موضوعات داغ

عقب نشینی پلنگ انگلیسی؛ احتمال حذف موتورهای V8 از کل مدل های جگوار لندروور

عکس مطلب اول
با اینکه مدل های 8 سیلندر جگوار و لندروور زیاد کم مصرف نیستند ولی بعید است که این موضوع برای مالکین آنها اهمیتی داشته باشد زیرا صدای تحریک آمیزی که هنگام تخت گاز از اگزوز جگوار F-Type SVR یا رنجروور اسپرت SVR به گوش می رسد، هر گونه احساس منفی نسبت به آنها را از بین می برد. اما تا چند سال بعد ممکن است حتی در گران ترین مدل های جگوار و لندروور هم خبری از موتور V8 نباشد.
طبق گزارش نشریه اتوکار، جگوار – لندروور قصد دارد از این لحظه به بعد تا سال 2024 طیف مدل های خود را کاملا اصلاح کند. این گروه خودروسازی علاوه بر معرفی مدل هایی با طراحی جدید بر اساس پلتفرم های جدید و گسترش مدل های الکتریکی، در پیشرانه های خود نیز تغییرات اساسی ایجاد خواهد کرد. نشریه اتوکار می گوید که یک موتور 6 سیلندر خطی و یک موتور 3 سیلندر خطی جدید در راه هستند و توربوشارژر الکتریکی در تمام مدل ها به صورت استاندارد نصب می شود. اما ظاهرا این گروه خودروسازی فعالیتی در زمینه موتورهای V8 ندارد. اتوکار بدون ذکر منبع گفته است که این خودروساز انگلیسی سرانجام موتورهای V8 را از مدل های خود حذف می کند.
اتوکار زمان مشخصی برای حذف موتورهای V8 ذکر نمی کند اما اگر قرار باشد چنین اتفاقی رخ دهد احتمالا در آینده نزدیک نخواهد بود. خوشبختانه حتی بدون موتورهای V8 باز هم به نظر نمی رسد جگوار – لندروور قصد داشته باشد مدل های اسپرت خود را به کلی حذف کند. طبق گزارش اتوکار، جگوار – لندروور از یک نسخه اسپرت از موتور 6 سیلندر خطی جدید با عملکرد بالا استفاده خواهد کرد. حداقل به جگوار - لندروور اعتماد داریم که این موتور جدید هم صدای جذابی داشته باشد. علاوه بر این، احتمالا به لطف توربوهای الکتریکی واکنش پدال گاز این موتور شگفت انگیز است.
یکی از مقامات سخنگوی جگوار – لندروور گفت:
« ما همچنان مدل های خود را با موتورهای مختلفی عرضه می کنیم تا نیازهای مشتریان ما در ایالات متحده و سرتاسر جهان برآورده شود. در بین مدل های ما انواع موتورهای احتراق داخلی 4 سیلندر، 6 سیلندر و 8 سیلندر که هم مدل های توربوشارژ و هم سوپرشارژ را در بر می گیرد، موتورهای بنزینی و دیزلی، پیشرانه های هایبرید و حتی مدل های تمام الکتریکی مانند جگوار I-Pace در دسترس هستند. »
این مقام سخنگو تاکید کرد که جگوار – لندروور قصد دارد یک نمونه الکتریکی از تمام مدل های خود تا سال 2020 به بازار عرضه کند اما در ادامه گفت:
« موتور احتراق داخلی همچنان یک بخش برنامه ریزی شده از محصولات ما در آینده قابل پیش بینی را تشکیل می دهد. »
امیدواریم موتورهای احتراق داخلی این خودروساز شامل موتورهای V8 نیز باشد زیرا دل کندن از صدای غرش موتورهای V8 سوپرشارژ جگوار واقعا سخت است!

رنجروور اسپرت SVR

رنجروور اسپرت SVR


جگوار F-Type SVR

جگوار F-Type SVR

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد