موضوعات داغ

ایده ای برای اجرا نشدن؛ اسقاط یک خودرو به ازای تولید هر چهار دستگاه خودرو و موتورسیکلت

عکس مطلب اول
حیدرعلی عبادی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: در نشست یکشنبه 11 شهریور کمیسیون بهداشت و درمان موضوع اصلاح بند 5 تبصره 5 قانون بودجه 97، قرار شد 10 هزار میلیارد اوراق برای پیمانکاران احداث راه روستایی و بیمه سلامت پرداخت شود که با مخالفت سازمان برنامه و بودجه به 500 میلیارد کاهش یافت.
این طرح به دلیل اینکه همه دستگاه های مرتبط اوراق خود را دریافت کرده و تنها 1600 میلیارد باقی مانده باید به بیمه سلامت داده می‌شد، تصویب آن به این معنا بود که 500 میلیارد از بیمه سلامت برداشت خواهد شد و به همین علت این طرح رد شد.
عابدی افزود: طرح دیگری که در کمیسیون مطرح شد تبصره 3 ماده 8 قانون هوای پاک بود. براساس این طرح تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت باید به ازای تولید چهار دستگاه خودرو و موتورسیکلت یک برگه اسقاط یک دستگاه فرسوده را ارائه دهند.این طرح به منظور کاهش الودگی هوا و بهبود آب و هوای کشور تصویب شد.
در موضوع دیگر غیرمرتبط با صنعت خودروسازی، وی با بیان طرح دیگری که در کمیسیون مطرح شده است بیان داشت: طرحی در کمیسیون مطرح شد که بر اساس آن تماشای اجرای حکم قصاص در ملاعام برای افراد زیر 15 سال ممنوع باشد که به دلیل وجود قوانین مشابه این طرح رای نیاورد.
این درحالیست که قانونی مشابه، سال گذشته از دستور کار اجرایی خودروسازان خارج شد و به نظر نمی رسد که در شرایط فعلی نیز تمایل به صرف هزینه بیشتر برای پرداخت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده وجود داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد