
1397/5/28
اونا نمایشگاه میذارن ما هم نمایشگاه شیراز و مشهد میذاریم
البته در عوضش خودمون میریم بهشت و اونا میرن جهنم😄😄😄
خدا لعنتشون کنه که یه جون این همه باید تو ایران کار کنه و پسن انداز کنه تا بتونه پراید بخره که قاتل خودش و خانوادشم میشه...
تازه بعد از چند سال که پولاش و آماده کرد پراید قیمتش میشه دو برابر
وطنم پاره تنم
این مطلب و که خوندم بیشتر از همه وقت دوست داشتم تو ایران نبودم
کاش میشد حداقل رفت کاش میشد.....
در عوضش خودمون میریم بهشت😀😀😀
1397/5/29
ایکاش سوزوکی جیمنی تو ایران عرضه میشد البته با یه موتور قوی
قطعا موفق خواهد بود