موضوعات داغ

سودآورترین برندهای خودروسازی در نیمه اول سال 2018 مشخص شدند

عکس مطلب اول
در سال های اخیر خودروسازان پر تیراژ در جستجوی راه هایی برای بالا بردن راندمان سودآوری خود بوده اند. به عنوان مثال، نیسان احتمالا تولید خود در امریکای شمالی را تا 20 درصد کاهش می دهد و فورد در حال برنامه ریزی برای ایجاد تغییرات نسبتا بزرگی در بازارهای اروپا و امریکای جنوبی است. ظاهرا یک پژوهش جدید نشان داده است که آمار تولید بالا و سودآوری بالا ارتباطی با یکدیگر ندارند.
این پژوهش که توسط اقتصاد دان آلمانی پروفسور فردیناند دودن هافر انجام شده است، نشان می دهد که در 6 ماه اول امسال فراری سودآورترین برند در صنعت خودرو بوده است. این سوپر اسپرت ساز ایتالیایی به ازای هر خودروی صفر کیلومتری که به فروش می رساند از سود عملیاتی 69 هزار یورو (حدود 80 هزار دلار بر اساس نرخ فعلی ارز) برخوردار می شود. از طرف دیگر سود جگوار - لندروور از فروش هر خودرو تنها 800 یورو (927 دلار) بوده است.
این پژوهش با بررسی برندهای لوکس آلمانی نشان می دهد که میزان سودآوری پورشه حدود 2 برابر بیشتر از سه رقیب اصلی خود یعنی مرسدس، آئودی و بی ام و است. این خودروساز اشتوتگارتی که در زمینه تولید خودروهای اسپرت و SUV فعالیت دارد از سود عملیاتی 17 هزار یورو (19.715 دلار) به ازای فروش هر خودرو برخوردار است در حالی که سه خودروساز لوکس رقیب حدود 9 هزار یورو (10.500 دلار) سود عملیاتی دارند. علاوه بر این، پژوهش این پروفسور نشان می دهد که با فروش هر خودرو حدود 5 هزار یورو (5800 دلار) سود به حساب های بانکی مازراتی واریز می شود در حالی که سودآوری ولوو اندکی پایینتر از این رقم است.
جالب اینجاست که بنتلی در حال حاضر از فروش هر خودرو حدود 17 هزار یورو (19.715 دلار) ضرر می کند که علت این موضوع طبق گفته سخنگوی این شرکت این است که بنتلی در حال سرمایه گذاری سنگین در زمینه فناوری های خودروهای الکتریکی است. این موضوع در مورد تسلا نیز صدق می کند زیرا حدود 11 هزار یورو (12.757 دلار) از فروش هر خودرو ضرر می کند. خودروسازانی مانند رولزرویس و لامبورگینی نتایج مالی خود را محرمانه نگه داشته اند و این پژوهش شامل آنها نمی شود.
یک بررسی اجمالی در نتایج این پژوهش نشان می دهد که میزان سودآوری برندهای برتر این پژوهش یعنی فراری و پورشه از سال گذشته تاکنون تغییر خاصی نکرده است. در ماه مارس سال 2017 نشریه بلومبرگ گزارش کرد که فراری حدود 90 هزار دلار از فروش هر خودرو سود می کند در حالی که سود پورشه حدود 17 هزار دلار است.

فراری 812 سوپرفست

فراری 812 سوپرفست


پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/29
بیشترین سود در جهان اول متعلق سایپاست بعد ویران خودرو
با اختلافی از اینجا تا اون سر کهکشان راه شیری
1397/5/29
داداچ گفتن سودآور ترین خودروساز ن دستگاه مرگ جمعی