موضوعات داغ

چه کنیم که تصادفی نشویم، نکاتی برای جلوگیری از تصادف خودرو

عکس مطلب اول
هر سال شب عید نوروز یا در روزهای تابستان که فصل سفر هست و مسافرت افراد و خانواده‌ها در این روزها بیشتر از سایر روزهای سال است، آمار کشته شدگان سال پیش در نشریات یادآوری می‌شود و رادیو و تلویزیون از پلیس‌های راهنمایی و رانندگی درباره آمار مجروحین و کشته شده‌ها مصاحبه می‌کنند و هشدارهایی داده می‌شود که چه کنیم که به سلامت به سفر برویم و برگردیم. از آن سو در کنار جاده‌ها هم خودروی تصادفی به معرض نمایش گذاشته می‌شود که درس عبرتی برای رانندگان باشد که مراقب باشید خودرویتان به این وضع در نیاید و خود به سرنوشتی شبیه سرنشینان این خودرو دچار نشوید.

نکاتی برای جلوگیری از تصادف
اما برای جلوگیری از تصادف بخش بسیار زیادش مربوط به خود ماست که با رعایت چند نکته مراقب باشیم و بخشی هم به رانندگان دیگر مربوط است. بخشی که به عهده ماست مهمترین عامل عدم تصادف است چرا که هر راننده‌ای با رعایت این نکات نقش به سزایی در جلوگیری از تصادفات شهری و جاده‌ای دارد. نکاتی که در ذیل به آنها اشاره شده اصلی‌ترین نکات برای جلوگیری از تصادف است:
- - رعایت سرعت مطمئنه که تنها با توجه به تابلوهایی که در شهرها و جاده‌ها نصب شده تا حد زیادی می‌توان از بروز تصادفات جلوگیری کرد.
- رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی. (در شرایط بد هوایی فاصله با خودروی جلویی‌تان را دو برابر کنید).
- تبعیت از قانون دو ثانیه، یعنی به آرامی بشمارید، هزار یک، هزار و دو و پیش از گفتن هزار و سه اگر به شی جلویی برسید بدین معنی است که به خودروی جلویی نزدیک شده‌اید و احتمال تصادف شما بیشتر است.
- همراهی با ترافیک یعنی سعی کنید هماهنگ با جریان ترافیک رانندگی کنید و البته اگر خودروی عقبی شما تمایل به سرعت بیشتری دارد به او اجازه این کار را بدهید.
- کمربند ایمنی راننده و سرنشینان خودرو همیشه بسته باشد.
- به هنگام گردش به راست و چپ چراغ راهنما فراموش نشود.
- انحراف به چپ نکنید اگر هم برای سبقت مجاز قصد انحراف به چپ دارید کاملا با دقت و با دید کافی این کار را کنید.
- از آینه‌های ماشین استفاده کنید این آینه‌های برای فراهم کردن دید کافی شما در اطراف و عقب خودرو نصب شده‌اند.
- با تلفن همراه در حین رانندگی صحبت نکنید یا پیام ندهید و در شبکه‌های اجتماعی گشت نزنید.
- هنگام رانندگی غذا خوردن ممنوع.

بعد از تصادف
بسیاری از افراد بعد از تصادف شدید یا گاهی خفیف خودرو به دنبال فروش خودروی تصادفی خود هستند. دلایل این افراد در صورتیکه تصادف شدید باشد که مشخص است اما در صورت تصادف خفیف هم دل چرکین شدن‌شان از آن خودرو موجب فروش آن می‌شود. به هر ترتیب بسیاری از افراد هم هستند که به دنبال خرید خودروهای تصادفی هستند تا با تعمیر آنها و کشیدن دستی روی‌شان، خودروهای تصادفی شما را به قیمت خوبی به دیگری بفروشند.
بطوریکه در سایت دیوار یا مراکز دیگری از این قبیل می‌توانید خریداری برای خودروی رنگ‌دار، تصادفی و یا حتی اوراقی خود پیدا کنید تا حداقل مبلغی از آنچه که برای خرید آن پرداخت کرده‌اید، جبران شود و کمکی برای خرید خودروی بعدی شما شود.
ضمن اینکه خوب است عابرین پیاده هم در خیابان‌ها و جاده‌ها رعایت اصول ایمنی را رعایت کنند تا نه خود دچار سانحه شوند و نه باعث تصادف خودرویی با عابر یا خودروی دیگری شوند. یکی از این نکات عبور به هنگامی است که چراغ سبز است و البته عبور از پل‌های عابر پیاده و خط عابر پیاده نکاتی ابتدایی هستند که می‌توان به راحتی با رعایت آنها ایمن ماند. ضمن اینکه از کنار خیابان‌ها و یا جاده‌ها در روز یا شب عبور نکنند، برای عبور عابرین پیاده‌رو تدارک دیده شده است. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد