موضوعات داغ

ارسال قطعات خودروهای چینی به ایران متوقف شده است

عکس مطلب اول
با وجود پایبندی کشورهای اروپایی، روسیه و چین به برجام، در طی ماه های گذشته شرکت های خودروسازی اروپایی ایران را ترک گفتند و حال نوبت به تعدادی از شرکت های چینی رسیده است تا با عدم ارسال قطعات خودرو به ایران، روند مونتاژ خودروها را دچار مشکل کنند. شرکت های چینی ادعا می کنند که این توقف ارسال قطعات موقتی بوده و پس از مدتی رفع خواهد شد، اما آینده نا مشخص است.
در بین خودروسازان، سایپا با واردات انبوهی از قطعات مورد نیاز برای ساخت خودروهای برلیانس، وضعیت بهتری نسبت به دیگران دارد. پیش بینی می شود تولید این شرکت طی چندماه آینده بدون مشکل ادامه پیدا کند. پیش بینی می شود طی ماه های آینده، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و مونتاژ خودروهای چینی از سر گرفته شود.
شرکت های چینی در ابتدای ماه جاری میلادی طی مکاتباتی با طرف های ایرانی، خواهان آن شده اند که ارسال قطعات به صورت موق متوقف شود تا پس از بررسی مجدد بازار و شرایط معامله با طرف های ایرانی، بتوانند در خصوص فعالیت در بازار ایران تصمیم بگیرند. شرکت های بسیاری در خصوص مونتاژ خودروهای چینی در بازار کشور فعالیت دارند و همین مورد می تواند تولید آنها را با مشکل مواجه کند. هم چنین قطعات برخی خودروهای چینی و ایرانی با هم مشترک است و این معضل بر روی تولید خودروهای داخلی نیز تاثیر خواهد گذاشت، خودروهایی که بسیاری از آنها ماه هاست به دلیل نقص قطعه در خط تولید کارخانه ها متوقف شده اند.
در طی چندماه گذشته مشکلات زیادی گریبان گیر صنعت و بازار خودروی کشور شد، از جمله توقف واردات، بازگشت تحریم های خودرویی، خروج شرکت های اروپایی از ایران و عدم تخصیص ارز دولتی به خودرو و صنایع وابسته که تمامی این مشکلات نمایان گر گرانی بیش از حد و افت تیراژ محسوس در صنعت خودروی کشور هستند. حال مشکل توقف ارسال قطعات خودرو از سوی شرکت های چینی نیز بحران دیگری برای خودروسازی ایجاد کرده تا وضعیت این حوزه بدتر از قبل شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/30
خبر بسیار خوبی بود به امید قطع تولید همه چینی های بدرد نخور و لگن های قدیمی بازار....!!
1397/5/31
حقشونه ! هر بلایی سر خودروساز و مافیا و غیره و ذالک بیاد حقشونه ! میخواستن سال ها قبل خودرو خوب تولید کنند که امروز دست گدایی جلوی خودروساز های چینی و کره ای و اروپایی دراز نکنند ! میخواستند بعد از برجام که فرصت داشتند خودرو به روز و خوب می ساختند ! میخواستن به نخبه های صنعت خودروسازی بها بدن که سر از شرکت های معتبر اروپایی و آمریکایی در نیارن !
این وسط کارگر ها و کارمنداشون بیکار میشن که اونم ربطی به ما نداره ! ما چهل ساله داریم تو جاده های این مملکت قربانی تقدیم خودروسازها می کنیم، پس اگه امروز ورشکست بشه و کارگرهاش بیکار بشن تقصیر ما مردم نیست، تقصیر خودشونه، چون ما حمایتمون رو ازشون کردیم و حمایتمون رو با خرید آشغال هاشون توی این سال ها به امید روزی که خودرو خوب سوار بشیم نشون دادیم ! حمایت کردیم، اما حمایت ندیدیم !!! فقط تا دلت بخواد حماقت دیدیم !!!
حالا خودشون میدونند و بحران بیکاری کارمند ها کارگرهای خودروسازی !
1397/5/31
چینی ها طی یک دهه از بازار ایران برای سعی و خطا و از مردم ایران به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده کردن و حالا که دارن به استانداردهای جهانی نزدیک میشن دیگه نیازی به موندن در ایران ندارن .
1397/5/31
خیلی از ما فکر میکنیم اگه وضعیت خیلی بد شه بالاخره مسئولین مجبورن یکاری بکنن ولی سخت در اشتباهید
اگه همین الان شرکتای داخلی خودرو و قطعات تولید نکنن ده برابر میره رو قیمت چینیا و بازار تک محصولی میشه مثلا میگن دانگ فنگ 200 میلیون میخوای بخوا نمیخوای نخواه.از اونطرفم یکی میاد باما دناشو میزاره 150 میلیون بقیه هم پشتش همین کارو میکنن بعد قیمت دنا رو 150 میمونه صفرشم که تولید نمیشه.مگه مثلا پراید 4 میلیونی به چهل میلیون رسید کسی کاری کرد
1397/5/31
چرا خبر ناقصه ؟ خب کدوم شرکت ها ؟ همه ی چینی ها ؟
1397/5/31
چه کیفی میده به اونایی که برای اخر 97 و 98 ثبت نام کردن ماشین ندن
اینجوری هم حالشون جا میاد هم میفهمن وقتی وضیعت خودروسازی چه از لحاظ قیمت ماشین چه از لحاظ تحویل مشخص نیست پا نشن دسته جمعی برن ثبت نام کنن
1398/6/15
به نظر من خودرو های چینی بسیار هم خوب بودند تاحالا به این فکر کردید که اگر همه خودرو های چینی از کشورمان بروند ما با ید پرایدوسمند وماشین های ایرانی سوار شیم