موضوعات داغ

احتمال آزادسازی قیمت خودرو؛ احتمال جدی افزایش قیمت پراید به بیش از 40 میلیون تومان

عکس مطلب اول
مشاور خودرویی وزارت صمت با بیان این‌که این وزارتخانه با آزادسازی قیمت خودرو موافق است، از درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات خبر داد.
به نقل از خودروبانک، در نشست خبری که با حضور جمعی از مسئولان دست‌اندرکار خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن قطعه‌سازان خودروی کشور با خبرنگاران انجام شد، اخبار جدیدی از تمایل خودروسازان به افزایش قیمت محصولات شنیده شد. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که به زودی شاهد فاز جدید افزایش قیمت خودرو در کشور باشیم.
اصغر خسروشاهی در نشست خبری امروز با خبرنگاران گفت:
وزارت صنعت در جریان تمامی اطلاعات ارزی و خرید قطعات و مواد از قطعه‌سازان و خودروسازان است؛ اگرچه باید به این نکته توجه داشت که در حوزه صنعت خودرو، فقط وزارت صنعت دخیل نیست و سایر دستگاه‌ها مانند وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز دخالت دارند؛ به همین دلیل باید به جمع‌بندی نهایی در این خصوص برسیم. در عین حال نامه‌ای از سوی انجمن قطعه‌سازان به هیئت دولت ارسال شده است و ساماندهی وضعیت فعلی به تصمیم‌گیری هیئت دولت بستگی دارد.
مشاور خودروی وزارت صنعت اعلام کرد:
درخواست افزایش قیمت از سوی دو خودروساز به رئیس جمهوری رسیده است، اما چون این موضوع در شرایط غیرعادی اعلام شده، باید رئیس جمهور شخصا در این رابطه تصمیم‌گیری کند؛ در این میان، خودروسازان در نامه‌ای به وزارت صنعت درخواست آزادسازی قیمت خودرو و فروش محصولات را تا 5 درصد زیر قیمت بازار دارند. وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو است؛ این در حالی است که پرداخت یارانه به قطعه‌سازان و هر گونه کاری که منجر به فساد و رانت خواهد شد، محدود شود.
در حال حاضر که ارز 4200 تومانی برای قطعه‌سازان به نرخ آزاد رسیده است، آشفتگی و تبعاتی به همراه دارد؛ اما تا یک یا دو هفته آینده و پس از اصلاحیه‌های صورت گرفته بر تصمیم‌گیری‌ها، این وضعیت بهبود می‌یابد.
همچنین شاپور سامعی، نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان در نشست خبری اعضای این انجمن با اشاره به این‌که امروز باید به صنعت قطعه‌سازی کشور تسلیت بگویم، اظهار داشت:
قطعه‌سازان روزهای بدی را می‌گذرانند به نحوی که ضمن تعدیل نیرو، شیفت‌های کاری خود را هم کاهش داده‌اند. در کنار این موضوع نزدیک به یک هفته است که با ابلاغ آیین‌نامه جدید، قطعه‌سازان امکان ترخیص کالاهای خود از گمرک را ندارند. نوسانات نرخ دلار عاملی شده است تا نتوانیم به تولید مستمر بپردازیم. کاهش حجم تولید قطعه اثر قابل توجهی بر تولید خودرو می‌گذارد. به اعتقاد ما 40 تا 50 درصد حجم تولید قطعات خودرو کاهش یافته است. ما کالاها را با ارز 4 هزار و 200 تومانی ثبت سفارش کرده‌ایم، اما در آیین‌نامه جدید باید دلار 9 هزار تومانی را معیار قرار داده و مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنیم. برای ترخیص کالاهای خود به گمرک مراجعه می‌کنیم و آن‌ها می‌گویند بروید سازمان حمایت؛ اما این سازمان هم آیین‌نامه را بهانه کرده و ما را به سازمان‌های دیگر می‌فرستد و هر روز سرگردان‌تر از دیروز هستیم. در این میان وقتی گشایش‌ها برای قطعه‌سازان با ارز 4200 تومانی صورت گرفت، دیگر پرداخت ما‌به‌التفاوت چه موضوعی است؟ چرا که شرعا محصول به ما تعلق دارد.
امروز خودروسازان و قطعه‌سازان نمی‌توانند از بانک‌ها وام دریافت کنند، چرا که آن‌ها سودهای 25 درصدی را مطرح می‌کنند. در حال حاضر این سوال برای ما مطرح است که اگر ما باید قطعات را با دلار 9 تا 10 هزار تومانی تولید کنیم، قیمت خودرو رشد قابل توجهی پیدا می‌کند که اصلا منطقی نیست. به عنوان نمونه، قیمت پراید به حدود 43 میلیون تومان و پژو 405 به 70 میلیون تومان می‌رسد. واردات کالا برای قطعه‌سازان از چین حدود 2 ماه و از ژاپن و سنگاپور 5 ماه زمان می‌برد، در این میان نقدینگی برای پرداخت دلار با نرخ 9 هزار تومانی به دولت نداریم. البته قبل از آغاز تحریم‌های بین‌المللی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تحریم‌های داخلی خود را علیه تولیدکنندگان داخلی آغاز کردند، که این موضوع اصلا به نفع تولیدکننده داخلی نیست.
امروز خودروهای تولیدی را می‌فروشند و نمی‌توانند کار جدیدی تولید کنند. علاوه بر این، قطعه‌سازان نیز به دلیل کمبود نقدینگی امکان تولید ندارند و در نهایت قیمت خودرو به صورت غیر منطقی افزایش پیدا می‌کند که مردم توان خرید آن‌ها را ندارند. به اعتقاد ما قیمت خودرو باید آزاد شود تا با فروش خودرو در حاشیه بازار، رشد قیمت مواد اولیه کاهش پیدا کند.
مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان هم با اعلام این‌که امروز صنعت قطعه‌سازی در بحران قرار دارد، اظهار داشت:
در حال حاضر 14 هزار نفر در این صنعت تعدیل شده است، که به اعتقاد ما 450 نفر دیگر هم بیکار خواهند شد. به خودروسازان گفتیم ما از اول شهریور امکان تولید قطعه نداریم و آن‌ها نیز به تبع، کاهش 80 درصدی تولید را پیش رو دارند؛ مسئولیت بیکاری این افراد متوجه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است. خریدهای خارجی متوقف شده است و بانک‌ها به ما حواله نمی‌دهند و بهانه تحریم را مطرح می‌کنند، درحالی که ما در شرایط تحریم تمام شگردها را یاد گرفته و حتی به صورت چمدانی معاملات خود را انجام می‌دادیم. اما امروز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به جای کمک به تولیدکنندگان دست ما را بسته‌اند.
دولت باید ارز مورد نیاز صنعت خودرو و قطعه‌سازی را که حدود 3 میلیارد دلار است، تأمین کند. علاوه بر این قیمت خودرو هم باید آزاد شود، تا تأثیر افزایش قیمت مواد اولیه با فروش خودرو در حاشیه بازار برطرف شود. خودروسازان درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به همراه آنالیزهای قیمتی به وزیر صنعت ارائه کرده‌اند و قرار است این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. ما نیز در این رابطه درخواست پرداخت 10 هزار میلیارد تومان نقدینگی برای صنعت خودرو هستیم. البته برای پیگیری وضعیت قطعه‌سازان، نامه‌نگاری‌های متعددی به همراه پیشنهادات مطرح کرده‌ایم که هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

نظرات کاربران

69 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/29
ادبیات شگفت انگیز خودرویی ها:
دولت"باید"3میلیارد دلار ارز برای خودروسازان تامین کند!
قیمت خودرو"باید"آزاد شود!
10هزار میلیارد ! نقدینگی برای صنعت خودرو فراهم شود.
چند وقت بعد هم میگن:
مردم "باید"تولیدات مارو به قیمتی که میگیم بخرن وگرنه دشمن نظام اند
سازمان استاندارد "باید" از استاندارد های وضع شده صرف نظر کنه و ... .
1397/5/30
والا دوست عزیز از این مافیای وقیح فرغون سازی متاسفانه هر چی بگید برمیاد!
1397/5/30
خجالت نمی کشی مشاور خودرویی به اصطلاح وزارت صنعت که از پراید 40 میلیونی و پژو 405 70 میلیونی میای صحبت می کنی. مگه توی پراید ارابه مرگ چه متریالی مصرف می کنید که باید قیمتش متأثر از دلار باشه. بدنه اش که قوطی روغن نباتیه و با یه لگد راحت فرو میره پلاستیک آشغالش هم که خودتون بلدید تولید کنید.تو گرمای تابستون به خاطر جوش آوردن حتی جرأت نمی کنیم کولرشو درست و حسابی روشن کنیم. این همه ماشین واسه چی تو انباراتون احتکار کردید. فکر کردید مردم میان این آشغال ها رو با قیمت گزاف بخرند. اشکالی نداره ما هم با همین ابوطیاره های قدیمی خودمون می سازیم و تن به همچین قیمت هایی نمی دیم. خداکنه هرچه سریعتر این صنعت ورشکست بشه و به خاک سیاه بیفته. شما اصلا خودروساز و تولید کننده نیستید.
1397/5/30
اولا که مردم این ابوطیاره های قدیمی رو یه قیمت گزاف خواهند خرید، خیالت راحت ! دوما "قیمت خودرو متاثر از قیمت ارزه" همش چرت و پرته ! چطور!؟ مواد اولیه ساخت خودرو چیه !؟ پلاستیک (مشتقات نفتی) لاستیک (مشتقات نفتی) آهن یا آلمینیوم بدنه و رینگ و سیلندر و سر سیلندر خودرو (معادن آلمینیوم و آهن) مس به کار رفته در سیم کشی خودرو (معادن مس)
پ.ن: ایران سرشار از دکل ها و پالایشگاه های نفتی و ذخایر نفتی و گازی طبق برآورد ها تا بیش از یک قرن دیگه ! و همینطور سرشار از معادن آلمینیوم، مس و آهن و غیره !!!
حالا چرا و چگونه یک خودروی با تکنولوژی 25 سال پیش که هیچ تغییر تکنولوژی توی تمام این سال ها نداشته متاثر از قیمت ارزه، فقط یک دلیل داره : فساد !
1397/5/30
دستشون درد نکنه
ما نخوایم اینا قطعه بسازنو ماشین تولید کنن باید چیکار بکنیم ؟ لطف کنن دست از خدمت کردن به مردم بردرن بذارن نفس بکشیم
1397/5/30
۴۰ میلیون یعنی ۴۰۰۰ دلار کجای دنیا ماشین ۴۰۰۰ دلاری داریم، تمام.
دیگه باید کم کم باور کنیم ارزش پولمون به فنا رفته. واین واقعیت بپذیریم و باهاش کنار بیام . حالا باید تو این سیستم فاسد حاکم سعی کنیم به زندگی نباتیمون ادامه بدیم. و به تنها دلخوشیمون بد و بیرا گفتن تو شبکه های مجازی به اونایی که سرمایه و جوانی مملکت به باد دادن ادامه بدیم
1397/5/30
يدونه حرف حق تو اين همه كامنت
1397/5/30
اصغر نگفتی چی میزنی!
1397/5/30
خاک تو سر این مملکت با این خودروسازاش
سوار دوچرخه شی بهتره تا خون آشامی مثلا صنعتو ببینی
1397/5/30
ما که خیلی وقته منتظریم برسه به 50 میلیون تا که این مردم ابلح به خودشون بیان و بفهمن چی داره به سرشون میاد.حالا که اوضاع کشور اینطور شده امیدوارم تا تهش بره تا یک بار برا همیشه همه چیز درست شه.کاشکی زودتری برسه به 60 تا 70 میلیون حتی.به امید خدا فاتحه این دوشرکت دیگه خوندس :)
1397/5/30
خیالت راحت باشه ! پراید به 100 میلیون هم برسه، شده با وام و قرض باز هم ثبت نام می کنند و میخرند ! چه دلال چه مصرف کننده !
تنها مزیتی که که این گرون کردنه داره اینه که کسی که پراید مثلا 40 میلیونی خریده یا بر اساس یک فرض محتمل پراید 100 میلیونی خریده، چون میدونه ماشینه کیفیت نداره و خیلی هم بابتش پول داده آروم تر رانندگی میکنه ! :) وگرنه این که فکر کنی این مردم پراید نخرند کاملا اشتباهه :)
1397/5/30
فک می کنی دودش میره تو چشم مدیر عاملاش و سرمایه داراش یا اون کارگر های بیچاره ای کع میفتن بیرون
1397/5/31
آقا محمد عزیز، بیکار شدن اون کارگر های بیچاره نتیجه عدم مدیریت دولت و خود خودروساز هاست که باید همه تقصیرات بیکاری اون کارگرها رو به گردن بگیرند نه تقصیر من و شمای مصرف کننده که با وجود خوابیدن روی نفت این وضع خودروساز و خودروهای سواریمونه ! این خودروها حق مردم ما نیست ! علی رقم اینکه باید مثل کشورهای نفتی حاشیه خلیج فارس توی جاده هامون خودروهای لوکس دنیا زیر پای همه مردم باشه چه فقیر و چه غنی، بعد از تقدیم کردن این همه کشته و نقص عضو و قطع عضو به خودروساز ها برای ساخت خودرو خوب و با کیفیت چی گیرمون اومد!؟ جز بهانه گیری های بی مورد و بی اساس خودروساز ها و دولت ها !؟ بعد از انقلاب و جنگ، شیرین 35 سال وقت داشتن ماشین تولید کنند، پس چرا با گذشت 25 سال از اولین خودرویی که تولید کردند به نام پراید که اونم کپی برداری کیا کره از فورد فستیوا بود هنوز هم همون ماشین با کیفیت حتی پایین تر مونتاژ سال ها اول داره تولید میشه!؟ و حالا کره کجاست و ما کجا !؟ و حالا که همه دنیا دنبال ساخت خودرو برقی است ماشینی معرفی کردند به نام رهام که کپی برداری از ماشین های چینی است و با وقاحت تمام میگن ساخت و طراحیش ماله خودمونه !!!
پس لطفا اشک تمساح نریزید که ما گوشمون از این حرفا پره !
1397/5/30
کل بد بختی ما اینه که واردات خودروهای خارجی تعرفه ی آن چنانی داره و این یعنی حمایت مستقیم دولت از فرغون سازی کشور
1397/5/30
حمایت از کالای ایرانی :-)
1397/5/30
سلام
بند آخر برای من به شخصه جالب بود
پرداخت 10.000 میلیارد تومن نقدینگی
آزاد سازی قیمت خودرو
اجازه واردات با ارز 4.200 تومانی
به نظرم اینها حتی پول ثبت سفارش 4.200 رو هم ندارند چه برسه به پرداخت تفاوت نرخ و اینکه انتظار هست هم با نرخ قدیم ترخیص بشه هم پول ترخیص هم تامین بشه
1397/5/30
یعنی شما فرغون سازا واقعا انقدر ابله هستید، یا خودتون رو زدید به نفهمی؟! یعنی واقعا انتظار دارید که اگه 5% زیر قیمت حاشیه ی بازار بفروشید مثلا دلال ها بی خیال شن و دیگه ماشین نخرن؟! خوب وقتی توی فرغون ساز به هوای حذف حاشیه بازار بیای 405 رو بفروشی 50 تومن، خب معلومه که دلال ها باز هم می خرن، اما حالا این دفعه می فروشنش 100 تومن! و این چرخه ی معیوب و فاسد همچنان ادامه خواهد داشد، و فقط دودش تو چشم مردم بدبخت می ره! البته از این مردمی که برای خرید این آشغالا صف می بندن و زنبیل می زارن، و با این کارشون مافیای فرغون سازی رو حفظ می کنن هیچ توقعی نمی شه داشت!
1397/5/30
تورو قرآن اگه به فکر ما اید قطعه نسازید واسه ما. بنده ب شخصه خواهش میکنم ازت بزرگوار. در کل باید گفت بیچاره مصرف کننده ک گیر شما ها افتاده
1397/5/30
یک عمر با دلار و برق و گاز و پتروشیمی و فولاد حمایتی و یارانه ای پول درآوردن الان که چند تا از این ها واقعی شده تازه طلبکار هم هستن. تقصیر اینها نیست تقصیر دولتهاست که بچه رو لوس بار آوردن
1397/5/30
خاک بر سر انحصاریهای دولتی
چه خودروسازی و چه استقلال و پیروزی که پول مردم بدخت محتاج یارانه رو میخورند
1397/5/30
شگرد چمدونیتون برای دور زدن تحریم ها منو کشته!!! یعنی ببین چه بلبشو و خر تو خریه، و فساد از سر روی این مملکت داره می باره!!!
1397/5/30
جالبه قطعه سازه های داخلی قطعه های وارداتیشون تو گمرکه خوب بگید قطعه ساز های چینی !!!
1397/5/30
میگم یه دفعه پراید بزارن صد میلیون هان . این دولت می خواد مردم نابود کنه ولی خودش نابود میشه
1397/5/30
پراید بزارن صد میلیون بهتره
1397/5/30
شما که عرضه تولید با قیمت رقابتی ندارید ..... بزارید خودرو وارد کشور بشه.....کی به اشغالهای ایرانی پول میده اخه
1397/6/3
آخه نکته اینجاست که برای محکم کاری قیمت ارز رو آنقدر بالا نگه داشتن که اگه گمرک هم آزاد شه فرقی به حال اکثر مردم نکنه.
1397/5/30
"وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو است؛ این در حالی است که پرداخت یارانه به قطعه‌سازان و هر گونه کاری که منجر به فساد و رانت خواهد شد، محدود شود"
چقدر قشنگ بلدن بپیچونند !!! واسه جلوگیری از رانت و فساد باید قیمت خودرو رو آزاد کنند تا حاشیه قیمت قطعات بازار تعدیل بشه ! یه توجیح جدید پیدا کردند واسه گرون کردن آشغال های تولیدی ! البته که به زودی شاهد حمله مردم به صف ثبت نام پراید 40 میلیونی و پژو 70 میلیونی خواهیم بود !
#از_ماست_که_بر_دوغ !
1397/6/3
مردم ایران هرچی بسرشون بیاد حقشونه - یه مدته کمپین نخریدن خودرو راه اندختن داشتن میفتادن التماس کردن - اما با یه وام که با سودش 50میلیون میشد همه هجوم بردن برای پراید 20تومنی

یکی گفت قارچ سمی چند نفر رو کشت مردم دیگه نخریدن - اما پراید چند سال آدم میکشه همچنان میخریم...
1397/5/30
خدا کنه ۱۰۰ میلیون بشه بلکه غیرت کنیم و کاری بکنیم.
1397/6/3
مطمئن باش مردم با غیرت مضاعف هر جور که شده زور میزنن باز هم میخرن.
ما استاد وقف با شرایط موجود هستیم نه اصلاح اون
1397/5/30
بر شرافتتون لعنت خودتون وتصمیم گیریاتون بریدگم شیدایران بااین همه منابع نفت گاز طلا معدن پسته هزاران چیز دیگه ارزششوبه بادفنادادیدلعنتیا
1397/5/30
موند ه مراید جای خدا رو بگیره
1397/5/30
ایشالله گرونتر بشه هیچکس نتونه بخره اینا هم ورشکست شن به حق علی
1397/6/3
خیلی وقته ورشکست شدن منتها با زمینه دولتی مشغول جیب بری مردم هستن!
1397/5/30
میخریم به هر قیمتی که شده
1397/5/30
داداش درسته بی ارزش ترین پول رو داریم و همه اینو میدونیم .اینم میدونیم که هیچ جا ماشین 4000 دلاری نمیفروشن.ولی برای مقایسه باید ی سری بزنی به قیمت پراید 20 سال پیش تو کره چون تورم کره به ویژه تو خودروسازی روند کاهشی داشته ،درسته الان پراید 20 ساله تولیدش متوقف شده تو کره ولی اگه الان میزد مطمین باش همون قیمت بود.داداش سمند رو بردن انگلیس طرف گفت من 500 پوند برمیدارم چون کسی اینو نمیخره و منم از بدنش میخوام استفاده کنم.در نهایت هیچ خودروسازی ماشینی مثل پرایدو و سمند و 405 و ...نمیزنه اگه میزدم قیمتش 1000دلار بیشتر نبود.قبل اینکه ارزش پولمون اینقدر بیاد پایین تویوتا با 13000 دلار یاریس میزد یعنیبا 40 تومن(همین سه ماه پیش ) اونوقت اینجا دنا رو میدادن به ملت 60 تومن. اینکه کلاهبرداری و خونخواری خودروسازها رو نسبت بدیم به کاهش پول ملی درست نیست چون همه میدونیم چقدر از هموطنامون به خاطر ماشین های بی کیفیت و البته سهل انگاری کشته شدن و بی سرپرست وقطع عضو. ولی اگر ماشین استاندارد و ایمن بود اینقدر کشته نمیدادیم.
1397/6/1
کاملا درسته. بالاخره یک حرف حساب شنیدیم !
1397/5/30
واقعا ظالم تر از ایما هم پیدا میشه؟ما تا زمانی که این مسئولین رو داریم دشمن لازم نداریم بخدا آشغالی که 3 میلیون براشون آب میخوره رو میخوان بهمون بدن 40 میلیون؟اینا واقعا مارو چی فرض کردن؟مردم با زحمت دارن پول در میارن .خدا میدونه اینا با همین پراید چند نفرو به کشتن دادن واقعا برای خودم متاسفم که تو همچین مملکتی دارم زندگی میکنم
1397/6/3
واقعا حرف حق رو زدی.اینا یه مشتشون مثل زالوو هستن چسبیدن به گردن مردم خونشون میک میزنند بقیشونم مثل کفتار پریدن به مردمی که توان دیگه تو تنشون نیس..ما ماشین نمیخایم ماشینم نداریم نمیتونیمم بخریم ولی با این وضعی که اینا درست دارن میکنن فقط دودش تو چشم ما میره.یه مشتا کنار نشست تا اینا ماشیناشونو گرون کنن تومنی هزارتومن میزارن رو ارزاق مردم ما چه گناهی کردیم آخه بی وجدان ها اخه شما مسلمونید بی شرفها.من تو خرجی خونم موندم حالا شما هی نقشه دارید بازم آشغالاتونو گرونتر کنید شما مثلا خودتونو میخاید خوب جلوه بدید جلو رانت بازی رو بگیرید؟خودتون سردسته رانت بازا هستید.خدا لعنت کنه مرده و زنده کسی گه پایه برگه های اینارو امضا کنه و موافقت کنه با شرایط اینا.اینا اونروزی که تومنی هزارتوومن سود میکردن نمیومدن جار بزنن سودشون چقدر بوده حالا که بازم سود دارن فقط یکم ممکنه سودشون کمتر شده باشه بوقا رو تو کرنا کردن خدا لعنتتون کنه.
1397/6/4
دوست عزیز فرمایش شما درسته آشغالهای اینا رو کی میخره ؟ الان که پراید در آستانه 40 میلیونه دیدی چقدر طرفدار پیدا کرده؟ مردم ما به جای تحریم این آشغالها بدتر رو به خریدشون میارند!!
1397/5/30
تازه روزای قشنگمونه، روزای قشنگتر از این در راهه...
1397/6/1
یه موج تورم توی مهر داریم، یه موج تورم توی آذر . قشنگ میشه جنگل !
فقط من دلم به حال او بیچاره هایی میسوزه که با موعد تحویل دی و بهمن و اسفند ماشین ثبت نام کردند ! هنوز نفهمیدن چه کلاه گشادی سرشون رفته !!! البته تقصیر خودشونه !
1397/6/1
ما که همه چیزمون رو توی این کشور از دست دادیم اینم رووووش .عمرمون که تو حسرت یه زندگی خوب و اروم با اقتصاد با ثبات هدر رفت دیگه بالاتر از این...
یک ساله داررم پول جمع میکنم یه ماشین اتومات بگیرم بخاطر مشکل دیسک کمرم نمیتونم پست ماشین دنده ای بشینم خدا شاهده هر وقت بوجه ام نزدیک خرید یه ماشین اتومات رسید اون ماشین 15 تا 20 میلیون گرونتر شده
از برلیانس 330 گرفته تا سراتو و 207 و ...
الانم 70 تومن جور کردم که برلیانس 330 بگیرم توی بازار شده 100 میلیون
خدا انشالله نسل هر چی دزد و بی شرفه از ایراان بکنه.
نه میشه رفت یه کشور دیگه و نه میشه اینجا عین انسانها زندگی کرد
1397/6/1
خدا رحم مردم بیچاره کنه واقعا دیگه نمی دونم چی بگم . نمی تونید تولید کنید تعرفه صفر کنید مردم رو ازاد بزارید ماشین بیارن
1397/6/2
آقا هر جی که بگیم فایده نداره. انقلاب نخریدن و ریدن به هیکل محصولات ایرانی باید از خودمون شروع بشه. تا زمانیکه آشغالهای ساخت ایران رو به قیمت خون پدرشون بخریم بدتر از این سرمون میاد. از ی طرف میخوان قیمت خودرو را آزاد کنن و از طرف دیگه واردات خودرو را جلوشو بستن. حمایت بی قید و شرط نمیدانم تا کی میخواد ادامه پیدا کنه. دولت ما همواره تدای مبارزه با ظلم و گسترش عدالتو سر داده اما خودش بدترین ظلمو به مردمش روا داشته. خداییش معنیه حمایت از کالای ایرانی اینه؟!
1397/6/1
الان دلار دولتی به هیچ چیز داده نمیشه و احتمال بسیار زیاد فقط به گندم و روغن و برنج اختصاص یافته و مابقی اجناس وارداتی باید با دلار بازار باید خریداری بشه.در این شرایط آزاد سازی قیمت خودرو امری اجتماب ناپذیره.زیرا دلار دولتی به خودرو نمیدن و از طرفی تولید کننده هم خودرو را با قیمت قبل بیرون نمیده پس حساب دو دو تا چهارتاست و در نهایت خودرو هم میشه تابع دلار آزاد .معنیش اینه پراید از سی تومن میشه چهل الی پنجاه تومن و الی آخر و پراید چون اکثرا تولید داخله خوشبینانه ای رقم خواهد شد .و و چون سرانه درآمد مردم با سال قبل تفاوتی نکرده و تورم سیصد درصدی در عرض فقط چهار ماه بوجود آمده است بنابراین احتمال به خواب رفتن بازار خودرو خیلی زیاده.
1397/6/2
دقیقا همینطوره ........
1397/6/2
نه دوست عزیز قبلا فکرشو کردن کلی ماشین پیش فروش کردن که اگر قیمتها ازاد شد در رکود فرو نرن فقط چه کلاهی سر اون بیچاره هایی رفت که ماشین ثبت نام کردن تحویل بهمن واسفند به قیمت ازاد باید تحویل بگیرن
1397/6/4
خدالعنتشون کنه اینا نقشه های خودشونه وگرنه بقول اون نماینده مجلس ایران خودرو وسایپا وصنعت خودروسازی چند نیرو داره کلا بیکار شن چقدر گرونی چقدر کشته تو جاده ها داده الانم که اصلاکیفیت براشون مهم نیست بذارید همشون بیکار بشن فقط عرضه به قیمت بهترین ماشینهای دنیا ما ایرانیها حقمونه همش میگیم خوب میشن ولی یه عده ای که پول باد اورده دارن بازارو اخواسته دارن بهم میریزن
1397/6/2
چجور قطعه سازی هستی که به دلار محتاجی.بگو دلال قطعه نگو قطعه ساز
1397/6/2
به نظر من استارت گرانی های کشور رو خودرو سازها با عرضه نکردن خورو به بازار انجام دادن و هنوز هم ادامه داره که باید همگی محاکمه شوند.دولت و قوه قضاییه و مجلس هم اصلا مردم رو نمیبینند. همگی طرفدار خودرو سازان هستند. کجای اقتصاد ما ازاد که قیمت خورو ازاد بشه ..چون به نفع دولته
1397/6/3
با سلام خدمت همه به نظر من یکی اینکه خودمون واسه خودمون میخواییم الان من رفتم سایت دیوار پراید نشده 40تومن همه زدند 40 واقعا متاسفم برا خودم ما کی باید به خودمون بیایم هوای همدیگرا داشته باشیم چه مملکتی واقعا در همه کشورها خودرو ی کالا مصرفی ولی در ایران با خودرو کاسبی میکنند.بعضی ما ایرانیا مثلاً ی پراید داریم پیش خودمون میگم خوب خریدم گرون شد.یا برم یکی دیگه بخرم ،دیگه نمیدونه از اون طرف همه چی گرون میشه به ضررشه .واقعا بعضیا فقر فکری دارند.این گرونیم همش دسته خودروسازهااست.ایشالله صنعت خودرو ایران از روزگار پاک بشه
1397/6/3
چه خبره چهل میلیون برای پراید اشکال نداره در کنارش واردات خودرو هم ازاد کنید تعرفه رو مثل مناطق ازاد کنید تا بازار رقابتی بشه ببینم کسی سوار این لگنها میشه
1397/6/3
من ایرانی هستم به هیچ وجه دیگر خودرو نخواهم خرید .این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست دیگه حالا برید گران کنید
1397/6/3
خدا از سرتون نگزره
1397/6/4
واقعا هر بلایی سر ما بیاد حقمونه،آخه هرچی گرون بشه بیشتر میرن سمتش،حالا مونده تا وضع بد اقتصادی رو کاملا درک کنیم،حکایت هم چنان باقیست
1397/6/4
نخرید به خدا صادر نمیکنن.حقوق ریالی ، خرید دلاری. نه رفاه داریم نه زندگی نه عزت و اعتبار...
1397/6/4
هم دلار 4200 میخوان، هم آزادسازی قیمت در حاشیه بازاری که خودشان درست کردن و هم 10هزار میلیارد تومان تسهیلات!
دیگه چی میخواین؟ :)))
میخواین شماره حساب بدین مردم هم کمک کنن بهتون!
1397/6/4
اینا همشون لاشخورن، چرا مردم هنوز نفهمیدن که نباید به اینا ر ای بدن،
1397/6/4
مشکل از خود ماست ما باید خرید خودرو رو تحریم کنیم اگه ماها نخریم اینا نمیتونن این جماعت رو بازیچه ی دست خودشون کنند اینا دارن خون این مردم رو قطره قطره میخورنن تا زمانی که مردم رو خشک نکنند دست بردارنیستن ...........تاکی تحمل .......خرید خودرو رو تحریم کنید ...........آدم سوار خر بشه خیلی بیشتر به نفعشه تا این لگنا...........
1397/6/5
شما درست میگید ولی همون خرم دیگه گیر نمیاد چون خیلی وقته گوشتشو به جای گوشت گوسفند قالب کردن به ملت
1397/6/4
اینا همه بازیه دولت و خودروساز هستش برای مکیدن خون ملت
خودرو رو مستقیم میدن به دلال که هرچی میتونی گرونتر بفروش تا ما بیشتر چک و چونه بزنیم
خلایق هرچه لایق
1397/6/4
نخرید ب قران نخرید من خودم یکی از کارکنای شرکت ایرانخودرو دزد هستم تعجب میکنم با چه عقلی میرید میخرید یعنی واقعا نمیفهمید داره چ کلایی سرتون میره؟؟؟؟ بزارید موقع تحویبل خودرو بهتون میگن خرید از دزد جماعت یعنی چی ....شرکت سایپا رو ک دیگ بزنید تو چاه توالت
1397/6/4
خدايا ما داريم به كجا ميريم واقعن چرا بازار خودرو اينقدر اشفته شده جواب نسل آينده رو چي ميتونيم بديم. جوان هاي اين كشور كم كم داشتن پرايد داره براشون ميشه آرزو،من جزو هيچ جبهه و جناحي نيستم ولي حال مردم رو دارم ميبينم (حالشون اصلن خوب نيست)ترو به هرچي اعتقاد دارين اين وضعيت رو درست كنين وگرنه....
1397/6/5
خدا باعث وبانیش را لعنت کنه
1397/6/6
با سلام
لطفا خودروهای احتکار شده را تحویل مردم دهید، سایت بسته را باز کنید، خودرو را فقط به اشخاص دارای گواهینامه بفروشید با تحویل فوری و خودروهای مازاد را فقط به نمایندگیهای فروش خود بسپارید اینطوری حداقل قیمتها ثبات پیدا می کنند. نه اینکه سایت را ببندید، از فروش جلوگیری کنید و بر طبل آزادسازی و ... بکوبید. دقیقا با جلوگیری از عرضه و مصاحبه های گوناگون و خوراک سازی خبری می خواهید حرف خود را بر کرسی بنشانید و قطعا همیکار را خواهید کرد.
1397/6/6
آقای وزیر صنعت فرمودن خودرو سازان احتکار نکردن دارن روزانه 3هزار خودرو میسازند و تحویل ملت میدن هر کسس سند داره که موضوع غیراز اینه بیاد بگه حالا من بگم جتاب وزیر کی آخه میشنوه اصلا میخاید کسی بشنوه؟؟؟!!!
من پارسال یه پژو ثبت نام کردم برگه قرار دادم داره داخلش علف سبز میشه موعد تحویل ماشین مرداد ماه بود اما کو ماشین...هزار بار زنگ زدم نمایندگی میگن معلوم نیس کی بیاد کسری قطعه داریم.اگه کسری قطعه دارین پس اون ماشینایی که تو پارکینگ چیتگر هسان چیه اخه داره خاک میخوره!!! اگه کمبود قطعه دارین چرا سایت و باز میکنین برا شب عید 16هزار نفر ثبت نام میکنید...جناب وزیر والا ما گوشامون دراز نیس.میخان گرون کنن بععد گرونم به ما بدند..اگه احتکار این نیس پس لابد شمما به چی میگید احتکار؟اینم سند هی و حاضر بیاد برگ قرادعد من کف دستمه مال شما
1397/6/21
ماشین عروس خودم سال 89 پراید با کلی شرمندگی ولی الان بااین قیمت وجدانم راحت شده .تشکر ازمسئولین .
1397/6/30
پراید گر به ۲۰۰ میلیون تومان هم برسد مردانی از سرزمین پارس بدان چه با وام چه با زور دست خواهند یافت . بحرالفراید .. ص ۱۴