موضوعات داغ

صادرات تایرهای باری و اتوبوسی بایاس ممنوع شد!

عکس مطلب اول
در جلسه ای که روز گذشته بین مسولان وزارت صنعت و معدن با مسئولان انجمن صنفی صنعت تایر برگزار شد، تولیدکنندگان تایرهای نخی و باربری از صادرات این تایرها منع شدند.
صادرات این تایرها در حالی ممنوع شده است که تولیدکنندگان تاکید داشتند که از 3 سال گذشته در تامین و تولید به خودکفایی رسیده ایم، اما قیمت تایرهای12 الی 24 در چند ماه گذشته با رشد و نوسانات زیادی همراه بوده است و نزدیک به 2 میلیون تومان گران تر از قیمت مصوب به دست کامیون داران می‌رسد.
با افزایش بی رویه قیمت های تایرهای بایاس معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت در نامه ای به معاون امور صنایع این وزارت خانه درخواست کرد تا تولیدکندگان تایر اطلاعات تولید و توزیع خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.
وی گفت:در صورت اجرایی نکردن این درخواست توسط تایرسازان برابر قانون تعزیرات حکومتی با آن ها برخورد خواهد شد. شنیده ها حاکی از آن است که دستگاه های نظارتی به بازار تایر ورود کرده اند. مدیران کارخانه های تولید تایر نیز این افزایش را بی ارتباط با مدیریت خود در توزیع مناسب دانسته اند و خواستار برخورد با متخلفان شده اند.
بر همین اساس شنیده ها حاکی از آن است که مسولان وزارت صنعت و معدن برای جلوگیری از این مشکلات برنامه رفع ممنوعیت واردات تایرهای 12-24 بایاس را در دستور کار قرار داده اند. واردات این محصول در حالی خواهد بود که تایرهای باری- نخی تولید داخل بدون تیوپ و نوار به ازای هر جفت 3 میلیون و 600 هزار تومان است. این در حالی است که واردکنندگان قول داده اند که همین سایز همراه با تیوپ و نوار با قیمت 2 میلیون و 400 هزار تومان به بازارعرضه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد