موضوعات داغ

گنجینه مدفون؛ کشف خودروهای آنتیک دهه 30 در آمریکا

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای کلاسیک و مخصوصا سری مربوط به دهه 30، 40 و 50 میلادی برای کلکسیونر از ارزش ویژه ای برخوردارند. این دسته از خودروها گنج های غیر قابل ارزشگذاری هستند که تاریخ اتوموبیل سازی را میسازند و همچنین حرفهای زیادی برای گفتن دارند. این ویژگی ها سبب توجه ویژه ما به ماجرای پیدا شدن تعدادی خودرو کلاسیک متروکه شده است.
اخیرا یک پیمانکار به نام "David Mount" در کارولینای شمالی به تخریب ساختمانی متروکه و پاکسازی زمین مشغول بوده که با تعدادی خودرو کلاسیک متعلق به زمان قبل از جنگ رو به رو میشود و آنها را از زیر زمین بیرون میکشد.
بر اساس گفته های دختر آقای Mount ابتدا تنها جلو پنجره و چراغ های خودرویی از میان مخروبه ها دیده میشده و زمانی که آنها زمین را کنندند به یک خودروی Plymounth Roadster سال 1933 میلادی برخوردند. زمانی که این پدر و دختر، خودرو را از دل زمین بیرون کشیدند تصمیم گرفتند به گشتن ادامه دهند و البته تلاش آنها بی ثمر نبود. آنها حدود 10 خودرو را از زمین بیرون کشیدند و اینطور به نظر میرسید که این خودرو ها در یک گاراژ زیرزمینی قرار داشته اند.
در میان خودروهای یافت شده یک Roadster غیر قابل تشخیص، شاسی یک فورد دهه 30 با موتور تخت 8 سیلندر و خودرو Chevrolet Master Deluxe sedan متعلق به سال 1939 دیده شده است.
خوشبختتانه مالک زمین و ساختمان متروکه علاقه ای به نگهداری خودروها از خود نشان نداده و آقای Mount و دخترش نگهداری آنها را به عهده گرفته اند. هرچند که میزان تخریب در بعضی از آنها بسیار زیاد بوده و امیدی به بازسازی آنها وجود ندارد.
تا به حال 2 عدد از خودروها ناشناس باقی مانده اند و اگر شما میتوانید آنها را تشخیص دهید آقای Mount صمیمانه از شما دعوت میکند به گروه فیسبوک آنها بپیوندید و به صحبت در مورد این خودروها بپردازید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد