موضوعات داغ

تغییر ساعت فعالیت صنف های مختلف؛ راهکاری مطمئن برای کاهش شدت ترافیک کلان شهر ها

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس تحقیقات جدید انجام شده مشخص شد که افرادی که ساعت 7 از کار به سمت خانه حرکت میکردند نسبت به افرادی که ساعت 5 اینکار را انجام میدادند میتوانستند 32 کیلومتر بر ساعت سریعتر رانندگی کنند. از این تحقیقات اینطور نتیجه گیری شده است که اگر افرادی که با محل کار فاصله زیادی دارند، کار خود را 1 ساعت دیر تر آغاز کنند میتوانند با سرعت 16 کیلومتر بر ساعت سریعتر به مقصد خود برسند.
بر اساس مطالعات بزرگراهی انگلستان مشخص شد که اگر افراد پس از ساعت 9 صبح و 6 بعد از ظهر وارد جاده ها و بزرگراه ها شوند مدت زمان سفر آنها کاهش خواهد یافت. همچنین اطلاعات بیان کننده این واقعیت میباشد که میانگین سرعت رانندگی برای 120,000 راننده بین ساعت 5 تا 6 عصر تنها 57 کیلومتر بر ساعت بوده است و این درحالی است که حدود 9,000 راننده در این ساعات برای رسیدن به خانه مسیر خود را طی میکنند.
افرادی که ساعت 6 عصر محل کار خود را ترک میکنند نسبت به افرادی که یک ساعت زودتر راهی خانه میشوند 16 کیلومتر بر ساعت سریعتر و افرادی که اینکار را در ساعت 7 عصر انجام میدهند با سرعتی حدود 32 کیلومتر بر ساعت سریعتر به محل سکونت خود میرسند. همچنین باید گفت افرادی که ساعت 9 صبح تا 5 عصر مشغول کار هستند نسبت به افرادی که از ساعت 10 صبح تا 6 عصر مشغول میباشند هر هفته حدود 1 ساعت بیشتر وقت خود را در جاده ها و خیابان ها از دست میدهند.
مایک بول، برنامه ریز اتوبان های انگلستان، در این رابطه چنین بیان کرد که «همه ما میدانیم جاده ها و اتوبان ها، صبح ها و بعد از ظهر ها در شلوغ ترین حالت خود قرار دارند اما تغییر زمان کاری ما میتواند تاثیرات فراوانی بر مدت زمان جابه‌جایی ها بگذارد. بسیاری از مردم نمیتوانند زمان کاری خود را تغییر دهند اما افرادی که در مناطق دور از محل کار قرار دارند و برای رسیدن به مقصد باید مسافتی بیش از 30 کیلومتر را طی کنند، با تنها 1 ساعت دیرتر آغاز کردن کار خود میتوانند به سود خود و همگان عمل کنند. ما از طریق اضافه کردن خطوط رانندگی و استفاده از تکنولوژی و بسیاری از کارهای دیگر در در تلاش برای کاهش زمان و بهبود کیفیت سفر و جابه‌جایی ها هستیم.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد