موضوعات داغ

لیست موتورسیکلت های غیر استاندارد اعلام شد

عکس مطلب اول
لیست 42 موتورسیکلت که امسال خط تولید و شماره گذاری آن ها به دلیل غیراستاندارد بودن متوقف شده است، اعلام شد.
از ابتدای دی ماه سال گذشته استانداردهای موتورسیکلت از17 به 25 مورد افزایش پیدا کرد است و هر موتورسیکلتی که از ابتدای فروردین 97 نتواند این استانداردها را رعایت کند شماره گذاری نخواد شد. با این حال سازمان ملی استاندارد در ابتدای سال فرصتی سه ماهه به این شرکت ها داد تا بتوانند استانداردهای لازم را اعمال کنند.
با اعلام سازمان ملی استاندارد تعداد 42 موتورسیکلت از 16 واحد تولیدی که استانداردهای 25 گانه را رعایت نکرده بودند شماره گذاری نخواهند شد.
از هشت استاندارد جدیدی که برای موتورسیکلت ها در نظر گرفته شده است 5 مورد مربوط به همه موتورسیکلت ها و سه مورد نیز به موتورسیکلت های سه چرخ و چهارچرخ مربوط می‌شود. 5 استانداردی که مختص همه موتورسیکلت ها است عبارت است از آینه، سازگاری الکترومغناطیسی، باک موتور و عدم دستکاری و برجستگی بیرونی است. سه استاندارد مربوط به موتورسیکلت های سه چرخ و چهارچرخ نیز کوپلینگ،کمربند و شیشه شوی است.
از هشت استانداردی که به 17 استاندارد قبلی اضافه شده است، 5 مورد آن بسیار با اهمیت بوده و سازندگان موتورسیکلت حتما باید آن را رعایت کنند. با رعایت این استانداردها تغییرات زیادی در قطعات، شاسی، باک سوختی،بدنه،آینه و اتصالات الکتریکی موتورسیکلت ایجاد خواهد شد.
دستورالعمل رعایت این 25 استاندارد فورا به اطلاع تولیدکنندگان موتورسیکلت رسید و اعلام شد که تا ابتدای فروردین97 سازندگان موتورسیکلت باید 25 استاندارد لازم را رعایت کنند که این فرصت 3 ماه تمدید شد.در صورت عدم رعایت 25 استاندرد لازم این موتورسیکلت ها شماره گذاری نخواهند شد.
در جدول زیر فهرست 42 موتورسیکلت غیر استادارد که استانداردهای 25 گانه را رعایت نکرده اند توسط سازمان ملی استاندارد اعلام شده است و این موتورسیکلت ها با توقف خط تولید و شماره گذاری مواجه شده اند.







لیست موتورسیکلت های غیر استاندارد

لیست موتورسیکلت های غیر استاندارد


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد